מעט לפני השביעי באוקטובר חגגתי את יום הולדתי וביקרנו בצפון ארצנו היפה, את הביקור אז חתמנו באלקע בר (Elka Bar) הלוא הוא בר אוכל על גלגלים ועגלת קפה שף הממוקמת בקיבוץ עין זיוון שבצפון רמת הגולן. העגלה הוקמה על ידי השפים דור אלקלעי ועילי בייקר, והיא מציעה חוויה קולינרית רגועה בלב המטעים ומול נוף פנורמי עוצר נשימה. בביקורנו הקודם אלקע בר היה ממוקם במיקום קסום ומיוחד על כביש 98 שהוקם לזכרו של רונן גלבוע ז"ל מצוות התיירות של עין זיוון, המקום צפה אל נוף עוצר נשימה של עמק הבוסתנים ומטעי התפוח והדובדבן שבעמק קוניטרה בצפון הגולן. מאז ועד היום עברו הרבה מים בנהר ובשל אילוצים כאלו ואחרים המקום עבר לקיבוץ עיון זיוון כפי שציינתי מעלה.
דור ועילי מקבלים את פני האורחים בחמימות כאילו והגענו אל ביתם הפרטי , חלק נכבד מהמבקרים במקום הינם לקוחות חוזרים שבדיוק כמוני התאהבנו בשפים ובתפריט המשובח והאיכותי שיש להם להציע כאן. מגוון המנות במקום מבוססות על הגידולים החקלאיים וחומרי הגלם המקומיים של הגולן. התפריט כולל מגוון של כריכי בייגלס בייתיים עם מגוון מילויים ומטבלים הנעשים במקום לצד סלטים טריים, יינות מיקבי הגולן, בירה מקומית מהחבית, קפה משובח במיוחד וחליטות תה איכותיות- הכל נעשה בקפידה וללא פשרות.
אז ... אנחנו זכרנו את הטעמים הנפלאים עוד מביקורנו הקודם והפעם נתנו לדור ועילי את זכות הבחירה בבחירת המנות המשובחות , מה שהתברר חיש מהר כהחלטה נכונה וכולם התענגנו על כל ביס וביס. הילדים מצידם הכריזו חיש מהר שאלו היו הכריכים הטעימים ביותר שדגמו עד היום:
בעת שהייתנו ראינו כי המנה הכוכבת הינה פורל מעושן מהדן ואם להודות באמת מבינה לחלוטין מדוע, הוא פשוט ממכר, ביס אחד ואתם בעננים- פוקאצ'ה מקומית, פורל מעושן, טחינה סילאן, שמן צ'ילי , פלפל מוחמץ, חסה ועגבניות- טוב!! עצרו הכל!! זה היה אחד הכריכים הטובים שאכלנו בחיינו- לא בכדי הוא היה זכור לנו לטובה מביקורנו הקודם. אימל'ה ואבל'ה איזו חגיגת טעמים לחיך, אם גן עדן נראה כך אז בהחלט הגענו לשם. הפוקאצ'ה סופר קריספית מצד אחד ומצד שני נימוחה וטעימה, הפורל טרי ואיכותי, צרוב קלות ועסיסי במיוחד, שילוב הטחינה והסילאן מפתיע במיוחד, שמן הצ'ילי שהצוות מכין במקום מקפיץ כל ביס וביס – מיותר לציין כי בעת כתיבת שורות אלו כל מה שמתחשק לי זה ביס נוסף:
כריך ברי- פוקאצ'ה מקומית, ריבה ביתית, גבינת ברי, רוקט, דבש חריף, צנונית, אגוזים- גם כאן הפוקאצ'ה מצד אחד רכה ומצד שני נימוחה מקבלת באהבה את כלל המרכיבים המוקפדים מאוד שמשתלבים להם בהרמוניה מופלאה ויוצרים ביס שמח במיוחד, בדיוק כמו הכריך הקודם, תנו לי כזה כל יום ואני מסודרת. אפילו הילדים שבדרך כלל לא חובבים את השילוב הנ"ל חגגו והתענגו על כל ביס וביס וחיש מהר גם מנה זו נעלמה לה:
בייגל סלט ביצים - חסה קצוצה, עירית, בצל מקורמל וחמוצים לצד המנה- טוב, תקשיבו!! חובבי הסלט ביצים יעופו גבוה מכל ביס. נסיך הבית נמצא בתהליך של חיטוב והוא אוכל באופן תדיר סלט ביצים וכאן הוא פשוט לקח ביס, עצם את עיניו והתמוגג, מבחינתו זה היה סלט הביצים הטעים ביותר שאכל ושילוב של כלל המרכיבים על בייגל צרוב במעט יצרו לו לונה פארק שלם של טעמים. אם נודה באמת הוא נתן לנו רק מעט מהמנה כי היא פשוט הייתה הפייבוריטית שלו!! הוא ילד מאוד בררן כך שאני יכולה להגיד שאפו ענק לדור ועילי על יצירת מנה חלומית:
סלט דלעת וקינואה- קוביות דלעת צלויות, קינואה אדומה, רוקט, בצל מוחמץ, זרעי דלעת, בלסמי, פטה כבשים- סלט סופר פרשי, רענן ומקורי בטעמו, שילוב של מרקמים, צבעים וטעמים - סלט נפלא לצד אחד הכריכים המשובחים ו/או כחגיגה אמיתית לאלו השומרים על המשקל, ממליצה בחום:
קינחנו עם עוגיית שוקולד ציפ'ס נימוחה לצד קפה קר סופר משובח!! שסגר לנו את הארוחה המושלמת!!
לסיכום, יכולה לשתף כי גם הביקור הנ"ל הותיר בנו חותם עז וכי אין לנו ספק כי נשוב לכאן בקרוב, לא בכדי המקום מלא לו עד אפס מקום, מדובר בבר אוכל על גלגלים שכל אחד חייב להכיר ויפה שעה אחת קודם לכן. אתם עוד פה חברים? בעת ביקורכם הקרוב בצפון אתם חייבים לבקר, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו.
מיקום:
קיבוץ עין זיוון, צפון רמת הגולן
טלפונים לבירורים והזמנות:
052-6904407
050-3227331


















אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה