יום שני, 5 ביוני 2023

סיור אוכל ואמנות רחוב בשורדיץ' + שוק ספיטלפילדס- חוויה לונדונית קסומה ומיוחדת

לפני מספר חודשים חגגנו את יום הנישואין ה-26 שלנו, זוגי האהוב יודע שהיעד שאני הכי אוהבת בעולם הינו לונדון והפתיע בחופשה זוגית רומנטית ומפנקת במיוחד בעיר האהובה. לונדון הינה עיר ללא הפסקה ובכל רגע ביממה ניתן למצוא פעילות כזו או אחרת על כן תכננו בקפידה את הלו"ז היומי (מי שמכיר את הזוגי יודע שאין כזה דבר לטוס ללא לו"ז מסודר ומאורגן). 

אם אודה באמת אחד הדברים שחיכיתי במיוחד זה להגיע לסיור האוכל ואמנות רחוב בשורדיץ' + שוק ספיטלפילדס מבית היוצר עומר לוגסי הלוא הוא מדריך טיולים מוסמך עם ניסיון של למעלה מעשור בהדרכה. בשנים האחרונות עומר כותב על אוכל ועל לונדון ב-ynet, ׳הארץ׳, ועוד, ומנחה את תוכנית הטלויזיה והרשת ”עומר זולל את לונדון” שמשודרת בערוץ האוכל וערוץ הטיולים, מנהל את האתר  ׳לונדוניסט׳, בו יש המון טיפים והמלצות ללונדון. מי שעוקב אחריו יודע שאין מצב לבקר בלונדון מבלי להנות לפחות מאחד הסיורים שלו.

עומר מנהל באמתחתו את "רעבים בלונדון" המציע מגוון סיורי אוכל ואומנות רחוב מושקעים בשכונות ובשווקים הכי שווים , מיוחדים וטעימים בעיר. הסיורים מושקעים ומפנקים במיוחד במקומות הכי מסקרים בסצנה הקולינרית הלונדונית המגוונת , תשכחו מכל מה שאתם מכירים כאן זה סיור אוכל על כל המשתמע, לא סיורי טעימות. כאן נזכה להנות ממגוון אוכל רחוב מרחבי העולם ביניהם: אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית, אתיופיה, הקריביים ועוד ועוד. 

אז את היום התחלנו בשעת בוקר מוקדמת ופגשנו את עינת המדריכה המקסימה שלנו להיום בנקודת המפגש שנתקבלה מבעוד מועד, כל משתתף קיבל בקבוק מים קרים ויחדיו יצאנו לסיור קולינרי מושקע במזרח לונדון אשר שילב בתוכו המון אומנות רחוב מרתקת של שורדיץ -למדנו על סצנת הגרפיטי ואומנות הרחוב דברים שממש לא ידענו. בסיור נחשפנו לצידה המזרחי של שכונת שורדיץ, הגענו לאחד השווקים היפים והמיוחדים בעיר - שוק ספיטלפילדס בו טעמנו מספר מנות שוות ומיוחדות במיוחד מרחבי העולם. כפי שציינתי מעלה כאן כל אחד מקבל מנה גדולה וגדושה, לא סיור טעימות כמו בהרבה סיורים אחרים בארץ ובעולם. מודה ומתוודה כי ישנם טעמים שלא הייתי מזמינה לעצמי וכי נהנתי מאוד להחשף אליהם. עוד לפני שנגיע לנקודת האוכל הראשונה נרים כוס יין לחיינו. 


 

אורך הסיור הינו כ-4.5-5 שעות (אנחנו היינו אף למעלה מחמש שעות) ונהננו מכל רגע, הסיורים נערכים בקבוצות קטנות של עד 12 משתתפים ובמקצועיות יתרה. האווירה נעימה וקלילה ולא דורשת הרבה הליכה (לאלו שמפחדים מהנושא). לדעתי הסיורים אף מתאימים לילדים אבל אם תשאלו אותי עדיף בלי. אחד הדברים שמאוד אהבתי זוהי ההתאמה לכל לקוח ולקוחה. אצלינו בקבוצה הייתה טבעונית ועל כן כל פעם המדריכה דאגה למנות ייחודיות עבורה. אנו שומרים ולא מערבבים בשר וחלב ואף אוכלים קודם חלבי ואז בשרי וקיבלנו מענה מדויק לכל אורך הסיור- כשחברי הקבוצה קיבלו מנות חלביות לאחר הבשריות אנו קיבלנו תחליפים מעולים ואף קינוח טבעוני ומיוחד. חשוב לשתף מבעוד מועד את הצוות על רגישות כזו או אחרת, על דברים שאתם לא אוכלים ו/או כמובן טבעונים וצמחוניים- בזכות אינפורמציה חשובה זו תקבלו תחליפים מעולים לכל אורך הסיור.

קבלו הצצה קטנה על הגרפיטי השונים העוטרים את הקירות המשותפים בשכונה:







זו לא הפעם הראשונה שלנו בלונדון אולם במהלך הסיור למדנו רבות על העיר, על הרחובות, על תרבות האוכל, אפילו על הבילויים השונים וקיבלנו אין ספור המלצות קולינריות ואף מסלולי טיול מומלצים. אין ספק כי עומר וצוותו סופר מקצועיים ויעשו הכל על מנת שנצא מרוצים מהחוויה הכוללת (וביניהם עינת המדריכה המקסימה שלנו).

כעת קבלו הצצה קטנה למנות המופלאות שדגמנו:

















קבלו טעימה קטנטונת מהשוק המרהיב:






ואם את היום התחלנו בכוס יין חם ומהביל הלו שאת היום סיימנו בבית תה מסורתי ומפנק המציע מגוון מטורף של חליטות תה מדהימות ואיכותיות, נחשפנו לדגום מספר סוגי תה שונים ומפתיעים, למדנו אודות הרגלי שתיית תה, על התרבות שמסביב הנושא ,נתנו לרגליים לנוח ונהננו מחוויה בריטית מיוחדת שטרם דגמנו- אין לי ספק כי זוהי חווית חובה לכל מבקר בעיר.





עוד רגע ואנו מתפזרים אבל לפני כן ביקרנו אצל איש הברוקולי- איש קסום ומיוחד שעוצר יצירות מדהימות שכולן בנויות על אותו ירק טעים ומיוחד- הלוא הוא הברוקולי:





אז חברים, אם אתם מתכננים להגיע בקרוב ללונדון אתם חייבים לעצמכם לפחות סיור אחד עם רעבים בלונדון, זו חוויה שאין שניה לה, אנחנו נהננו בטירוף וכבר מחכים לחזור לעיר לסיורים נוספים. אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות כי הם אוזלים במהרה, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!! 

קצת פרטים טכניים :

מחיר: 100 פאונד למשתתף.

הסיור אורך כ-4.5-5 שעות כפי שציינתי מעלה.

הסיור מתאים להרפתקנים שמחפשים להכיר אוכל חדש ומעניין, ולפודיס. הסיור הוא בערך 65% אוכל ו-35% אמנות רחוב.

לילדים מתחת לגיל 13, או בררנים באוכל, ניתן לקבוע סיור פרטי מותאם מבחינת האוכל לבני נוער/ילדים, או סיור אמנות רחוב בלבד (ללא אוכל).


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה