יום שבת, 13 בינואר 2024

פרנה בשוק- עונג בכל ביס

אם יש משהו שאנחנו אוהבים זה לטייל בסמטאות השווקים השונים , להנות מהניחוחות, מהצבעים, מהקולות. בשנים האחרונות תחום הקולינריה בשווקים רק גדל ומתעצם. בשוק שמכבד את עצמו תמצאו אין ספור דוכני מזון מפנקים ומיוחדים, כל אחד שונה מקודמו אך כמעט לכולם יש מכנה משותף- אתם חייבים לדגום ממנו!

לאחרונה קיבלנו המון המלצות על דוכן שקיים בשוק הכרמל כבר כשנתיים וטרם יצא לנו להכירו מקרוב, אתם כבר מכירים אותנו, נכון? משהו טוב אנחנו חייבים להגיע, לחקור, לדגום ולטעום ואכן כך היה. קפצנו לשוק הכרמל לדגום את "פרנה בשוק" - דורן אוכל רחוב ים תיכוני אותנטי של השף דור זגורי. 




השף חי ונושם את המטבח מגיל צעיר עת נהג לבשל עם אימו כאשר היה עומד על כיסא ולומד את רזי המקצוע והמתכונים השווים. בשירותי הצבאי שירת בחיל הים בספינות קטנות ושם יותר מתמיד התחבר למטבח, תמיד התנדב לבשל לצוות שלו וככל שהאוכל היה טעים יותר כך בילה שעות ארוכות יותר במטבח. עת שיחרורו מצה"ל החליט שתחום המסעדנות קוסם לו והחל ללמוד לימודי מבטח, מסעדנות ובישול. מיד לאחר מכן החל לעבוד במסעדות בתל אביב ובירושלים– דלאל, לומינה, ווסט סייד, ג'קו סטריט ועוד.




התפריט לא רחב מידי אך אם אתם שואלים עדיף כך. כל מנה שתטעמו פשוט "תעופו" עליה, כל אחד ימצא כאן את מבוקשו-  חובב האסאדו (כמוני), חובב קציצות הדגים (כמו בעלי), חובב העוף ואף הצמחונים שבחבורה ייהנו מפרנה עם כרובית.

כאמור כל מנה מיוחדת ומפתיעה מקודמתה, יצא לנו לדגום 3 מנות (לצערי לא הצלחנו לטעום את הכרובית ונאלצנו לוותר אך בטוחני כי הפסדנו ובענק) - נתחיל בלחם הפרנה המדהיםםםםםםםםםם המבוסס על מתכון מסורתי ומפנק שעובר במשפחה (אני חייבת לבקש מדור את המתכון המעולה כי באמת לא אכלתי כאלו טעימות)- מצד אחד פרנה עם תחתית קריספית ומיוחדת ומנגד שמנמנה ועסיסית אשר מקבלת בתוכה באהבה אין סופית את המילוי. 

כל מנה מקבלת תשומת לב שונה ומפתיעה, לכל מנה השף יודע לשלב את הירקות המתאימים, את הרטבים והממרחים הנפלאים הכל טרי , רענן וטעים. 




אז מה היה לנו?

התחלנו עם פרנה קציצות דגים – קציצות דגים ברוטב עגבניות חריף, פטרוזיליה, גרידת לימון וסלט משוויה- באופן אישי אני לא חסידה גדולה של קציצות דגים אבל ממש התבאסתי שבחרנו לחלוק את המנה, אימל'ה מה זה הטעם המופלא הזה? הקציצות רכות ונימוחות, מעט חרפרפות, מתובלות במתינות אך בדומיננטיות- כל ביס חוויה לחיך ולנשמה (לצערי התמונה מטושטשת אבל מניחה שתצליחו לדמיין את הטעמים המופלאים):




פרנה אסאדו – אסאדו מפורק בבישול ארוך, איולי בזיליקום, סלסה של עגבניות שרופות וחצילים ומיקס עלים (רוקט וראשד) - כחובבת אסאדו התענגתי על כל ביס וביס, גם כאן הבשר דומיננטי, בכמות מכובדת מאוד, טעים במיוחד ושילוב כלל המרכיבים יוצרים יחדיו לונה פארק שלם של טעמים לחיך:






"קינחנו" עם פרנה עוף – עוף מפורק במרינדת סילאן וסויה, רוטב שזיפים, קרם אבוקדו, עגבניה וחסה- טוב, תקשיבו! השף דור יודע את העבודה ויש לו יד מדהימה, איזה שילוב טעמים מופלא, מדויק ומאוזן, ממש חוויה מושלמת בכל ביס וביס:






עוד כאמור בתפריט תמצאו פרנה כרובית – כרובית בטמפורה, איולי קארי, מיקס עלים וצ'ילי אדום. קרעי תפוחי אדמה – מתובלים במלח גס, גרידת לימון ופטרוזיליה . כרובית בטמפורה – פרחי כרובית מטוגנים בטמפורה 

אנחנו כבר קבענו ביקור נוסף כי פשוט התאהבנו בדור שהוא קסם של אדם ובמנות המפתיעות, שונות וטעימות במיוחד שיוצאות תחת ידיו. אז חברים, אם גם אתם כמונו אוהבים לדגום מנות ששוברות שגרה, כאלו מפתיעות ובטעמים של עוד, במחירים נוחים ובאיכות ללא תחרות זה המקום בעבורכם, אתם עוד פה? רוצו, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו!


כתובת:
פרנה בשוק- רמבם 2, תל אביב (שוק הכרמל)

שעות פתיחה:
ימי א-ה' בין השעות 10:00 – 18:00
ימי שישי בין השעות 09:00 – שעתיים לפני כניסת שבת.

כשרות: 
רבנות תל אביב

טלפון למשלוחים: 
053-6427508

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה