יום שישי, 5 בינואר 2024

Porter and Sons ממשיכים להפתיע והפעם עם מעשנה חלומית


קוראי הוותיקים בוודאי כבר יודעים כי הזוגי הינו קרניבור אמיתי, אם אני רוצה להשקיע בדייטים שלנו אז הבחירה חייבת להיות בירה טובה לצד בשר איכותי. כך היה כאשר בחרתי את הדייט השבועי לפני מספר שבועות והפעם חזרנו שוב למסעדת Porter & Sons בה ביקרנו לפני מספר שבועות והזוגי הוקסם. כאן לצד תפריט מפנק עם מגוון בשרים סופר איכותיים ניתן להנות במקום מלמעלה מ- 50 סוגי בירה בחבית, המוחזקים במערכת מזיגה וקירור ראשונה מסוגה בישראל ולמעלה מ- 70 סוגי בירות בבקבוקים. אז...אוכל טוב, מאות סוגי בירה... מה צריך יותר מזה? אז זהו שכאן לא שוקדים על השמרים וצוות המסעדה החליט להביא מעשנה איכותית, חדשנית ומפתיעה. בשבועות האחרונים ניתן להנות מביקור במסעדה גם בשעות הצהריים עם פלטות מדהימות של בשרים מעושנים, עיסקיות שוות, כריכים ומגוון תוספות מדהימות. 




עוד לפני שאמשיך לספר אודות ביקורנו ואודות המעשנה חייבת לציין למי שלא מכיר את המסעדה כי התפריט במקום מבוסס על אוכל שכיף לאכול לצד בירה, כמו רוסטביף רומסקו, נתח שייטל עשיר ועסיסי המוגש לצד רוטב שקדים ופלפלים קלויים; נקניקיות הבית- 3 סוגים של נקניקיות שנעשות במקום מבשר מובחר; מטיאס בבירה ושמנת של פעם, שמושרה בבירת חיטה ומוגש לצד ירקות כבושים; מחבת פירות ים עם שרימפס, קלמארי ומולים ברוטב של ארטישוק, לימון כבוש, כוסברה ויין לבן ועוד. לתפריט הקבוע מתווספות מידי יום מנות מיוחדות, בהתאם לחומרי הגלם העונתיים.

בין מבחר הבירות המגוון והעשיר, תמצאו את Maredsous triple, בירה בלגית בצבע זהוב-אדמוני בעלת ארומה קרמלית ופירותית עם ניחוח אפרסק ותפוז קל; London porter, בירה אנגלית בעלת טעם עשיר ומריריות קלה; פרנסיסקאנר דונקל, בירת חיטה גרמנית כהה ומעורפלת בעלת טעמים פירותיים ומלכה אדמונית; ובירת בוטיק ישראלית מסוג pale ale, המתאפיינת בטעם לחמי של שעורה ובצבע אדום עמוק.

כהרגלנו בקודש התחלנו בהרמת כוסית לחיינו ולחיי חיילנו ושבויינו שיחזרו הביתה במהרה לשלום- אמן. הזוגי מצידו כאמור בחר בכוס בירה צוננת, קרה וטעימה במיוחד ואילו אני בכוס יין גוורץ צוננת ומפנקת:



לפני הכל הזמנו 2 מנות ראשונות שהיו מוצלחות מאוד, בהחלט פתיחה כיפית ומפנקת לארוחה דשנה וטעימה. פילמיני- כיסוני בצק ממולאים בשר (במקור מוקפצים בחמאה אך לבקשתנו הוקפצו בשמן), עם שפע בצל מטוגן- בצד דקיק עם שפע של מילוי בשרי טעים במיוחד, מתובל במתינות - אימל'ה ביס אחד וחזרתי לבית ילדותי, כמה שזה היה טעים:





קרפציו פילה בקר- מוגש עם שמן זית לימון ואורגולה- בשר סופר איכותי , דקיק כזה שכיף לאכול (ללא סיבים כמו בהרבה מקומות אחרים לצערי)- כל ביס חגיגה לחיך:




אז הפעם כאמור התמקדנו יותר בבשרים המעושנים כי שמענו עליהם אין ספור המלצות. אומנם הבשרים המעושנים הינם בתפריט הצהריים אך יואב המדהים - אחד מבעלי המקום שמר לנו מגש עמוס בכל טוב, בין שאר המטעמים זכינו לטעום: בריסקט מנתח אנגוס מובחר קלאסי, אסאדו- צלעות בקר בעל האיזון המושלם בין שומן לבשר, עוף אורגני ממשק מלמד בעישון קליל אשר הוגשו לצד מלפפון כבוש בסגנון אמריקאי וסלט קולסאו קלאסי טעים ומפנק- אנחנו מאוד אוהבים בשרים מעושנים וכאן קיבלנו מנה מנצחת, כלל הבשרים סופר איכותיים, העישון מעניק להם רכות אין סופית - ממש נמס בפה וטעם עישון עדין ולא משתלט, אוהבים הבשרים המעושנים בהחלט יחגגו כאן:









מסעדת פורטר הוותיקה והמוערכת שפעלה תמיד כבראסרי המשלבת מגוון מנות לד מוסיפה לעצמה כאמור כוח אש עם מעשנה חדשה. החבר'ה במקום נסענו לארה"ב , ביקרו בדרום לטעום ולבדוק מה הכי טעים ומה הכי יתאים לפורטר. הזמינו בייצור מיוחד לפורטר מעשנה של חברה אמריקאית מובילה - Ole Hickory Pits. המעשנה הוזמנה לפי הצרכים והמידות המתאימות למססעדה. מאז שהגיעה מעשנים כאן הרבה בשר מסוגים שונים. 

אנו דגמנו רק חלק מן הבשרים אך בין המנות שיוגשו מהמעשנה תוכלו למצוא נתחי בקר קלאסיים כבריסקט (חזה) ואסאדו (צלע), מנת פולד פורק שתוגש עצמאית או על צלחת מהבילה של מק אנד צ'יז, עוף אורגני ואפילו נקניקיות קנאקרס.

כרגיל כמו כל מנה גם כאן הקפידו מאוד  על בשר מובחר מהספקים הטובים ביותר, ועל תהליך הכנה מוקפד -הבשר מושרה ארוכות בתמיסת מלחים, לאחר מכן נעטף בתערובת תבלינים (Rub) מיוחדת שמגיעה מארה"ב. הבשר מעושן עם ליבות עץ היקורי ודובדבן. בקיצור תהליך ארוך עם תוצאה מדהימה של בשר כמו בארה"ב עם תווית האיכות של הפורטר.

כל זה הולך עם מנות צד מתאימות ותוספות קלאסיות כגון קולסלאו, מק אנד צ'יז, תפו"א במחבת ושעועית בבייקון. ועם רוצים את כל החוויה - אל תפספסו את המלפפונים הכבושים ואת הלחם התירס המקומי. 

המעשנה תעבוד מידי יום בין השעות 12.00-17.00  ותציע כאמור ארוחות עיסקיות במחירים המתאימים לכל כיס החל מ-49 ש"ח ותכלול מנה עיקרית, 2 תוספות לבחירה, לחם תירס, מלפפון כבוש ורוטב לבחירה. עוד נמצא מבחר כריכים, מק אנד צ'יז, מגוון רחב של תוספות ושתיה במחירים מצחיקים. 

המסעדה קיימת כבר למעלה מעשור ואנו בהחלט מבינים לחלוטין איך ומדוע, מדובר במסעדה עם שירות סופר מוקפד, אווירה מדהימה, עיצוב יפיפיה, תפריט חלומי ובר משקאות ובירות שאין שני לא, אז אתם מבינים כבר שאתם חייבים לבקר נכון? אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות עוד היום, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!




כתובת:
הארבעה 14, תל אביב (יש חניון צמוד למסעדה)

טלפון להזמנות:
03-624-4355

שעות פעילות:
מעשנה 12.00-17.00
יום א'-ד':
17:00-00:00
יום ה'-ו':
17:00-01:00
יום ש':
12:00-00:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה