יום שלישי, 1 באוקטובר 2019

חגיגה לקרניבורים- מסעדת המקדש

יש מסעדות שמשאירות בנו חותם וגורמות לנו להמשיך להמליץ עליהן עוד הרבה לאחר ביקורנו ואף לחזור אליהן בשנית, כך היה לנו עם מסעדת המקדש – מסעדה כשרה שהיא מקדש בשרים וייחודי – פועלת במתחם אושילנד בכפר סבא (עם שפע חנייה בחינם) ומביאה אל אזור השרון את כל מה שאוהבי האוכל האיכותי והכשר מחפשים. המקום מעוצב בדגש על שפע של עץ ומתכת ולוק חם בסגנון ניו אורלינס ומרתפי הג’ז והבלוז שלה.



חובבי הבשרים והגורמה מגיעים אל המקדש במיוחד בכדי לטעום ולבלות עם כל מה שיש לה לתת – אוכל כשר ומוקפד שעליו חתום שף לירן בלו (טצה דורו, קורדיליה ואמיליה לשעבר) אשר מביא עימו בשורה חדשה ומרעננת ומוציא מנות מגוונות, איכותיות ומפנקות, המנות מוכנות בטכניקות בישול מגוונות שמהוות שילוב בין שיטות הכנה קלאסיות ומתקדמות כגון: סו וויד – בישול בוואקום, עישון בשרים בשבבי עץ בניחוחות דובדבן או חביות ברנדי ובישול מולקולרי. גם דרכי ההגשה המקוריות והחווייתיות יפתיעו אתכם, אם אתם מעריכים השקעה קולנרית, כשנתח הבשר שתבחרו יוגש לכם על מצע אבן לבה לוהטת, ותוכלו לצרוב אישית את המנה שלכם, לפי העדפותיכם האישיות.



לצד המאכלים המושקעים מציעים לכם ב”המקדש” יינות מעולים, וכמובן – קינוחי גורמה.



אחד הדברים שאני מאוד אוהבת בקונספט של המסעדה זה שינוי התפריט, מידי יום השף לירן יושב בבוקרו של אותו היום ומחליט על התפריט היומי, כך שאם הייתם אתמול או שבוע שעבר לא בהכרח תקבלו את אותן המנות מחר.



בטוחה שאתם כבר סקרנים לראות מה אכלנו, אז קדימה הצטרפו אלינו לחגיגה קרניבורית קסומה ומיוחדת.

למנות ראשונות הגיעו לשולחננו:

בריזאולה חזה אווז- חזה אווז כבוש ומעושן יושב על ויניגרט אשכולית אדומה, קרפציו מוחמץ, פילה תפוז וסלט בזיל ושומר- מנה מקורית מאוד, פרשית, מעט חמצמצה, מעט מתקתקה עם טאצ' ואיזון מדוייק של טעמים, החזה אווז איכותי עד מאוד וממש נמס בפה:





"חריימה" סלמון סו וויד- קוביות סלמון בבישול "סו וייד" על רוטב עגבניות, יוזו, גרגירי חומוס, גמבה ותערובת עשבי תיבול- מנה איכותית מאוד, עשירה בטעמים וניחוחות, הסלמון נימוח בפה ועטוף כולו ברוטב עשיר, סמיך וחרפרף במידה הנכונה, ממליצה לא להתפתות ולהזמין לחם אחרת לא יהיה לכם מקום לשאר המנות:




לשון בקר מעושנת- מעושנת בעצי וויסקי מבושלת בציר בקר וטלה עם סלט עשבים עדין, מעל כל אלו נחה לה קציפת ציר בקר אשר בושלה בבישול מולקולרי- מנה שמיועדת לאלו חובבי הזאנ'ר כדוגמת הזוגי, אני באופן אישי לא מסוגלת לאכול לשון אך הזוגי שמאוד אוהב התמוגג לו על המנה ושיבח כל ביס וביס, לטענתו הלשון בושלה בדיוק כפי שצריכה להתבשל, שילוב הטעמים כמו בשאר המנות היה מאוזן מאוד, מקורי וטעים במיוחד:





מנוחה קלילה והופ חגיגת הבשרים הגיעה לשולחננו, הזוגי קרניבור אמיתי הצהיר כי אכן הגיע למקדש האמיתי, כל נתח ונתח איכותי יותר מקודמו, כל הבשרים איכותיים, טריים ומוגשים בצורה מעוררת תאבון, למנות העיקריות הגיעו לשולחננו:

ספריפס טלה - נתח בעל טעמים חזקים ושומנית (גם מנה זו מומלצת לחובבי הזאנר), מנה מדוייקת מאוד, טעימה , הבשר איכותי עד מאוד וממש מחליק בגרון, כל ביס גורם לכל החושים להתחדד, המנה הוגשה עם פריקי טעים במיוחד שיצר טוויסט מעניין למנה, תפוחי אדמה ובטטה עשויים בתנור וטעימים במיוחד:






טעימות ציידים: מגש איכותי ומוקפד של נתח קצבים, פלאט אירון וויסבראטן לצריבה אישית על לבה חמה -שילוב מקודש של בשרים איכותיים וברמה גבוהה מאוד , גם כאן בדיוק כמו המנה הקודמת המנה מוגשת עם תוספת של תפוח אדמה ובטטה צלויים ונימוחים, קערית עם מלח ופלפל גרוס, חרדל ביתי (שמתאים לאלו השומרים על תזונת פליאו) וצימיצורי מהטובים שטעמתי עד היום- כל אלו לצד אבן לבה חמה. כאן כל אחד מכין את המנה שלו לפי דרגת הצלייה האהובה עליו, האבן התקררה? אין בעיה מיד יביאו עבורכם אחת חמה חדשה:







כפי שצינתי בתחילת הפוסט המסעדה כשרה על כן יכולנו להנות מקינוח ללא חששות ואם להודות באמת הוא היה כל כך טעים שלרגע הופתענו שהוא בכלל בחזקת "פרווה"- קינוח שוקולדי עם שילוב של קרם בורלה, שטרוייזל, פירות יער ואגוזים- שחיתות זה כאן! בהחלט סיום מושלם לארוחה מושלמת ומוקפדת עד מאוד.




השירות במסעדה אדיב, מקצועי, סובלני וסבלני, אנו הגענו ביום חמישי (רגע לפני החג) המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום ולא בכדי- כאן זה בהחלט השילוב המקודש של איכות, יוקרה וטעמים נפלאים. האווירה במקום קסומה עם וויב חיובי כזה שיגרום לכם לרצות לחזור שוב ושוב ושוב...

כתובת:
עתיר ידע 4, כפר סבא
טלפון:

שעות פעילות:
ראשון עד רביעי 12:00-22:30
חמישי 12:00-23:00
שישי 12:00-16:00

עסקיות:
ראשון עד חמישי 12:00-16:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה