יום ראשון, 18 בפברואר 2024

לפני כעשור ביקרנו במסעדת באבא יאגה השוכנת בתל אביב, מאז ועד היום נותרה צרובה בתודעה שלי, בעיקר בשל המטעמים המופלאים שהותירו בי טעמים של בית. מסעדת באבא מוגדרת כפנינה קולינרית רוסית ולא בכדי, כאן כל ביס העיף אותי למסע במחוזות הילדות, לאותם רגעי קסם בהם אכלתי מתבשיליהם של סבי וסבתי עליהם השלום. לאוהבי הזאנ'ר יש מגוון רחב של מטעמים כגון: בורשט בטעם של פעם, קוויאר אדום, ורניקי במילוי תפוחי אדמה ובצל מטוגן עם חמאה או בגרסה המתוקה – כיסוני בצק במילוי דובדבנים מתוקים ברוטב קרמל עם נגיעות שמנת חמוצה.

מסעדת באבא יאגה הוקמה אי שם בשנת 2008 מתוך תשוקה אמיתית לאוכל. המסעדה שוכנת במרחק קצר מהים, בבניין אבן ייחודי כשלצידו גן קסום ופסטוראלי. אחת המטרות המרכזיות של בעלי המסעדה הייתה להתמקד בסטנדרט קולינרי גבוה, בחומרי גלם טריים, בשירות שתמיד מלווה בחיוך ועוטף בחום את באי המסעדה באווירה רומנטית המהדהדת את הקסם של תל אביב.

על התפריט שלנו מנצחת בכישרון רב השפית מריה פיסנץ, זוכת המקום הראשון בתוכנית הראליטי המפורסמת “רויאל שף”, כשהיא משלבת בתפריט בשרים עסיסיים, פירות-ים ודגים טריים בהשראת המטבח הספרדי, הצרפתי, הרוסי וכמובן הישראלי. כאן גם אלו שלא נולדו וגדלו בבית רוסי יהנו מהתפריט העשיר המציע מגוון רחב של מנות פתיחה, מנות עיקריות, קינוחים ועוד.




אנו הגענו בערב יום חמישי עת שמענו על הקונספט החדש והמיוחד שהמסעדה מציעה - ערבי ג'אז סוחפים ומלהיבים לצד יינות משובחים ללא הגבלה וכל זאת בסכום מצחיק של 79 שקלים בלבד כאשר מחצית מהסכום נתרם לחיילנו המגנים על ארצנו הקטנטונת. עוד לפני שאמשיך לספר אודות ביקורנו חייבת לציין כי זהו דיל שווה במיוחד, כאן תהנו מערב סופר רומנטי, מלהיב, מיוחד ומפנק שאין שני לו וכל זאת כאמור במחיר די מגוחך.




כל סועד וסועדת יפסקו חד משמעית כי בילוי כאן הינה חוויה לכל החושים וכי נמצא כאן עולם קולינרי גדול, נסתר וקסום אשר ממזג ניחוחות, צבעים, ארומות , טקסטורות וטעמים בלתי צפויים כאלו שיגרמו לכם לרצות לשוב עוד ועוד.

אז מה היה לנו? התחלנו עם מרק אוחה (מרק דגים)- ציר דגים עשיר עם פילה דג בס, סלמון וקוביות תפוחי אדמה מוגש בליווי לחם כפרי ומיץ לימון - הזוגי חובב המרקים התענג לו על כל ביס וביס- מבחינתו זוהי הייתה הפתיחה המדויקת לארוחה שכזו:







מטיאס הולנדי- דג מטיאס בכבישה קרה, מוגש עם קוביות תפוחי אדמה חמים, עגבנייה ובצל מוחמץ- זוהי המנה שלעיתים בילדותי הייתה עבורי כארוחה שלמה, אוי כמה שאני התענגתי על כל ביס וביס, מדובר בדג מטיאס באיכות גבוהה מאוד - לרגע הרגשתי כאילו וסבי עליו השלום רכש בעבורי את המנה ודאג שתהיה מדויקת וטעימה בדיוק כמו שאהבתי בילדותי, אוהבי הז'אנר אל תוותרו:






ורניקי ביתי- כיסוני בצק עבודת יד, ממולאים במחית תפוחי אדמה ובצל מטוגן בחמאה, מוגש עם שמנת חמוצה- טוב, פה אני חייבת לעצור ולשתף רגע בקטע אישי ורגשי, כל ביס מהמנה עוררה בי זיכרונות ילדות ואף גרמה לי לדמוע, אלו הם בדיוק אותם טעמים שאכלתי בילדותי וכי שנים רבות חיפשתי את המתכון המדויק ללא הצלחה (חלום שלי ששפית המסעדה תשחרר לי את המתכון)- כל ביס פשוט גן עדן, אם גם אתם כמוני גדלתם בבית רוסי או שאתם רוצים לטעום מאכל סופר אותנטי, טעים ומיוחד זה המקום בעבורכם, שלמות זה כאן:






בשלב זה אני כבר הייתי די מלאה בעיקר בזיכרונות אך גם לא נותר בעבורי יותר מידי מקום בקיבה, על כן חלקנו נתח אנטריקוט מיושן ומשוייש, תוצרת ישראלית המלווה בירקות צלויים וציפס (במקור מגיע פירה חלבי אך אנחנו ביקשנו להמיר למנה שאינה חלבית)- הנתח עשוי במידת העשייה המתבקשת, נתח סופר איכותי, משויש בדיוק כמו שאנחנו אוהבים וטעים במיוחד- חגיגה קרניבורית מיוחדת:








קינחנו בגלידת סורבה קלילה וטעימה - סיום קליל לארוחה סופר מפנקת וכיפית.




אז חברים, אם גם אתם כמוני גדלתם בבית רוסי או מתחברים למטבח הרוסי אתם חייבים לעצמכם ביקור במקום כי כאן באמת תזכו לחוויה אותנטית, מפנקת ומיוחדת. אבל היי, גם אם לא אתם עדיין חייבים לבקר במקום כי כאן תהנו ממטבח סופר מגוון, עשיר , קולינרי ומיוחד . כי שציינתי מעלה יש גם את ערבי הג'אז המיוחדים שיעניקו טוויסט מעניין ומהנה לאירוח. אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות עוד היום.




כתובת:
הירקון 12
תל אביב

טלפון להזמנות ובירורים:
03-517-5179

שעות פתיחה:
ימי ראשון – חמישי
12:00 – 23:00
שישי
12:00 – 23:45
שבת
12:00 -23:00

*עסקיות צהריים בימי ראשון-חמישי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה