יום רביעי, 22 במאי 2024

YYY כמה שטעים פה - בר אוכל מרוקאי חדש של גיא פרץ



YYY כמה שטעים פה.

השף גיא פרץ ממשיך להתרחב ובימים אלו פותח בר אוכל מרוקאי יחד עם אימו הבשלנית מימי פרץ. מדובר למעשה בסטריט פוד מרוקאי בשילוב מעדנייה מרוקאית הממוקם במרכז שוסטר ברמת אביב. במקום תמצאו תפריט עשיר מאוד כולו על טהרת הבישול המרוקאי שיצרו יחדיו השף גיא פרץ ואימו בשלנית מרוקאית העוסקת בבישול מעל ל-30 שנים. כלל המנות זמינות לאכילה במקום, לאיסוף לאכילה בבית ואף במשלוחים.




הגענו בשעת בן ערביים מוקדמת, עת הסירים עדיין מלאים בכל טוב, בין שלל התבשילים שמצאנו בסירים היו: קציצות דג ים בפלפלים ועגבניות, לחי  עגל בקדירה מרוקאית, קדירת בשר ראש, אסאדו בטאבון, קציצות בקר בעגבניות, ממרח אריסה מרוקאית ולימונים כבושים, משוויה מהטאבון ועוד שלל מטעמים מהמטבח המרוקאי. בסוף השבוע יצטרפו לתפריט גם תבשילים מרוקאים ואוכל מוכן אותנטי שאפשר להגיע ולקחת הביתה, שלל תבשילים בטעמים מרוקאים, קוסקוס, מרקים, מטוגנים ועוד שלל מטעמים של השף גיא פרץ ואימו מימי פרץ. מלבד התבשילים תמצאו כאן פרנה מיוחדת שנעשית בעבודת יד על לבנים במתכון אותנטי מרוקאי בדיוק כמו שהכינו הברברים בהרי האטלס של מרוקו ונאפות עם המון אהבה. את הפרנות תוכלו לקבל עם שניצל, קציצות דגים, קציצות בשר ועוד.

מי שמכיר אותי יודע שאני לא חסידה גדולה של תבשילים אולם כאן התענגתי על כל ביס וביס. לרגע הרגשתי שהגעתי לבית של סבתא מרוקאית. האווירה במקום נעימה מאוד, השירות מוקפד, איכותי ואדיב. צוות המקום מכיר את התפריט על בוריו ונכון לעזור לכל סועד וסועדת.





שף גיא פרץ מספר על הרשת החדשה: "במיזם הזה אני סוגר מעגל של הרבה שנים ,אשר מתחיל בתחילת דרכי במטבח, גדלתי במטבח המקצועי של אימא שלי מימי ואבא שלי עמרם, שפים מדופלמים ואנשי אירוח מהסוג שכבר אין היום שלימדו אותי מילדות את סודות המטבח המרוקאי, הכנסת אורחים, כבוד וקולינריה איכותית, יחד כתבנו לפי שנים את ספר הבישול הראשון שלי ״ קסם המטבח המרוקאי״ שהפך מהר מאוד לרב מכר, ומשם הכל היסטוריה. YYY זהו המיזם בו אני מגיש את האוכל עליו גדלתי בהגשה הכי עכשווית תוך שימור המסורת והטעמים המדויקים."

זו לא הפעם הראשונה ששף גיא פרץ משתף פעולה עם אימו מימי, היא גם הייתה שותפה בכתיבת הספר "קסם המטבח המרוקאי", הספר פורש בפני הקוראים פסיפס מפתה של מאכלים מרוקאיים אהובים, סוללת סלטים צבעונית ופיקנטית, מאפים פריכים ממולאים כל טוב, טאג´ינים ארומטיים וכמובן מתוקים כיד המלך, מעוגיות של תה ועד מופלטה, מלכת המימונה.


אז מה היה לנו?




שימדורה יאנה

לחי של עגל רכה בתבשיל פיקנטי בניחוח כמון , מטבוחה נדירה, אריסה , קרם לימונים, פלפלים מתוקים קלויים וגרגרי חומוס רכים- הוגש על מצע של אורז לבן. באופן אישי אני לא חסידה של נתחים מסוג זה ועל כן הזוגי התענג על המנה לבדו, הוא מצידו הכריז שמדובר בתבשיל איכותי מאוד, עם כמות גדולה ונדיבה של בשר, בתיבול עז אך מעודן ובניחוח של בית.




אח יא מאמא

קציצות עגל בעגבניות , פלפלים ובצלים שרופים בטאבון- כל קציצה גן עדן, וואו, נימוחות, רכות, טעימות טעימות ומוגשות על מצע של אורז לבן טעים:




מקווחה

אסאדו עגל מפורק בציר עצמות בקר וסילאן , בצל מקורמל וזיתי קלמטה- הוגש על מצע של קוסקוס עננים- גן עדן זה כאן!!! אימל'ה ואבל'ה איזה טעים, מתקתק במתינות, בתיבול מושלם ומדוייק, וואו , כל כך התענגתי על המנה הזו שכעת עת אני מספרת לכם כל מה שמתחשק לי זו צלחת מהבילה שכזו:




שניצל של המלך

מטבוחה נדירה, קרם לימון , חצילים בצ׳רמלה , סלט עגבניות עצבני וטחינה- בית כבר אמרתי? תשכחו מכל מה שאתם מכירים במסעדות! כאן תקבלו שניצל של המלך באמת!! שניצל שמנמן, עסיסי, פריך , טעים וחמים- ישר מהמחבת אל הבטן שלכם! כמה פשוט ככה טעים ומדויק:





זוכרים שסיפרתי לכם אודות הפרנות החלומיות? אז הגיע לשולחננו פרנה חתוכה עם מטבלים חלומיים: ממרח לימון כבוש, אריסה ביתית, סלט פלפלים צרובים, זיתים ועוד:






אנחנו באופן אישי נהננו מאוד (מי היה מאמין שאני אהנה מתבשילים?) , אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן בקרוב ואפילו לא רק לשם אכילה במקום אלא לשם לקיחת אוכל ביתי הביתה לכלל בני המשפחה. ממליצה בחום לבוא ולהתענג. המסעדה כשרה. אתם עוד פה? רוצו בהקדם, הנאה מרובה מובטחת לכם , מילה שלנו!!







YYY



כתובת:
מרכז שוסטר, תל אביב

שעות פתיחה:
א'-ה' 11:00-21:00
ו' 9.00-15.00

כשר

סניפים נוספים בקרוב 😊

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה