יום ראשון, 12 באפריל 2015

מסעדת פרנגליקו חיפה- חלוצת הסושי בחיפה

מסעדת פרנגליקו בחיפה ממוקמת על הציר המרכזי של מוריה, הוקמה אי שם בשלהי שנות ה-2000 והייתה החלוצה שהביאה את בשורת הסושי לעיר.


המסעדה חמימה , שירות מעולה, יחס אישי, במקום ישנם מקרנים אשר מוקרנים בהם סרטונים, קליפים ומשחקי כדורגל/כדורסל בשידור חי.

במקום בר עשיר באלכוהול במגוון טעמים רחב במיוחד והאווירה בו היא ממש כמו פאב אירופאי טיפוסי.


הכלים גם הם הובאו מסין והם אותנטים ויפים במיוחד.

התפריט עשיר ומגוון ומורכב מיותר מ- 80 מנות סושי ומנות ייחודיות מהמטבח האסייתי.
בנוסף מציע התפריט מנות קלאסיות כמו: סלטים, פירות ים, בשרים, נודלס וקינוחים. כל המנות הותאמו לאורך השנים לטעמו של הקהל החיפאי, כחלק מרצונו של הבעלים לענות על צרכיהם של הלקוחות הקבועים במקום.



אחד המאפיינים הבולטים במקום הוא חדר האירוח הפרטי המיועד לאירועים פרטיים (עד 25 איש). החדר מעוצב באופן יוקרתי וחמים, מאובזר בספות נוחות ובתפאורה המעניקה למקום תחושה מיוחדת.

בימים אלו הרשת משיקה ומריצה תפריט חדש ואותנטי וכיאה לסניף הדגל מתחילים לדגום את המנות בסניף חיפה.

אז שנתחיל?

למנות ראשונות הגיעו לשולחננו המנות הבאות:

ספרינג רול - 2 יחידות (חצויות) במילוי עוף, גזר, נבטים, אטריות שעועית, סלק, כרוב ועשבי תיבול- מנה נפלאה - מנת פתיחה מושלמת:



טטאקי טונה- פרוסות טונה צרובה ברוטב טריאקי (לא מה שאתם מכירים, כאן מכינים את הטריאקי במקום והוא חלומי, סמיך כמו דבש וטעיםם) על מצע סלט סוס טאם (סלט פפאיה ירוקה, גזר, עגבניות שרי, שעועית ירוקה ובוטנים ברוטב פיקנטי - והסלט הזה פשוט להיטטטט, תזמינו אותו למנה ראשונה הנאה אדירה מובטחת לכם)- זאת המנה הפייבוריטית שלנו, שילוב טעמים נפלא, הטונה טעימה מאוד ושילוב הטעמים של הטונה עם הסלט מקפיצה את המנה בכמה דרגות, מנה אלגנטית ועשירה:



קרפציו סלמון- פרוסות סלמון דקיקות בתחמיץ לימון וסויה ובעיטור טבעות צילי, מוגש עם טוסטונים- במילה אחת מושלם, פרוסות דקיקות של אושר:


נאם טאק- סלט תאילנדי רענן עם נתחי בקר, כרוב סגול ולבן, בצל סגול ועשבי תיבול ברוטב חמצמץ- גם כאן שילוב הטעמים ממש גאוני, פצפוצי השומשום מתפוצצים להם בפה ומעניקים טעמים נפלאים, אולם לצערי בשל הימצאות הכוסברה במנה היא פחות חביבה עלי היות ואני נמצאת בגזרת "שונאי הכוסברה".


את המנות הנפלאות הללו בקוקטייל הבית (לצערי אני לא זוכרת את כל מרכיבי הקוקטייל ולכן אתן רק לתמונה לדבר בשם עצמה), מה שכן אני יכולה להגיד שהוא היה מעולה:

לנסיך הקטן הוזמנה ארוחת ילדים שכללה נודלס עם נתחוני עוף - המנה נזללה בהנאה מרובה וזה הישג אדיר היות והוא לא אוכל כמעט שום דבר, הוא כל כך נהנה מהמנה שאני שוקלת לדרוש את המתכון המדוייק ולנסות לשחזר את המנה בבית .




מגש חלומי של סושי שכלל:

Samural Roll- אבוקדו, שיטאקי וגבינת עיזים במעטפת סלמון אפוי- תקשיבו, אין דברים כאלה, אכלתי עד היום אין ספור סושי אבל זה הכי טעים שאכלתי עד היום- חלומי.

הירו רול (רול חם) סלמון, בטטה, אבוקדו וגבינת עמק מטוגן בציפוי פאנקו פריך- גם כאן, שילוב מנצח של טעמים, פשוט מושלם.

מאקי סאן- דג טונה אדומה, אבוקדו, בצל ירוק וגבינת שמנת בציפוי שבבי בוטנים- נפלא, גבינת השמנת מעניקה רכות מיוחדת למנה ושבבי הבוטנים מעניקים קראנציות.



בשלב הזה כבר די התפוצצנו אולם המנות העיקריות לא איחרו להגיע לשולחן, חייבת לציין שממש הצטערתי בשלב הזה שאין לי מקום היות והמנות היו מושלמות.

קדירת פירות ים- קלמרי, מולים ושרימפס ברוטב שמנת וברנדי, מוגש בתוספת אורז מאודה- מנה נפלאה, שילוב השמנת והברנדי העניקו למנה טעם מושלם, ניתן לאכול ביחד עם האורז (כפי שעשה בעלי) ולאכול ללא ורק לאכול את הרוטב כמו שאוכלים מרק- להיט- ממליצה בחום:



פאד נאן קאי נאא- איטריות אודון עם חזה אווז, בקר, עוף, גזר, בצל סגול, פיטריות ובזיליקום ברוטב קאפו- חגיגה קולינרית בפה, שילוב של כל מה שאני אוהבת בביס אחד, מושלם:




פאד קפאו- בקר קצוץ, בקר סגול, גזר , שום וצילי ברוטב ברוטב צדפות עם גינגר, למון גראס ובזיליקום , מוגש בתוספת אורז מאודה וביצת עין, רגע, לא לאכול! לפני שמתחילים צריך לערבב את הביצה עם האורז כך הטעמים משתלבים האחד בשני ויוצרים מרקם וטעם מושלם, האורז סופג את המיצים והטעמים הנפלאים מהבשר ומשתלבים נפלא עם ביצת העין הנוזלת.




קינחנו בשני קינוחים נפלאים הראשון מביניהם והפייבוריט שלי הינו וופל לוטי- וופל בלגי ובננה תאילנדית נפגשים עם ריבת חלב ובוטנים מסוכרים, מוגשים עם קצפת וגלידת וניל- לא ארחיב במילים, הגעתם למסעדה? אל תוותרו על הקינוח הזה- מושלם!!!


פרנגליקו בר- קרם שוקולד בלגי בשילוב קרמל, חמאת בוטנים ושבבי בוטנים בציפוי של גנאש שוקולד חלב- נזלל בהנאה מרובה על ידי הילדים , מזל שהצלתי לעצמי ביסון קטן וענוג- טעים, שילוב מושלם לארוחה מושלמת:


אז אם גם אתם אוהבים סושי ו/או אוכל אסייתי אתם חייבים לבקר במקום (כן, גם אם זה אומר נסיעה של שעה מהמרכז, מבטיחה לכם זה שווה!!)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה