יום חמישי, 23 באפריל 2015

מסעדת אלמרסא - נמל עכו


הסופ"ש האחרון הוקדש לזוגיות ויצאנו לנופש חלומי זוגי ורומנטי, סיכמנו את החופשה בארוחה מושלמת ורומנטית במסעדת אלמרסא השוכנת בנמל עכו.
אלמרסא הינה מסעדת שף בסגנון ביסטרו ים תיכוני, שוכנת במבנה המכס העותמני, אשר נבנה על ידי הצלבנים בשנת 1210.

ועל מנת להשלים את הרומנטיות והקסם מחלון המסעדה נשקיף על נופה העוצר נשימה של עכו, המרינה וסירות הדייגים, בשל הביקור שלנו בשבת אחר הצהריים הנמל היה עמוס באנשים שטיילו, שטו ונהנו.
מיותר לציין כי בהגיענו למסעדה המסעדה המתה אדם וכי רק לאחר כשעה במקום המסעדה אט אט החלה להתרוקן, אם כי לא לאורך זמן , בשעות הערב המסעדה שוב תתמלא ותשרת אין ספור סועדים מאושרים.


המסעדה מנוהלת על ידי השף עלאא מוסא ושותפו מרואן, עלאא עבד במסעדות עטורות כוכבי מישלן בשוודיה ובארץ עבד במסעדת אורי בורי כשלוש שנים , היה אמור להתמנות לתפקיד שף במלון האפנדי אולם כאשר שמע כי חברו מרואן מעוניין לפתוח מסעדה החליט לצאת לדרך חדשה ולפתוח ביחד את המסעדה.



השף עלאא עסק כל חייו בהכנת מטעמים מדגים ואהבתו לים היא זו שמעניקה לו את ההשראה לשלב בין מסורת לבין חדשנות, בין אותנטיות לבין מודרניות, בין מזרח ובין מערב, בין מקצועיות לבין יצירתיות. אין ספק שכאשר השף הוא בעל המסעדה, הלקוח מקבל את האוכל הבריא, הטרי והטוב ביותר.

אנחנו בחרנו בארוחת השף- זוהי ארוחה שמאפשרת לנו הסועדים להנות מארוחת טעימות מענגת הנבנית על ידי השף.
הארוחה מורכבת ממספר שלבים , התחלנו במנות הראשונות חלומיות, המשכנו בשלב של פירות ים, דגים ובסוף בשר, מי  לא מעוניין יכול לוותר על כל שלב בדרך, המלצר מתייעץ עם הסועדים בתחילת הסעודה לגבי רגישויות, סגנון האוכל וכדומה.
הארוחה מוגשת באמצע השולחן שלב אחרי שלב כך שנחשפים וטועמים מספר רב של מטעמים .
המחיר של הארוחה נקבע לפי השלבים - אין ספק כי כאן דואגים לחוויה קולינרית חד פעמית מלאת טעמים, ריגושים הנאה ושירות מצוין.

אז רגע לפני שהאוכל יתחיל לזרום לשולחן פתחנו בלחמניות ופיתות הבית שהוגש עם טחינה ביתית, גבינת לבנה ושמן זית וסלסת עגבניות- התחלה נפלאה.



סביצה דג ים -קרם חציל שרוף,לימון כבוש פיקנטי וביצי טוביקו- אחת המנות הטובות ביותר שטעמתי עד היום, פשוט מעדן אמיתי, שילוב טעמים מנצח, על מנת להנות מהמנה אתם חייבים לקחת ביס עם כל המרכיבים- אין דברים כאלה, במילה אחת מושלם.



סלט תמנון - שומר, תרד, פלחי תפוזים בניחוח ערק לימוני - אני באופן אישי פחות התחברתי למנה הזאת, היות ואני לא אוהבת ערק ולא מתחברת לתמנון אולם בן זוגי מאוד אהב את המנה.



אנשובי - בכבישה ביתית על ברוסטקת פלפלים קלויים- כביכול מנה פשוטה אולם מנה מנצחת, האנשובי טרי וטעים ושילוב הפלפלים הקלויים מקפיץ את המנה, תוסיפו ליד כוס בירה ויש לכם הרכב מנצח.



קוקי סאן ג'אק - בקרם בטטה. חלב קוקוס ושמן צילי- טעיםםםם, פשוט התענגנו על המנה, הסועדים שסעדו בשולחן לידנו מיד הזמינו גם את המנה מאחר ששמעו את קריאות ה"וואו" שלנו, מנה נפלאה, לא לוותר.


סינייה דג ים- פילה מוסר מבושל בתוך טחינה קוביות תפו"א וכרובית- אני מאוד אוהבת סינייה עם בשר ולכן בתחילה כאשר המנה הגיעה לשולחן מעט פיקפקתי בטעמה, אך מהר מאוד הבנתי כי המנה פשוט גאונית, הדג רך ונימוח בפה, הטחינה איכותית ודורשת ניגוב רציני עם לחמניות הבית, מנה נפלאה.



המנה מוגשת עם מגדרה ביתית - בן זוגי מאוד אהב אולם אני באופן אישי לא אוכלת עדשים.



המנה האחרונה שהוגשה לשולחננו הייתה סינטה- סטייק עשוי בגריל עם רוטב יין אדום ופירה- הסטייק עסיסי , רך ואיכותי, הפירה טעים ומשתלב מעולה- נפלא.



קינחנו בכנאפה הבית - עם סירופ כרמל ותבלינים- קינוח מושלם לארוחה מושלמת, אחת הכנאפות הכי טובות שאכלתי עד היום.
המנה מוגשת בכלי חסין חום ולכן נשארת חמה וטעימה עד שמסיימים אותה.



כפי שציינתי כבר בתחילת הפוסט, אנחנו נהננו מאוד הן מהאווירה הקסומה, הן מהאוכל המושלם שכלל המון חומרי גלם איכותיים טריים, אהבה וזיקה לאוכל ושירות נפלא- כל אלו יצרו ארוחה מושלמת.
אין לי ספק כי נחזור לכאן שוב עם חברים ו/או עם הילדים.

ביקור במסעדה בהחלט מצדיק נסיעה גם מאיזור המרכז, אתם עוד פה? הזמינו עוד היום מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם!!

נמל הדיגיים עכו, עכו


טלפון: 053 -9438661

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה