יום ראשון, 13 בפברואר 2022

קפיצה קטנה ליוון או שמא לאלבי בתל אביב

הימים חולפים להם מהר ומבלי שנשים לב מגיע לו סוף השבוע. אני והזוגי החלטנו לפני מספר שנים שלמרות כל הטרפת, הלחצים, העבודה, הילדים והשגרה אנו לא מוותרים על זמן איכות שלי ושלו ויוצאים לפחות אחת לשבוע לדייט השבועי שלנו. באותה נשימה טרם עידן הקורונה בילינו לפחות 3-4 פעמים בחו"ל לחופשות קצרות אולם מאז פרוץ הקורונה לחיינו אני חוששת ולכן כלל לא עושים זאת. אז אם לא טסים נביא את חו"ל לכאן. 

שבוע שעבר רגע לפני שהסתיים לו השבוע יצאנו לדייט השבועי שלנו בבר היווני "אלבי" וחזרנו נלהבים ומרוצים עם רצון עז לשתף גם אתכם על מנת שתחוו מקום קסום ומיוחד שכזה. אם גם אתם כמונו אוהבים את האווירה הקלילה והמדליקה של הטברנות ביון , את צלילי הטברנה והטעמים היווניים האותנטיים זה המקום בעבורכם. 

הכל התחיל כאשר לפני מספר שנים בעלי המקום ערכו טיול שורשים ביוון, שוטטו להם בהנאה בטברנות הקטנות והמקומיות- והתאהבו. כאשר חזרו ארצה קיוו למצוא גם בארץ מקום בילוי שיביא לידי ביטוי את החוויה היוונית המלאה. מקום שבו ניתן יהיה ליהנות, לשתות ולאכול עם חברים, להריח את מלח הים שבאוויר ולהרים לחיים עם כוס אוזו. ואז חשבו לעצמם, למה לא להקים אותו בעצמם? חיפשו רבות אחר המקום המתאים, ביררו, דיברו וחקרו- אבל כאשר הגיעו לשוק הפשפשים כבר לא היו צריכים לדבר. מיד חשו את האותנטיות והקסם שבאוויר, וידעו שאת המיקום כבר יש להם. במרץ 2013, פתחו את אותה פנינה קסומה את הטברנה הקטנה שלהם: אלבי- אוזו בר מסעדה.

אלבי כאמור הינו בר יווני אותנטי ומדליק המעניק לנו האורחים חוויה אותנטית של יוון במלוא תפארתה, כל ערב החל מהשעה 18.00. החוויה מתחילה במוזיקה שמתנגנת במשך כל היום עם מיטב להטים ונוסטלגיות הישר מיוון, היא ממשיכה באוכל המגיע מהמטבח היווני,גירוס, סופלקי, צזיקי ועוד מגוון מטעמים וטעמים מהמטבח היווני, וכמובן לא שוכחים את האוזו המקורי משקה הבית של יוון , אלבי בר מציעה לנו מבחר סוגי אוזו, קוקטיילים מיוחדים, בירות, מגוון יינות ועוד.

אז ראשית הרמנו כוס קוקטייל מענג לחיים ויצאנו לדרך לערב קסום ומיוחד, אני בחרתי ב-  Garden Gin- ג׳ין’ מרטיני ביאנקו’ מיץ לימון מי סוכר, חצי ליים סחוט ומונין מלפפון- קוקטייל פרשי ומרענן מאוד, בטעמים מיוחדים, בנוכחות חזקה של אלכוהול (לא מדולל בהרבה קרח כמו בהרבה מקומות אחרים) ואילו הזוגי מצידו בחר ב- Prince Albi -אוזו מיני, אפרול, מלפפון מיץ לימון וגויאבה- גם הוא מצידו מאוד התחבר לטעמים הנפלאים ולגם בהנאה מרובה, אגב, שימו לב לכוסות הגדולות של כל קוקטייל וקוקטייל:





הפעם בחרנו במאזטים ולא בארוחה כבדה כייאה לטברנה יוונית, אז מה היה לנו?




כרובית בטחינה- כרובית מטוגנת עם טחינה הר ברכה- מוגשת חמימה וטעימה, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. 



איקרה- סלט ביצי דגים במיונז- וואו, איך אני אוהבת וכאן הייתה פשוט נהדרת, טרייה וטעימה במיוחד:



חציל בטחינה- חציל בלאדי קלוי בטחינה שום שמן זית ולימון- מנה קלילה, טעימה, מוגשת קר. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת חציל בכל צורה וזה כאן הוגש בטעמים נפלאים ועם ניחוח של שרוף בדיוק כמו שאני אוהבת:



דולמה- עלי גפן ביתיים במילוי אורז וצימוקים על יוגורט שמיר- תשכחו מכל מה שאתם מכירים בברים השונים, כאן תקבלו עלי גפן טעימים ושונים מאוד, בטעמים נפלאים ומיוחדים:




לחם הבית- לחם קאפוטו לצד חמאת זעתר- וואו החמאת זעתר אליפותתתת, הלחם חמים וטעים:



פיש אנד גריק- מוסר ים בבצק בירה איולי צ'יפוטלה וציפס- טוב, זה היה אחד הטובים שאכלנו עד היום ואכלנו הרבה פיש אנד ציפס. ראשית מדובר בדג נפלא- מוסר ים, שנית המנה מאוד טרייה, מיוחדת ושונה. הדג עטוף בציפוי של בצק בירה מיוחד-  וואו הנשנוש האולטימטיבי והמיוחד ביותר:




לקינוח הגיעו לשולחננו 2 קינוחים טעימים, מתוקים במידה הנכונה, מיוחדים וכיפים, בהחלט כיף לסגור כזו ארוחה בצורה הזו- עוגת פאד'ג שוקולד ומלבי שונה מכל מה שאתם מכירים - וואו, שניהם היו פשוט מעולים:







רגע לפני שנסיים אני חייבת לציין לטובה את צוות המקום אשר עושה הכל על מנת שכל אורח ואורחת ירגישו בבית. השירות סופר מוקפד ואיכותי, הברמניות המקסימות והמלצריות יודעות את התפריט על בורייו, יודעות לכוון כל אורח והופכות את הערב לשונה ומיוחד מאוד. האנרגיות במקום בשיאן ולא סתם המקום הומה אדם. אז אם גם אתם כמונו אוהבים להנות מערב מיוחד זה המקום בעבורכם, ממליצה בחום להזמין מקומות מראש, קפצו לייון הקטנה, סליחה לאלבי, הנאה מרובה מובטחת לכם ,מילה שלי!

כתובת:
עולי ציון 6
(שוק הפשפשים) תל אביב יפו

טלפון:
077-4417072

שעות פתיחה:
שני - חמישי 
20.00-23.30
שישי - שבת
12.00-23.30


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה