יום חמישי, 3 בפברואר 2022

מסעדת פקין - מסעדה עם נוסטלגיה וטעמים שרק משתבחים

כילדה גדלתי סמוך מאוד למסעדת פקין השוכנת בשכונת צהלה, כאשר בני משפחתי רצו לחגוג אירוע כזה או אחר היינו מבקרים במסעדה, מתענגים על הטעמים והניחוחות הנפלאים, כל ביקור במקום נחל הצלחה מרובה. מאז עברו המון מים בנהר ויחד עם זאת המסעדה חרוטה בזכרוני כאחת המסעדות המוצלחות. זוהי מסעדה עם וותק של למעלה מארבעים שנה ולא בכדי שמה הולך לפניה. 

צוות הטבחים ושף המסעדה הינם סינים ומלווים את המסעדה שנים רבות ורוב המנות כאן הינן על בסיס מסורות עתיקות סיניות. כלל חומרי הגלם הינם באיכות הגבוהה ביותר, בטריות יוצאת דופן וכל מנה מפתיעה בייחודיות שלה. 




פקין זה בית! זוהי לא סיסמא אלא אמת לאמיתה. כאן כל אורח חשוב לצוות המקום, האווירה משפחתית ויחס אישי לכל אורח- נהנתי לראות את המסעדה מלאה בסועדים שניכר כי הינם סועדים חוזרים. כבר כאשר מתיישבים מיד צוות המלצרים האדיב והמקצועי דואג לקנקן מים, תפריט והמלצות אישיות. כאן תמצאו מבחר מנות מפתיעות וייחודיות לצד אותן המנות הנוסטלגיות כגון האגרול המפורסם עם אותו הרוטב האדום שכולם אוהבים. אוהבים חריף כמו בעלי? אין בעיה יחזקו לכם את המנה במידת החריפות. טבעונים? תזונתכם מבוססת על נטול גלוטן? אין שום בעיה, לכל אחד ימצאו כאן את המנה המתאימה לו.  

בישיבה במסעדה תיהנו מבילוי אותנטי פשוט ממש כמו ברחוב בסצ’ואן.

השבוע ביום שלישי , יום המשפחה, הגענו למסעדה ממש בתחילת חגיגות "ראש השנה הסיני" ולשם כך אפילו השיקו תפריט ייחודי לחגיגה, תפריט שכולל מנות ספיישל מיוחדות, מנות ייחודיות וטעימות בצורה יוצאת דופן. בחרנו לדגום את רוב המנות שטעמנו מאותו התפריט וכלל המנות היו פשוט מדהימות. 



הרמנו לחיים, הוא עם קברנה ואני עם גוורץ איכותי ויצאנו לארוחה נפלאה מלאה בטעמים מופלאים, הצטרפו אלינו לחגיגת טעמים וניחוחות:


את הארוחה  פתחנו בראמן קנטונזי- מרק ראמן סיני עם בשר בקר בבישול ארוך של 12 שעות, אטריות אודון, עלי באק צ'וי, בצל סגול וצילי.(אגב ניתן להזמין את המנה טבעונית על בסיס טופו). אנחנו מאוד אוהבים ראמן ואכלנו עד כה אין ספור מנות שכאלו, זו התעלתה על כולן. ציר הראמן היה פשוט מדוייק בטעמו, עם ניחוח וטעמים עזים בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. הבשר הורגש בכל ביס וביס ולא היו דגימות בודדות אלא מנה מאוד מכובדת, וואו, זוהי הייתה פתיחה סופר מרשימה לארוחה נפלאה:





דמפלינגס- 3 יחידות של כיסוני עוף מאודים עם רוטב סויה כהה ובצל ירוק- וואו! זוהי מנה שאני באופן אישי מאוד אוהבת ויכולה לאכול עשרות כאלו , המנה הייתה עשוייה באופן מדהים. בצק דקיק עם מילוי גדוש חלומי, כזה שתרצו להמשיך לאכול ולאכול.וואו פשוט התענגתי על כל ביס וביס, פשוט ממליצה לכם לרוץ ולהתענג על המנה הזו:





בהמלצתו של המלצר החביב שלנו הזמנו סלט דג מטוגן- בצל סגול, קשיו, לימון, סלרי, בצל ירוק וצ׳ילי טרי עם דג מטוגן בטמפורה.סלט פרשי ורענן מאוד עם עקצוץ חריפות מהבצל , אם תקחו ביס מכל המרכיבים יחדיו תרכיבו לעצמכם ביס מהחלומות, כל ביס כזה הוא ממש לונה פארק שלם של טעמים בחיך, וואו, הסלט הזה פשוט מיוחד ושונה מאוד בטעמו:





עוד בחרנו מתפריט ראש השנה הסיני את המנה הנוסטלגית החלומית- בקר בייג'ין- בקר מטוגן פריך ברוטב סויה מתקתק עם בצל ירוק- טוב, עצרו הכל!! אימל'ה , זוהי אחת המנות הטעימות ביותר שאכלנו עד היום מהמטבח הסיני. הבקר טוגן בטמפורה מדהימה, הרוטב קטיפתי שכל טבילה בתוכו מקפיצה את המנה פלאים, חגיגת טעמים מיוחדת במינה:





הזוגי בחר בהמלצתו של המלצר -בקר קונג פאו- נתחי בקר מוקפצים עם פלפל שאטה יבש ובוטנים. חריף-מתוק. המלצר הבין שהזוגי חובב חביב והציע לו "לחזק" את המנה במידת החריפות ואכן כך נעשה. טוב, המנה הייתה מאוד חריפה (בשבילי, כן? בשבילו סבבה לחלוטין), מנה מעניינת מאוד. שילוב המתקתקות לצד החריפות במנה מאוד מדוייק ומאוזן, כזה שמצד אחד ישרוף את הפה אך מנגד יגרום לכם להמשיך לאכול עוד ועוד. המנה מוגשת עם אורז מאודה או אורז מטוגן, הזוגי בחר באורז המטוגן שהקפיץ את המנה עוד כמה דרגות מעלה:






אני בחרתי במנת דאו צ'או פאן- אטריות אורז רחבות מושחמות מוקפצות עם בקר, נטיפי ביצה, ברוקולי, שום וסויה כהה - באופן אישי אני מאוד אוהבת פתאי, נודלס וכל מנה שבסגנון על כן לאחר התייעצות עם המלצר בחרתי במנה הזו שפשוט קלעה בול לטעמים שאני אוהבת. מנה שכבר לאחר הביס הראשון מבינים שזוהי המנה הטובה ביותר שדגמתי בסגנון. כלל המרכיבים משתלבים בהרמוניה מתפרצת, התענגתי על כל ביס וביס:





בגזרת הקינוח בחרנו במלבי טבעוני (מאחר וחיפשנו מנה בגזרת פרווה), וואו, איזו מנה מעניינת, שונה מכל מה שאתם מכירים, טעמים נפלאים, כלל לא מורגש שהמנה טבעונית , שימו לב להגשה היפיפיה . כאן מתחת למלבי היה רוטב תאנים קטיפתי ומיוחד, שבבי קוקוס ובננות מיובשות פוזרו בנדיבות על המלבי, מעל הכל כדור גלידה- מנה סופר טעימה ומיוחדת:





וכמובן שלא ניתן לסיים ארוחה סינית ללא עוגיות מזל , מעבר לעובדה שזה פשוט טעים ואני ממש אוהבת זה מדליק כל הפתקים המיוחדים שמתחבאים להם אי שם בתוך העוגיה.




לסיכום , מסעדת פקין  הפתיעה בענק- שמרה על הטעמים הנפלאים, על השירות המוקפד ואף הקפיצה את כלל החוויה המיוחדת לכל סועד וסועדת. אין לי ספק כי נחזור לכאן שוב בקרוב, נהננו מכל רגע במסעדה, הן מבחינת השירות האדיב, שרירותי, סובלני וסבלני, הן מבחינת האווירה , הן מבחינת הטעמים הנפלאים- חוויה כוללת מדהימה לכל המשפחה.

אז חברים, אם גם אתם נמנים על חובבי האוכל הסיני/האסייתי זה המקום בעבורכם, הזמינו עוד היום מקומות והבטיחו לעצמכם חוויה ייחודית, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!


כתובת:
משה סנה 54
תל אביב 

טלפון להזמנות:
03-6490737

שעות פתיחה:
כל השבוע (כולל שבת) 11:30-23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה