יום רביעי, 2 באוגוסט 2023

פיורטה- מסעדת שף כשרה בקיבוץ כנרת



את יום הולדתי ה-45 חגגנו בצפון הארץ, הזוגי הפתיע בענק והצפנו לחופשה זוגית רומנטית, נטולת ילדים, דאגות ומטלות ועם המון כיף, מנוחה ואוכל טוב. את היום הראשון בחרנו לסיים במסעדת פיורטה - מסעדת שף כשרה המנוהלת על ידי תומר עליה קיבלתי אין ספור המלצות. מדובר במסעדת שף שוברת שיגרה, לא כזו שתראו בכל מקום. כבר שנכנסים למקום מרגישים את האווירה המיוחדת, האינטימית והחמימה, תומר עובר בין הסועדים, שואל לשלומם, לאיכות המנה ומארח כאילו והגענו למטבחו הפרטי.

פיורטה - מסעדת שף כשרה הינה מסעדת גורמה בשרית כשרה, שהקונספט שלה נבנה לאחר ניסיון של שנים בתחום הקולינריה והמסעדנות. תומר סיים את לימודיו  בבית הספר היוקרתי Le Cordon Bleu לפני מספר שנים, עבד והתמחה במסעדות עתירות כוכבי מישלן. 

תומר השקיע המון מחשבה והשקעה בתפריט תוך דגש על הפרטים הקטנים ביותר- בימי רביעי נקבל ארוחה צרפתית מושקעת ומושלמת המלווה ביינות מיוחדים ומנות שעושות טעם של עוד. בימי חמישי עת ביקורנו זכינו להנות מארוחה קרניבורית אמיתית ומושחתת במיוחד המציעה תפריט במחיר קבוע עם למעלה מעשר מנות (ראשונות ועיקריות), כאלו שישאירו לכם טעם של עוד אך קיבה מלאה עד אפס מקום ועם המון תחושת פספוס שלא הצלחתם להגיע לזלול את כלל המנות (אין מצב שאף סועד יצליח לסיים את הכמויות האדירות שיש בתפריט, כלל הסועדים במקום ארזו לעצמם את המנות שנותרו בצלחות). בימי שישי הסועדים יזכו להנות מחלה במילוי בשר מפורק או עוף מעושן ותוספות מיוחדות. 



אז כפי שציינתי מעלה מדובר בתפריט קבוע בעלות 270 שקלים לסועד (לא כולל שתיה), התפריט בנוי מכ-4 מנות ראשונות/פתיחה וכ-6 מנות עיקריות - כלל המנות נעשות במקום על ידי השף ברגע ההזמנה , חלק גדול מן המנות מוגשות במחבתות קטנות השומרות על החום. כלל הבשרים באיכות סופר גבוהה ובאיכות ללא תחרות. 

אז מה היה לנו ? 

ראשית הרמנו כוס יין לחיינו (בכל זאת יום הולדת יש רק פעם בשנה) ולחיי תומר ופיורטה- הזמנו יין לבן של יקב אודם- הגיע קר וצונן, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. 




פוקא'צה ומטבלים- נאפית במקום לצד מטבלים ביתיים- סלסת עגבניות ופלפלים, שמן זית וחומץ בלסמי וממרח זיתים מפנק- הפוקצ'ה הגיע חמימה, טרייה וטעימה במיוחד. 




סלט גינה- עלים רעננים עם ירקות בויניגרט הדרים- סלט פרשי ורענן מאוד, כלל הירקות סופר טריים ופריכים, שפע אגוזים ורוטב אחד מושלם שעוטף ברכות את כלל הירקות ומקפיצם מעלה מעלה:




חציל- חציל קלוי עם סלסת עגבניות וטחינה- עם נודה באמת זוהי מנה שאני מחפשת בכל מסעדה וכאן המנה עלתה על מתחריה, כמה פשוט ככה מושלם- חציל קלוי עם ניחוח עדין של חריכה , מוגש שכשהוא חמים עם טחינה , סלסת עגבניות והמון אהבה:





קרפצ'יו- מנתחי בקר מובחרים- כמה פשוט ככה מושלם. זוהי מנה שאפשר או להצליח עימה בענק או ליפול בענק! כאן קיבלנו פרוסות דקיקות של קרפציו מנתח סופר איכותי, כזה שפשוט יעלם לכם בפה מרוב שהוא נימוח ואיכותי, מתובל בשמן זית ורוטב בלסמי מתובל סופר איכותיים, מעט לימון ומלח גס- שלמות זה כאן:




בגזרת המנות העיקריות הגיעו לשולחננו : 

תפוח אדמה מפורק- תפוח אדמה מעושן עם בשר מפורק- תפוח אדמה עם טעם מעושן של מדורה ועליו הר קטן של אושר- שפע של בשר מפורק טעים במיוחד, עשיר בטעמים עזים של עישון ובניחוח מדהים, מנה שגם נראית אש וגם טעימה במיוחד:






ספריבס טלה- "אסאדו של טלה" ברוטב חרדל- זוהי אחת המנות שאנחנו הכי אוהבים וזו הייתה פשוט חגיגת טעמים אמיתית לחיך, בשר סופר נימוח, כזה שיתמוסס לכם בפה כבר בביס הראשון, מבטיחה לכם שכמונו חיש מהר תקבלו צלחת ריקה:







עראיס יוצא מהקופסא- עראיס עם בשר טחון מגולגל בטורטיה, מוגש על מצע של טחינה ועמבה- אימל'הההההההההההה כמה שזה טעים, זוהי מנה שבאופן אישי אני מאוד אוהבת לאכול ולהגיש וכאן היא ניצחה בענק, תערובת העראיס הייתה סופר מדויקת וטעימה, מאוזנת בתיבולה וביחס הבשר, טבילה קטנה בטחינה/עמבה ואתם עפים:






שורט ריבס- נתח אסאדו מהמעשנה ברוטב צימיצורי מוגש עם מטבל פלפלים קלויים- זוהי מנה שאנו באופן אישי פחות אוהבים אך גם היא הייתה כאן חגיגה לחיך, בשר סופר נימוח, כזה שיתמוסס לכם בחיך מבלי שתשימו לב:






עוף- עוף שלם מוגש מהמעשנה- אני באופן אישי לא אוכלת כלל עוף אך יחד עם זאת דגמתי ביס מהזוגי והבנתי שאוהבי העופות יעופו כאן על המנה (תרתי משמע), עוף שיוצא מהמעשנה רך כמו חמאה באופן שונה מכל מה שאתם מכירים, כאן תקבלו טעם מעושן ומיוחד עם ניחוח עדין :






אנטריקוט- נתח בקר מובחר לצד בטטה אפויה ברוטב ציר בקר מצומצם - זהו השלב שבו כבר לא הצלחנו לנשום, חיכינו כל הערב להגיע לנתח המדהים הזה וממש הכרחנו את עצמנו להמשיך לאכול. קיבלנו נתח סופר איכותי, משוייש במידה הנכונה ועשוי במידת הצלייה המדויקת, נתח ורדרד ומלא בטעמים מופלאים, כזה שתרצו לאכול כל יום כל היום- הקרניבורים שביננו יחגגו ובענק. נראה לי שכאן כל מילה מיותרת - אם גן עדן נראה כך אז בהחלט הגענו לשם, שלמות זה כאן ובענק, עונג צרוף בכל ביס וביס:





עוד הגיע לשולחננו צלחת עם אנטי פסטי סופר מיוחד ושונה שכלל שומר, בצלים, דלעת, בטטה ועוד:




מי שמכיר אותי יודע שיש לי קיבה נפרדת לקינוחים אך הפעם באופן מאוד מפתיע לא הצלחתי לאכול יותר מידי מהקינוח, תקשיבו התפוצצתי !! ברמות על!! אך אפילו אם אכלתי חלק קטן מן הקינוח הלוא שחייבים לסיים במנה שתמתיק את כל הארוחה המושלמת והמושחתת הזו, הפעם קינחנו במוס פיסטוק ולימון קטיפתי ומושלםםםםםםם- הסיום המושלם לארוחה מושלמת:




לסיכום חברים אם אתם מחפשים ארוחה שוברת שגרה זה המקום בעבורכם!! כאן תקבלו מסעדת שף אך יחד עם זאת במחירים נוחים לכל כיס, כשרה וסופר איכותית, כזו שתציע לכם מנות סופר מיוחדות ומפתיעות. תזכו להנות מחוויה כוללת וקסומה ובעיקר כזו שתשאיר לכם חותם לעוד המון זמן. 

אנחנו כבר אמרנו שאת הביקור הבא בצפון הארץ חייבים לתאם ליום רביעי ולהגיע לארוחה הצרפתית כי אין לי כלל ספק שעם המקצועיות האינסופית של תומר הארוחה הצרפתית תהיה אף היא הצלחה אדירה.  אז אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!


כתובת:
קיבוץ כנרת

טלפון להזמנות :
054-2221977

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה