יום שבת, 5 באוגוסט 2023

חזרנו שוב לגן עדן - מסעדת סולו קרנה

מי שעוקב באדיקות אחרי הבלוג שלי יודע שאם אני חוזרת למסעדה בפעם השנייה זה אומר הרבה אודותיה. לאחרונה חזרנו בשנית למסעדת סולו קרנה הלוא מדובר במסעדת שף כשרה בניצוחו של האחד והיחיד השף ישראל דודק.

המסעדה ממוקמת בבני ברק על חורבות מסעדת ציפורי המיתולוגית אשר הייתה למעשה המסעדה הראשונה ברחוב זבוטינסקי והוקמה לפני למעלה משישים שנים. בשנת 2022 חבר היזם אלי צפורי- הבעלים של רשת המלונות 'צפורי'- לשף ישראל דודק, כדי ליצור את מסעדת שף הראשונה בכשרות גבוהה ללא פשרות.

ישראל דודק שף ויו"ר איגוד הקולינריה הכשר מוביל כבר מעל 10 שנים את הקולינריה הכשרה, הקים וניהל את בית הספר בישול לגברים והכשיר דור של טבחים ושפים חרדים מן השורה הראשונה. מסעדת סולו קרנה משלבת שתי מסעדות. בראשונה דוכן מזנון מהיר המציע לקהל כריכים וארוחות עסקיות- לקחת, ובשנייה -מסעדת שף איכותית ויוקרתית לישיבה במקום, בשתי המסעדות מוגש המזון מתוך חשיבה על מכלול הטעמים המושלם וחוויה קולינרית מרתקת.

אז בחורף האחרון סיקרנו את תפריט החורף ומרוב שהתאהבנו במקום, בהיצע ובשף היקר החלטנו לחזור בשנית לדגום את תפריט הקיץ הלא פחות ממעולה, אם בחורף אהבנו הלא שהפעם התאהבנו סופית ביצירתיות המתפרצת של השף ישראל דודק ובאישיותו המיוחדת והצנועה.


כפי שציינתי תפריט המסעדה משתנה לו כל שלושה חודשים כך שכל פעם נחשפים לטעמים וניחוחות חדשים ומפתיעים. האווירה במקום קסומה ומיוחדת , צוות מלצרים אנרגטי, מקצועי, סובלני וסבלני קיבל את פנינו, מוזיקת רקע נעימה התנגנה לה ברקע, המסעדה מעוצבת בעיצוב מוקפד ובקווים נקיים ועל הכל מנצח השף ישראל דודק בנאמנות רבה, מסתובב בין הסועדים, שואל, מתעניין ומפנק. המסעדה מלאה עד אפס מקום ולא בכדי, מדובר באמת באחת המסעדות שף המעולות שדגמנו. 

ראשית ולפני הכל הרמנו כוס קוקטייל לחיינו ולחיי סולו קרנה ויצאנו לדרך- הזוגי מצידו בחר בטקילה בלי טקילה- על בסיס ערק, אשכוליות, לימון, סאוור, ג'ינג'ר, תמצית כרוב סגול מעוטר במלח גס ואילו אני בחרתי בהדרים של חורף- על בסיס וודקה מושרת הדרים, סאוור, ספרייט ולימון- שני הקוקטיילים מצוינים, מדויקים ומאוזנים בטעמם המופלא.


התחלנו את הארוחה עם מגש עמוס בלחם מחמצת ומתבלים- לחם מחמצת גזר ומחמצת סלק מוגש עם מתבלים (משתנים)- אנו דגמנו את החמאת אסאדו (כן, כן, לא התבלבלתי, למעשה מדובר בשומן של האסאדו), ממרח בצלים וממרח פלפלים- שלושתם מופלאים ומיוחדים, כאלו שלא תזכו לטעום בכל מקום. הלחמים נפלאים, רכים ומיוחדים, כאלו שרק תרצו להמשיך ולנשנש ולמרות שידענו שמצפה לנו ערב ארוך לא הצלחנו לעמוד בפניהם והמשכנו לנשנש עוד ועוד מהלחם והמטבלים.





רגע לפני שאספר אודות המנות המופלאות חייבת להגיד שהצלחות של המנות מעורר תאבון, כל מנה מקבלת המון יחס ותשומת לב תוך ירידה לפרטים הקטנים וזה ניכר בצלחות, לא סתם אומרים שהעין אוכלת קודם לכן- כאן בהחלט זה קורה!

התחלנו עם ריטלין עם מטבוחה- חומוס עדשים שחורות, מטבוחה אבטיח, קרוקט שווארמה ועדשים מונבטות, מודה ומתוודה כאשר קראתי בתפריט את תיאור המנה לא התחברתי וזאת בעיקר בשל העובדה שלא חסידה גדולה של עדשים אך מאחר והזוגי מאוד אוהב בחרנו במנה , מה שחיש מהר התברר כבחירה סופר מושכלת, מדובר במנה סופר איכותית, מפתיעה וטעימה, טעמי העדשים עדין מאוד ושילוב כלל המרכיבים במנה הקפיצו אותה גבוה גבוה , מבינה לחלוטין מדוע צוות המקום המליץ עליה בחום:






סיפורו של בשר נא- טרטרצ'יו- טרטר בשר מיושן, קולי פלפל אדום, קולי פלפל צהוב, קטניות מונבטות - אנחנו חסידים גדולים של טרטר בשר והמנה כאן עשתה חסד מופלא למנה, וואו, איזה שיחוק! איזה דיוק! איזה צלחות! כמה יופי והשקעה במנה אחת! שאפו לשף הסופר מוכשר. בכלל אני חייבת לציין שאני נפעמת מאנשים כמו השף ישראל דודק שכל הזמן חושב מחוץ לקופסא, יוצר, רוקח ומכין מטעמים מופלאים שלא רואים בכל מקום:






פסטה ללא פסטה- פסטה קישואים, פולנטה שמנת, פסטרמה- חייבת לעצור ולשבח את המנה הגאונית הזו! אני אומנם מאוד אוהבת קישואים אבל זאת מנה לפנטאון, תקשיבו שיחוק אמיתי! ראשית נתחיל בפולנטה הקטיפתית והמושלמת שיש במרכיבי המנה, לא תחושו כלל כי מדובר בפולנטה פרווה, היא מושלמת - קטיפתית, מדויקת וטעימה במיוחד (בין הטובות שטעמתי ותאמינו לי שאכלתי מאות מנות כאלו), משחק המרקמים והטעמים כל כך עדין ומיוחד שזאת מנה מנצחת:







שיטפון במטע החממות- גבינת קשיו, חסה ערבית, זו'לין של קישוא, ריבת חציל ופרי עונתי (ענבים שחורים ומלון)- אני חסידה גדולה של סלטים איכותיים וזה היה אחד הסלטים הטעימים שדגמתי, ראשית הרוטב עם "גבינת הקשיו" הטבעונית העניק טוויסט סופר מיוחד לסלט , שילוב הפירות והזוליאנים של הקישוא יוצרים לונה פארק שלם של טעמים בחיך, תקשיבו אם זו לא יצירתיות מתפרצת אז מה היא?







אם עד עכשיו נותרתי ללא מילים הלוא שהמנה הבאה הותירה אותי "בהלם, בשוק, אני המומה"- מה זו המנה הזו? חד משמעית האיש הזה גאון!! במבה של מבוגרים- אסאדו, קרם תירס אלה רומנה בוטנים, חזה עוף, קרמבל פופקורן ובוטנים- טוויסט שלם של טעמים, מרקמים, צבעים ואיש אחד קסום שמנצח על כל הקסם הזה - גם כאן הקרם תירס (פולנטה) מדהים, קטיפתי ועוטף ברכות את הבשרים (ביקשתי תוספת של פולנטה מרוב שהתלהבתי ממנה), הבשרים- אסאדו והחזה אוף רכים ונימוחים בפה, הקרמבל של הפופקורן והבוטנים מקפיץ עם קראנציות את המנה- בקיצור הבנתם שהיא הייתה הרבה יותר ממושלמת נכון?









קינחנו בשלושה ארטיקונים - קינוח קליל, כיפי וטעים לאחר ארוחה מושלמת כמו זו שהייתה לנו:





אתם עוד פה? אם אתם מחפשים מסעדת בשרים איכותית, כשרה, שוברת שגרה וכלל לא שיגרתית זה המקום בעבורכם. כאן תקבלו את כל מה שנפשכם חשקה בו- יצירתיות אין סופית של השף, שירות מוקפד, אווירה קסומה, אוכל מושלם ובמחיר שווה לכל נפש. רוצו והזמינו מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!

סולו קרנה

כתובת:
זבוטינסקי 16
בני ברק

טלפון:
3044*

שעות פעילות:
א' - ה' : 11:30-22:00


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה