יום חמישי, 10 באוגוסט 2023

מסעדת טנדורי עברה למשכנה החדש וקפצנו לראות במה מדובר

בואו נדבר על מאכלי עדות, איך אתם עם טעמים שאתם לא מכירים מהבית? שלא גדלתם עליהם? מודה ומתוודה שרק בשנים האחרונות הצלחתי להפתח למטבחים השונים, אם בילדותי הייתי מאוד מקובעת (כמעט ולא אכלתי כלום) הלוא שכיום יותר ויותר פתוחה לטעמים השונים, למטבחים השונים- נהנית לדגום טעמים, מרקמים וריחות שונים. את חלקם אוהבת יותר וחלקם מן הסתם גם פחות. המטבח ההודי כבר מזמן הפך לאהוב עלי ובמיוחד במסעדת טנדורי המצויינת שאנו חוזרים אליה שוב ושוב.

מסעדת טנדורי נוסדה כבר בשנת 1983 ע"י רינה פורשקארה. המסעדה הוקמה כתוצאה מתשוקתה של רינה לבישול, לאירוח ולחוויה הכוללת בה היא זוכה לראות את כלל הלקוחות נהנים מאוכל הודי מקורי ואמיתי בישראל. הסניף הראשון של טנדורי בת"א נהפך במהירות למסעדה מהפופולריות בישראל, מה שהוביל לפתיחת הסניף השני בהרצליה. מאז ועד היום עברו המון מים בנהר ובימים אלו הסניף בתל אביב עובר למשכנו החדש ברחוב הרברט סמואל בתל אביב, ממש על הטיילת עם נוף הים, רחש הגלים ואווירה סוחפת. 

שבוע שעבר רגע לפני שהסתיים לו השבוע יצאנו לדייט אך הפעם בשלישיה- עם נסיך הבית בן ה-11 שנהנה בטירוף למרות שמראש קצת חשש להגיע למסעדה הודית. 

עוד לפני שאספר אודות החוויה האישית שלנו אני חייבת לספר אודות הסניף החדש- מסעדה קסומה, ומיוחדת, בעיצוב מוקפד ויפיפיה, עם אווירה מופלאה, שירים הודים מתנגנים להם ברקע, השירות מאוד מוקפד ואדיב שיעשה הכל על מנת שכל סועד וסועדת ייהנו מהארוחה והחוויה הכוללת. 




ראשית כמובן הרמנו כוס יין לחיינו- הזוגי מצידו עם יין רוזה משובח ואילו אני בחרתי ביין פינו משובח במיוחד:




הפעם נתנו את זכות בחירת המנות לקונאל בנה של רינה אשר מנהל ביד רמה את המסעדה. כל שולחן מקבל צלוחית עם החטיף ההודי - חטיף במגוון צבעים- טעים בטירוף, כזה שתרצו להמשיך לנשנש עד בואן של המנות, כמו כן על כל שולחן ושולחן נמצא מתקן עליו ישנם תבלינים ומטבלים הודים שתרצו להוסיף לארוחתכם המופלאה:






למנות ראשונות הגיעו לשולחננו: סמוסה- משולשי בצק פריכים במילוי תפוחי אדמה ואפונה מתובלים- שלושה משולשי בצק טעימים במיוחד, מעט קרנציים אך מלאים בתוכם באושר עילאי של תפוחי אדמה ואפונה מתובלים, אך בשונה מכל מה שאנחנו מכירים לא בתיבול עז וצורם, אלא עדין וטעים במיוחד:






דים דים בשר- כיסונים ממולאים בשר מפורק, כרישה, כרוב צרוב ובצלצלים. עשויים באידוי-טיגון, מוגשים עם צ'אטני עגבניות חרפרף- טוב, תקשיבו, זה היה טעים בטירוףףףףף, יכולנו לאכול כל אחד מאיתנו מנה שכזו, הכיסונים בעלי בצק דקיק אשר מכיל בתוכו עונג עילאי של בשר מפורק ועשיר בטעמים שמשתלבים להם בהרמוניה מופלאה:







אמריצרי טאקו מסאלה פפאד- קרקר פריך מקמח עדשים, במילוי נתחי דג פריכים, עגבניות, בצל סגול, גרגרי חומוס, פסטו, עשבי תיבול ואבן יוגורט מגורדת מעל- עצרו הכל!!! אימל'ה ואבל'ה כמה שהמנה הזו הייתה מדויקת וטעימה, התענגנו לנו על כל ביס וביס וממש התבאסנו שהמנה הסתיימה לה, אם אתם אוהבים דגים אל אבל אל תוותרו על המנה הזו, היא מופלאה:







עם המנות העיקריות הגיע לחם נאן- לחם מבצק אווירירי , קל ופריך, כזה שרק תרצו לנגב עם הרטבים הנפלאים של המנות:




מיקס ירקות קארי -תערובת ירקות גינה טריים מבושלים ברוטב קארי ארומאטי- וואו זה היה כל כך טעים, זוהי מנה אידיאלית לצמחונים שבחבורה או כתוספת, אני התענגתי על כל ביס וביס- הרוטב הקטיפתי כל כך טעים ומדויק שכל ביס הינה חגיגת טעמים אמיתית לחיך:





עוף טיקה מסאלה- נתחי עוף צלויים בטנדור ומבושלים עד שלמות ברוטב עגבניות, בצל ותבלינים מסורתיים- מנה סופר מסורתית, טעימה ומיוחדת, כאן תקבלו בדיוק את המנה המקורית מלאה בטעמים וניחוחות, שלמות בכל ביס וביס:





צ'יקן גואה- נתחי חזה עוף מושרים במרינדת עשבי תיבול טריים של כוסברה, מנטה, תרד וצ'ילי ירוק-  שיפודונים קטנים של חזה עוף טעימים במיוחד, אנחנו המבוגרים שבחבורה מאוד התחברנו לטעמים העזים של מרינדת התיבול אולם הבן שלנו פחות התחבר כי אלו באמת טעמים עזים לכן אם אתם הולכים עם ילדים זוהי מנה פחות מומלצת אבל אם אתם בוגרים אל תוותרו!! מנה מדהימה, נתחי העוף רכים ונימוחים וסופחים לתוכם את התיבול המושלם:




ירקות פארדה ביריאני-אורז בשמתי עשוי בבישול ארוך עם תערובת ירקות, זעפרן, אגוזי קשיו וצימוקים, מבושל בקדירה סגורה בבצק דק לאידוי פנימי- הזוגי יכול לאכול כל היום אורז ואילו אני פחות, אך כאן ממש רבנו על כל ביס וביס, אורז סופר טעים, מלא בטעמים מופלאים, ירקות וניחוחות- "ההצגה" של פתיחת הבצק שעוטף את המנה מוסיף טאצ' ועניין:







קינחנו בסורבה בשלושה טעמים שהוגשו עם רוטב קולי קטיפתי וחמצמץ ובמלבי הודי טעים במיוחד - הסיום המושלם לארוחה מופלאה :






חברים, אם גם אתם אוהבים אוכל הודי כמונו זה המקום בעבורכם, נהננו מאוד מערב סופר אותנטי ומלא בטעמים, ניחוחות, מרקמים ומוזיקה הודית מדהימה. אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!

כתובת:
טיילת הרברט סמואל 76, תל אביב

טלפון: 
03-6296185

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה