יום שבת, 5 באוגוסט 2023

יקב כישור- הרבה מעבר ליין

כזכור לכם את יום הולדתי חגגתי בחופשה צפונית, זוגית ורומנטית שנרקחה בידי בן זוגי האהוב, הוא יודע היטב מה אני אוהבת- יין איכותי, אוכל טוב וצימר מוקפד - ואכן הוא עמד במשימה בגבורה ובחר בעבורנו את היעדים הטובים והמוצלחים ביותר שיכולתי לבקש. את החופשה התחלנו בבוקרו של יום חמישי ביקב כישור השוכן בכפר כישורית- הלוא הוא כפר לאנשים עם צרכים מיוחדים המוקף בחורש טבעי ובנופי הגליל המערבי - קסם של מקום לכשעצמו.

מרכז המבקרים של היקב נמצא בלב היישוב, במבנה מקסים עם נוף לכרם הענבים ולחורש הגלילי הסובב אותו וכבר שמגיעים אליו מבינים שהגענו למקום הנכון- האנרגיות, הוויב. התקבלנו בסבר פנים יפות על ידי יעל המקסימה מנהלת המרכז אשר הסבירה אודות חזון המקום והיקב, הכירה לנו את האגנד'ה המטורפת שעומדת מאחורי מערך המקום, הרימה עימנו כוס יין לחיינו ולחיי המקום הקסום, צפינו בסרט קצר אודות היקב והכפר. אט אט החלו יינות נוספים להגיע לשולחננו ולגמנו לא מעט מהם , כל אחד היה מוצלח וטוב מקודמו, לצד היינות המשובחים נשנשנו פלטת גבינות, לחמים איכותיים ומטבלים טעימים. מודה התאהבתי במקום ובחזונו המבורך!




בקיץ 2007, מתוך החלטה להקים ענף תעסוקתי יצרני חדש בכפר כישורית, ננטעו אותם הכרמים הראשונים של כרם כישור המשקיף לים התיכון. כפר כישורית הוא ביתם לחיים של כ-175 בוגרים עם צרכים מיוחדים והכרם והיקב, הינם שניים מתוך מספר ענפי התעסוקה של חברי הכפר, השותפים לעבודת הכרם ולעשיית היין.

כיום, נטועים על פני 100 דונם, בגובה 500 מטרים מעל פני הים, 11 זנים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטי ורדו, מרלו, סירה, גרנאש, מורבדר, סוביניון בלאן, ויונייה, ריזלינג ושרדונה. הפרשי הטמפרטורות הגבוהים בין יום ללילה, המאפיינים את האזור ומבנה הקרקע הסלעית, מהווים סביבה אידיאלית להבשלה ארוכה ואיטית של הענבים ומעניקים ליינות שלנו את האופי הייחודי שלהם.




בשנת 2014 נפתח מרכז המבקרים , הצופה לנוף מרגש של כרמים והרים מכוסי צמחייה. אנו המבקרים זוכים להתארח ביקב, נהנים מהדרכה קצרה אודות תהליך הפקת היין, ניתן אף לסייר בין חביות עץ האלון, בהן מתיישנים היינות והכי חשוב זוכים לטעימות של היינות המוכנים. כל היינות כשרים. המרכז פתוח בימי א'-ו' (ממליצה להזמין מקומות מראש).

מהבציר הראשון בשנת 2010 הופקו כ-9,000 בקבוקים, ובמהלך הבצירים הבאים היקב התפתח, למד, הצטייד בטכנולוגיות החדישות ביותר לייצור יין וגוייסו למטרה יועצים ומומחי יין בכירים. 

הביקור במרכז המבקרים, הינו חוויה מיוחדת ומרגשת, מעבר ליינות המשובחים ולחוויה שביקב יש כאן עוצמה נוספת והיא החשיפה והנתינה לאותם בוגרים עם צרכים מיוחדים . 

הביקור במרכז כאמור כולל טעימות יין: התחלנו עם כישור לבן - יין לבן, צונן וטעים במיוחד. עברנו ליין ריזילנד לבן- מתקתק ובעל עומק, עוד דגמנו את יין כישור רוזה- סופר איכותי - אחד המוצלחים שדגמנו עד היום וקינחנו ביין אדום GSM- יין בעל ארומה ועומק- למרות שאני באופן אישי פחות חסידה של יינות אדומים זה היה אחד היינות המוצלחים שדגמתי לאחרונה. 






פוקאצ’ות תוצרת בית, גבינת שמנת, ממרח זיתים, סלסת פלפלים, פסטו, חמאה וזיתים.



עוד הגיעה לשולחננו: פלטת גבינות סופר איכותיות ומפנקות, כאלו שיגרמו לכם לרצות להמשיך לאכול וללגום לצידן יין איכותי:





 מבלי לשים לב העברנו כמעט שעתיים במקום, גמענו בשקיקה את סיפורי המקום, את הערך המוסף שלו, את החזון של היקב ומה ויותר מכך מי עומד מאחורי כל זה. אין לי כלל ספק כי זהו אחד היקבים שישארו חתומים בזכרוננו עוד שנים רבות וכי נחזור לכאן ממש בקרוב שוב, אז חברים, אם גם אתם כמונו אוהבים ומעריכים יינות משובחים עם סיפור שעומד מאחוריהם זה המקום בעבורכם, ממליצים בחום להזמין עוד היום מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם. אגב, ניתן להזמין במשלוח עד הבית את היינות המשובחים.  




כתובת:
כפר כישורית

טלפון להזמנות ובירורים:
04-9085198

ימים ושעות פעילות:
א’-ו’ – 11:00-15:00
בתיאום מראש


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה