יום שלישי, 5 בספטמבר 2017

עלי גפן ממולאים ביתיים וטעימים כל כך

אם תשאלו את הבן שלי מה המאכל שהוא הכי אוהב תהיה לו תשובה חד משמעית- עלי גפן ממולאים, אולם לצערי יש בזה כל כך הרבה עבודה שאני ממעטת לעשות זאת כבר, אם פעם הייתי מכינה אחת לשבוע היום זה בערך אחת לחודשיים, אולם בכל חג ואירוח תמצאו על שולחני סיר שכזה שנחטף בלי לשים לב.



אז שנתחיל?

המצרכים:
צנצנת עלי גפן עדיף של ווילי פוד 
בצל קצוץ 
2.5 כוסות אורז ריזוטו
1.5 כוס מים רותחים
0.5 כוס מיץ לימון (עדיף סחוט ולא משומר)
מעט מלח

לרוטב:
בצל קצוץ
שאריות העלים קצוצות
4 עגבניות חתוכות לפרוסות
1/ כוס שמן
3/4 כוס מיץ לימון
1/4 1 כוסות מים רותחים
כף מרק עוף

אופן ההכנה:
להוציא מהצנצנת את עלי הגפן ולהשרות במים קרים כשעה, להפריד בעדינות בין עלה לעלה ולהניח במסננת.




בינתיים לטגן בצל קצוץ במעט שמן עד לשקיפות, להוסיף אורז ולערבב היטב, להוסיף מלח , מים ומיץ לימון ולערבב היטב, לבשל על אש נמוכה כרבע שעה, לערבב מידי פעם.



למלא את עלי הגפן (ראו תמונות מצורפות), את הצד המבריק אני מניחה כלפי חוץ ואת הצד המחוספס כלפי פנים (אותו אני ממלאה).





כשכל העלים מלאים מתחילים להכין את הרוטב.



אופן הכנת הרוטב:
מטגנת במעט שמן את הבצל עד לשקיפות, מוסיפה את עלי הגפן הקצוצים ומערבבת קלות, מסדרת פרוסות עגבניות בסיר ומעליהם את עלי הגפן, רצוי לצופף עד כמה שניתן.




בקערה לערבב את כל חומרי הרוטב ולשפוך על עלי הגפן.

להניח צלחת הפוכה על עלי הגפן (על מנת שלא יתנפחו בבישול ויפתחו) ולבשל על אש קטנה כשעה.

להגיש חם ולהתענג!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה