יום שני, 3 בספטמבר 2018

מהיום לא מגיעים לערב החג עם הלשון בחוץ- קבלו את הטיפים המושלמים לערב רגוע

מניחה שרובכן מגיעות לערב החג עם הלשון בחוץ, כן, גם אני כל השנים הגעתי כך עד שהבנתי שישנה אפשרות אחרת, בהחלט ניתן להגיע לחג נינוחה, רעננה ואולי אף לישון צהריים בערב החג טרם הגעת האורחים לסעודת החג, בטח אתן חושבות שאני משוגעת ואין מצב כזה אבל הנה קיבצתי עבורכן את כל הטיפים המושלמים שיקלו עליכן.

אז ראשית ועוד לפני שאמשיך בהזמנות חגיגית זו אאחל לכל קוראי/קוראות הבלוג שלי חג שמח, שנה טובה ומוצלחת, שנה מלאת בריאות, פרנסה טובה, שמחה ואהבה, שנה של בישולים טעימים ושל בזבוזים מהנים רבים (לבזבז באהבה זוכרים?).

טוב, אז נתחיל, ראשית ולפני הכל, עושה לעצמי מספר רשימות שיקלו עלי את הדרך בהמשך , חשוב לציין שאני מתחילה את ההכנות כשבועיים לפני ערב החג, הפעם אני מצמצמת את ההכנות קצת מאחר והשכלתי לשתפכם רק כשבוע לפני.

  1. רשימת אורחים (כולל מספר אורחים, שמות האורחים וגילאם- אל דאגה בהמשך תבינו מדוע).
  2. תפריט מלא הכולל: רשימת ברכות, סלטים, מנות ראשונות, מנות עיקריות, תוספות, קינוחים ופירות.
  3. רשימת קניות לפי התפריט המדויק כולל הפרדה מלאה: ירקן (מושבניק- תיכף ארחיב), בשר- קצב, דגים- חנות דגים והשאר בסופר.
  4. רשימת סידור שולחן שכוללת אקססוריז, כלים (חברים יש חד פעמיים מהממים- תתפנקו) ולא לשכוח פרחים חיים שנרכוש באותו היום (או יום לפני).
  5. רשימת מתנות אישיות קטנות לאורחים.
  6. באותה נשימה אני מכניסה גם רשימת מתנות שאני רוכשת לצוות החינוכי שמלווה את ילדי במהלך השנה.

ועכשיו מתחילים:

לאחר שיש רשימת קניות מסודרת מתחילה לעשות את הקניות לפי רמת הדחיפות, את הבשרים והדגים רוכשת כשבוע וחצי לפני החג, מנקה, מבשלת בעת הצורך ומקפיאה לפי רשימת המנות: לדוגמא את הגוש בשר של הצלי אני מבשלת ומקפיאה, את הבשר לקציצות מכינה כתערובת עם עשבי התיבול, בצל ותבלינים ומקפיאה, את הקובות מכינה מראש ומקפיאה כך שביום האחרון רק מכינה רוטב ועוד ועוד.

ועכשיו לטבלה המסודרת שלי:

7 ימים טרם החג: מכינה עוגות בחושות, קינוחי כוסות, חלות אישיות ומקפיאה.



6 ימים טרם החג: עושה את הסלטים המבושלים שניתן להקפיא מבעוד מועד: מטבוחה לדוגמא, ריבות שונות (ריבת בצל לפטה כבד, ריבת תפוחים לברכות).


5 ימים טרם החג: מכינה את המתנות האישיות לכל אורח, כולל תג אישי לקביעת המיקום, כרטיסי ברכה, דפי צביעה לילדים הקטנים ועוד.
4 ימים טרם החג: עושה את הזמנת הירקות ממושבניק- הבחירה שלי לרכישת קניית הירקות והפירות, מניחה שחלקכם כבר זוכר את הרכישה שעשיתי לפני כשלושה שבועות - הייתי כל כך מרוצה שהזמנתי השבוע שוב (תיכף אסביר בהרחבה), מסדרת את הירקות, קוצצת מה שצריך (לדוגמא לברכות החג אני מכינה לביבות פראסה ולביבות עלי סלק- אז קוצצת, מבשלת ומניחה בשקיות מסודרות במקרר).


3 ימים לפני החג: מתחילה בהכנת הקינוחים שלא הכנתי (מה ששורד פחות טוב מקרר) מכינה את כל השלבים ומחכה ליום שלאחר מכן לאיחוד סופי, רוחצת את כל כלי ההגשה ומכינה לי אותם שבערב החג פשוט אניח על השולחן.
2 ימים לפני החג: מכינה את הסלטים שלא הכנתי פרט לסלטים החיים.
יום לפני החג: מתחילה בבישולי המנות העיקריות והמנות הראשונות: מוציאה את הקובות מהמקפיא, מכינה רוטב ומבשלת, מכינה רוטב לצלי ועוד... מכינה את שולחן החג עם כל האקססוריז, המתנות האישיות, הכלים והסכום.
ביום החג מכינה רק את הסלטים החיים והתוספות, מפשירה את החלות, העוגות והקינוחים.
מכינה את צלחת החג והולכת לנוח שעתיים, מתעוררת רעננה ומאושרת לקבל את פני האורחים.

כפי שציינתי מעלה את רכישת הירקות/פירות שוב בחרתי לבצע באתר של מושבניק, הפעם הקודמת הייתה התחלה לעידן חדש, הייתי כל כך מרוצה (כפי שאתם בוודאי זוכרים) שהחלטתי שהפעם לא עובדת קשה, לא עומדת בתורים ופשוט עושה לעצמי שוב חיים קלים, הזמנתי השבוע וב"ה שבוע הבא אזמין שוב- גם הפעם בדיוק כמו בפעם הקודמת כל הפירות והירקות הגיעו טריים במיוחד, רעננים, ארוזים בהקפדה יתרה - כיף גדול.





את ההכנות כאמור כבר התחלתי לחג ועל כן חלק מן המצרכים כבר הוזמנו, כמו כן בחרתי השנה לשתף אתכם בצלחת הברכות שלנו על כן אכין מבעוד מועד (ילדי מאושרים מהמחווה) את צלחת הברכות שלנו שתוכלו להתרשם (בימים הקרובים אעלה פוסט נוסף בנידון).

מושבניק עד הבית קיימים בשוק כבר למעלה מחמש שנים, מגדלים בעצמם את עשבי התיבול, הירק, התירס והחסות, מידי יום קוטפים סחורה טריה ומשווקים תוצרת מובחרת של פירות וירקות פרימיום עד בית הלקוח (סתם להמחשה על מנת שתבינו מעט על טיב הטריות- בכל מקום אחר שאנו רוכשים הירק מגיע למדפים רק כיומיים עד ארבע ימים מרגע הקטיף, לא הייתם מרוצים מהמשלוח? (מה שקשה לי להאמין) אין שום בעיה, כאן כל כך בטוחים באיכות הסחורה שלהם ישנו קונספט שלא תמצאו במקום אחר- לא אהבת? לא שילמת! כספכם יוחזר.

האתר מאוד קל למשתמש, נוח להזמנה (ניתן להזמין לפי יחידות ו/או לפי משקל), באתר יש אין ספור אפשרויות: ירקות, פירות, ירק, פיצוחים, תבלינים, מאפייה, משקאות, שימורים ועוד ועוד אפשרויות, את ההזמנה ניתן לבצע כבר ביום ראשון ולבקש אספקה ביום שתרצו, נוח, קל וכיף במיוחד.







עלות משלוח - 25 ש"ח.



בהזמנה של 399 ש"ח ומעלה דמי המשלוח חינם וכעת לקראת החג לרוכשים מעל 399 בקבוק יין יוקרתי מתנה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה