יום חמישי, 11 בנובמבר 2021

מתכוננת לחנוכה והפעם קציצות עדשים מיוחדות

 חנוכה ממש עוד רגע כאן ואני מתחילה לחשוב על שולחן החג שלנו. מי שמכיר אותנו יודע שמידי ערב אנו עושים הדלקת נרות אצלינו ובכל פעם מארחים משפחה ו/או חברים כך שכל פעם צריכה לחשוב על תפריט עשיר, מפנק ומגוון מאוד. כמובן שמידי שנה מכינה את הלביבות המסורתיות והספינג'/סופגניות אולם מידי שנה מפתיעה עם מתכונים חדשים. 


אחד המתכונים שניצח בשנה שעברה ואין לי כלל ספק כי אכין גם השנה הינו קציצות עדשים מיוחדות ונפלאות בטעמן. אמש כאשר הגיע משלוח מבית תבואות של קמח עדשים ידעתי שזוהי תהיה התוספת המושלמת לקציצה. 

המצרכים לכ-20 קציצות:

300 גרם (כ-1/2 1 כוסות) עדשים כתומות, מושרות במי ברז לפחות 4 שעות
1 כוס קינואה 
בצל סגול קצוץ דק ומטוגן
בצל ירוק קצוץ
גזר מגורד 
4-5 שיני שום כתושות
1/2 צרור פטרוזיליה, קצוצה גס
3 כפות קמח עדשים
1-2 כפות שמן זית
מלח ים, פלפל שחור גרוס טרי

שמן לטיגון 

אופן ההכנה:
ראשית מבשלים את הקינואה : מחממים מעט שמן זית בסיר, מוסיפים את הקינואה, ממליחים ומערבבים. יוצקים 2 כוסות מים רותחים. מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה 15-20 דקות, עד שכל המים נספגים והקינואה מוכנה.

מסננים את העדשים המושרות מהמים, שוטפים קלות ומעבירים למיכל מעבד המזון. מוסיפים את כל הירקות והתבלינים וטוחנים עד שמתקבלת תערובת עסיסית ואחידה, מוסיפים את הקינואה והקמח ומערבבים היטב.


לטגן בשמן חצי עמוק ולהגיש חם!




חברת "תבואות" מציעה להעשיר את שולחן חג החנוכה בלביבות בצל בסגנון הודי, 
עשויות מקמח עדשים אדומות אורגני וקמח חומוס




חברת "תבואות" מציעה להעשיר את שולחן חג החנוכה בלביבות בצל בסגנון הודי, עשויות מ"קמח עדשים אדומות אורגניות" ו"קמח חומוס". "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, גם מפנקת במתכון טעים במיוחד.

את הלביבות נהוג להכין מקמח חומוס, אבל השילוב עם קמח עדשים מעניק להן רובד טעם נוסף. הלביבות מוכרות בכל הודו – בצפון תת היבשת בשם "באג'י אניון", ואילו בדרומה בשם "פאקורה אניון".

הקמחים עשויים מ-100% עדשים אדומות אורגניות או חומוס, והן נקיות מחומרי הדברה וכימיקלים מזיקים.

הנטורופתית יערה איכילוב כהן מציינת שהקמחים טבעיים, ללא גלוטן, עשירים בסיבים תזונתיים, מכילים ויטמינים ומינרלים ומהווים מקור טוב לחלבון, סידן וחומצה פולית. הקמחים משמשים להכנת עוגות, לחמים ומאפים שונים, חביתה טבעונית, ותחליף לביצה בקציצות ופשטידות.

כשר פרווה, בהשגחת בד"ץ בעלז והרבנות בית שמש.

מחיר: 12.90 ש"ח לאריזה של 500 גרם.

להשיג ברשתות השיווק, בתי טבע וחנויות מזון מובחרות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה