יום ראשון, 7 בנובמבר 2021

סיור אוכל מיוחד בשוק מחנה יהודה עם אביאל עידן

ביום שישי האחרון לקחנו פסק זמן מהסירים, מהניקיונות, מטרפת ההכנות ויצאנו לסופ"ש זוגי שלי ושלו-  ללא דאגות, ללא ילדים, ללא מטלות אך עם הרבה כיף והנאה. את הבוקר פתחנו עם סיור טעימות בשוק מחנה יהודה עם אביאל עידן. על אביאל קראתי אין ספור המלצות ברשתות החברתיות ולא בכדי שמו הולך לפניו. 

אביאל עידן  מורה דרך ומדריך טיולים מזה כעשור, מקצועי מאוד, העביר את הסיור בצורה כיפית, מקיפה, עם מעט היסטוריה והמון תשוקה ומצב רוח, ניכר כי הוא מאוד אוהב את עבודתו ועושה זאת בנאמנות רבה. נפגשנו בנקודת המפגש שאביאל ציין מבעוד מועד, הרמנו כוסית ערק לחיים, עם בורקס ירושלמי טעים , חמים, קריספי ומלא ניחוח מבורקס ירושלמי, מעט היסטוריה על הנחלאות, על הרחובות, על הגינות הממוקמות במקום ויצאנו לעבר השוק הומה האדם שהגיעו לקניות לקראת שבת קודש.



הנקודה הראשונה שפגשנו בשוק הינה - איש האתרוגים, כאן שמענו אודות סיפורו של עוזי אלי "בעל שיקויי הפלא והברכות במילים הכי יפות" , קיבלנו קצת היסטוריה אודות האיש בן השמונים פלוס ועל בנו שמפעיל את הדוכן באדיקות, על מבחר המשקאות שרוקחים במקום, על הקרמים ומוצרי האתרוגים השונים. אני מצידי טעמתי את מיץ הפסיפלורה קוקוס ואילו הזוגי בחר את האתרוגת- שניהם היו פשוט מעולים. 




עוד מבלי שנשים לב והגענו לג'חנונבר- דוכן המלאווח/גחנון מיוחדים שאפילו התימנים מופתעים ממנו. כאן קיבלנו מלאווח פתוח ועליו: חומוס, טחינה, רסק עגבניות, בצל וחצילים מטוגנים, בצל ירוק וביצה קשה- אימל'ה איזה שילוב מנצח, כמה שהמנה הייתה טעימה. כאן מלבד המטעמים הנפלאים הלקוחות מקבלים שואו גדול של מוזיקה, רעש תופים, מלאווחים שמתעופפים ועוד. 


מנוחה קצרצרה וכבר הגענו לעבר דוכן העאיישה- כאן התפנקנו עם כדורי פלאפל ירוק, טעים נטול גלוטן ותוספות מיותרות. כאן כל כדור עשוי מגרגירי חומוס , המון ירק והמון אהבה. מלבד זאת במקום יש שקשוקה, חומוס טעים במיוחד שדגמנו, סביח ועוד. 



עוד רגע לפני שנמשיך אני חייבת לציין נקודה מאוד חשובה. בסיור שלנו היו 2 בחורות צליאקיות, אביאל יצא מגדרו על מנת לספק להן את מבוקשתן, דאג להן לאורך כל הסיור לתחליפים לא פחות מוצלחים, אז על כך שאפו ענק. 

עוד טעמנו פיצה מדהימה מבית קראפט, פיצה העשוויה ממחמצת, מי שכמוני אוהב לחמי/בצקי מחמצת יבין שכאן קיבל את הטוב ביותר, אימל'הההה איזה טעם נפלא, בצק קריספי עם המון בועות של אושר. דגמנו 2 טעמים, האחד : עגבניות ופלפל חריף ואילו השני בטטה וגבינות. אני טעמתי את הבטטה והגבינות והתמוגגתי מכל ביס וביס- עונג צרוף.




אחרי הטעימות הנפלאות הללו הגיע מקום הקינוחים והפעם דגמנו את כנאפה ירושלים אשר שונה וייחודית משאר הכנאפיות שתמצאו בשוק. ראשית שערות הקדאיף שונות מכולם והם רוכשים את אלו של מחרום, מעבר לזה כאן תקבלו גבינת ברינזה בקר 20% ולא גבינות עיזים כמו המתחרים. כל אלו יחדיו יעניקו לכם ביס של אושר עילאי- ממש לונה פארק של טעמים לחיך. 





ממש רגע לפני פרידה קפצנו למרציפן שם טעמנו את הרוגעלאך הטעים ביותר בשוק לדבריו של אביאל- רוגלאכים קטנטנים עם שפע מי סוכר, כאלו שישאירו לכם טעם מתוק בפה עוד הרבה זמן. 



מבלי שנשים לב עברו חלפו להם כמעט שעתיים, נהננו מכל רגע ורגע וכי אין לי כלל ספק כי נחזור לעוד ועוד סיורים של אביאל עידן. 

מחיר הסיור הינו 140 שקלים בלבד, ילדים בגילאי 5-12 במחיר 120 שקלים בלבד וכוללים כמובן את כלל הטעימות. 

להזמנת סיור ניתן להכנס לקישור ולהרשם מראש.

מלבד סיורי האוכל אביאל מעביר סיורי תוכן סיורי סליחות, סיורי חנוכיות, סיורים להכרת העולם החרדי ועוד ועוד. 

אז אתם עוד פה חברים? רוצו עוד היום להזמין, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!


תגובה 1:

  1. תודה רבה על הכתבה הנפלאה והפרגון
    עלי והצליחי!

    השבמחק