יום שבת, 16 במרץ 2024

בשנת 2021 ביקרנו לראשונה במסעדת עלינא שהוקמה על ידי האחים דביר וניב ניפוסי אשר חברו לשף ינון אלעל (מחניודה ומשחקי השף) והכניסו את כל האהבה והתשוקה שלהם לאוכל טוב, מהיר ואיכותי, לתוך פיתות חמות וטריות שעשויות במקום, בעבודות יד, אחת אחת. האחים אומנם מאוד צעירים בגילם אבל בהחלט כאלו שמבינים באוכל איכותי, חצופים, בועטים ומבינים עניין. מאז אותו הביקור הם נחקקו בזכרוננו ולא הפסקנו להמליץ עליהם, כל חברנו ומקורבנו ביקרו וחזרו נפעמים בדיוק כמונו.
מאז ועד היום עברו המון מים בנהר וכאשר הגענו השבוע לבקר ולחגוג את יום נישואינו נפעמנו מן השינוי המדהים הן מבחינת הלוקיישן, העיצוב ואף מהתפריט העשיר אליו התפספו המון מנות איכותיות וטעימות. כיום עלינא היא למעשה חמארה ים תיכונית המשלבת בין אוכל על טהרת הפחמים לבין אלכהול במחיר עממי לצד שירות סופר מוקפד, חייכני, סובלני, מקצועי ואדיב.






בכל יום שני יש לצד התפריט העשיר מתקיים ערב יינות ללא הגבלה במחיר 55 שקלים למשתתף, בכל יום שלישי יש ערב קצבים עם ספיישלים במנות הבשריות והשוס לטעמי ביום שישי כאשר החל מהשעה 11.30 ועד 16.30 ישנה קבלת שבת עם מבחר מנות מפתיעות, אלכוהול איכותי ומשובח ועוד הפתעות רבות.




ראשית הרמנו כוס קוקטייל לחיינו (בכל זאת חוגגים 27 שנות נישואים)- הזוגי מצידו עם מוחותים- ערק, לימונים, ספרייט וגת ואילו אני גין ליצי'- גין, ליצי, ורדים, אולאו סאקרום וטוניק- שנינו נהננו מקוקטיילים צוננים, מדויקים, מאוזנים בשילובי טעמים מפתיעים ובכמות אלכוהול מדוייקת- שאפו גדול:




בהמלצתה של ליאם המלצרית המקסימה שלנו הזמנו :סנייה קבב – חצילוני, משאוויה,שום קונפי וקבב מפורק, מוגש לצד פיתה שמנמנה ועתירה בזעתר איכותי- נתחיל עם דיוק בהרכבת המנה, כלל המרכיבים שיצרו את המנה עשויים מחומרי הגלם הטובים ביותר ומתחברים יחדיו בהרמוניה מופלאה- זוהי בהחלט מנה שתרצו להמשיך ולאכול שוב ושוב:







עוד דגמנו ברוסקטה אסאדו- 2 פרוסות ברוסקטה שמנמנות עמוסות בשפע של נתחי אסאדו מפורק מעט מתקתק, עם איולי, שום קונפי וצלי- טוב, תקשיבו! אכלתי אין ספור מנות שדומות למנה זו אך זו התעלתה מעל כולם, כל ביס לונה פארק שלם של טעמים לחיך, גם כאן דיוק ואיזון בין כלל המרכיבים יוצר את מנת החלומות:






רגע לפני העיקריות הרמנו צייסר לחיים יחד עם ליאם המקסימה:




בגזרת המנות העיקריות בחרנו את המנה של ניב- 200 גרם אנטריקוט בפחמים חתוך לסלייסים לצד אספרגוסים, שקדים צלויים וצימוצורי הנחים בנחת על מצע של חסה- כל סלייס גן עדן! נתח אנטריקוט טרי, איכותי, משויש בדיוק במינון הנכון, עשוי במידת הצליה המדוייקת, גם כאן ניתנה המון מחשבה בהגשת המנה והצלחות - מנה מאוד משובחת וטעימה:








עלינאבורגר- 220 גרם של בקר, אסאדו מפורק, חסה, בצל מעודן וכבוש, חמוצים שום קונפי ואיולי שילוש קדוש- מי שמכיר אותי יודע שאני לא חסידה גדולה של המבורגרים אבל כאן שיחקו אותה ובענק!!! קיבלנו קציצה גוסית, שמנמנה, מתובלת בעדינות ועשויה במידת העשייה המתבקשת, עם שפע רב של אסאדו מפורק, ירקות טריים ורעננים ואת כל האושר הזה עוטפת לה לחמניה רכה ונימוחה - אימל'ה, איזה ביס, אךךךךךךך איך מתחשק לי עכשיו מנה נוספת:







למנה העיקרית דביר הוסיף את מנת כרוב שרוף המפורסמת– בפחמים ומאודה במרינדת השילוש הקדוש מוגש עם טחימבה וטחינה ירוקה- אנחנו מאוד אוהבים כרוב שרוף אבל המנה הזו מפתיעה כל פעם מחדש, צולים בפחמים ברכות את הכרוב ומגישים אותו על מצע של אושר- טחינה ירוקה ועמבה- שלמות זה כאן, כמה פשוט ככה מיוחד וטעים:




קינחנו ב-קרמינו – משולש קרם שוקולד מריר וקרם ברולה על קראנץ שוקולד בייגלה בציפוי נוגט בייגלה קריספי מלוח - קינוח מתוק וטעים, האמת תמיד אני טוענת כי לקינוחים קיבה משל עצמה אולם כאן הפעם באמת היינו מלאים עד כמעט אפס מקום ולכן לא הצלחנו לדגום יותר ממספר ביסים מהקינוח המושלם לסוף ארוחה מושלמת:




אנחנו ביקרנו בערב יום שני והמקום היה מפוצץ עד אפס מקום, אני לחלוטין מבינה מדוע וסופר ממליצה. האווירה במקום כיפית, קלילה וצעירה מאוד, מוזיקת של שנות התשעים מתנגנת לה ברקע ומחזירה אותנו נוסטלגית כמה עשורים אחורנית. השירות סופר מוקפד ואיכותי, סובלני, מקצועי ואדיב והאוכל כפי שציינתי מעלה מושלם!! כך שכל אלו יחדיו יגרמו לכם לרצות לחזור שוב ושוב, שוב ושוב. לא בכדי המקום מלא עד אפס מקום ושמו הולך לפניו. אז חברים אתם עוד כאן? ממליצים בחום לרוץ ולהזמין מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו. אגב, אנחנו מתכננים ממש בקרוב להגיע ביום שישי כי שמענו אין ספור המלצות חמות.

כשרות – רבנות ראשל”צ


כתובת:
הרצל 34 ראשון לציון

להזמנות :
03-622-8055

שעות פתיחה:

עלינא מתחלקת לשתיים.

מהשעה 11:30 – 17:00
פיתה בשירות עצמי ומשלוחים

מהשעה 18:00
בר רחוב שמח, אווירה ושירות מלצרים מלא



חניון צמוד – אוסישקין 2 (חניון ראשון סנטר).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה