יום רביעי, 20 במרץ 2024

לפני מספר שבועות התארחנו לארוחה פתוחה, אינטימית ומיוחדת עד מאוד אצל השף ז'אק, קסם של אדם בעל ידי זהב ודימיון קולינרי מפותח ואין סופי. על ז'אק ראיתי המון המלצות ברשתות החברתיות והחלטתי שאני חייבת להגיע ולהבין במה מדובר. אז ראשית ולפני הכל חייבת להגיד לכם, עוד לא ביקרתם? אתם חייבים את זה לעצמכם, כאן תקבלו חווית אירוח שונה מכל מה שאנחנו מכירים, ז'אק פותח בפנינו הסועדים את ביתו ואת ליבו, הוא מארח כל סועד כאילו והיה האורח היחיד אצלו בבית, היחס סופר אישי, אינטימי ומיוחד.

החלל בו ז'אק מארח מעוצב בטוב טעם, בחמימות וברכות- לא בכדי ממש היה קשה לכולנו להתפזר בסיום הערב שנערך למעלה משלוש שעות. לסעודה מגיעים לרוב אנשים שלא מכירים האחד את השני ואט אט נרקמות להן השיחות בין הסובבים והערב הופך למהנה אף יותר. ז'אק משלב את כל האהבות שלו בערב אחד- ראשית ולפני הכל מארח מושלם, שף מדופלם וזמר מחונן- כל אלו יחדיו הפכו את הערב לחוויה מיוחדת ושונה מכל מה שאנחנו מכירים. ז'אק עלה לפני הרבה שנים מצרפת וניכר כי התרבות והאופי נותרו בדמו, הוא מארח שרמנטי שמכיר את כל גינוני האירוח המוקפדים. כבר כאשר האורחים מגיעים הוא מכניסם לסלון הביתי שלו, לספייס הפרטי שלו ונוהג בו כאילו והוא לא עוד "סתם" אורח אלא חבר קרוב. מוזיקת רקע נעימה מתנגנת לה ברקע, הנרות דלוקים והאווירה נעימה, כוס יין לחיינו ויצאנו לעבר ערב קסום ומיוחד.





את הארוחה התחלנו עם סלט חסות אנדיב, נענע, שומשום שחור, ויניגרט אבוקדו, ריבת יוזו, חומץ בלסמי לבן- אני באופן אישי לא חסידה גדולה של אנדיב אך הופתעתי ובענק, הסלט סופר פרשי, רענן וטעים, פתיחה מושלמת ומדוייקת מאוד לארוחה הנפלאה שתגיע בהמשך:





סלט קריספי גזר- גזר מקולף, כרוב סיני, כוסברה ואגוזים קלויים, רוטב פונזו ווסאבי, שמן שומשום- טוב, כביכול מדובר בסלט פשוט ולא יומרני אולם עם כלל המרכיבים שהשף מכניס נוצר סלט חלומי וסופר מיוחד, חשוב לציין כי את כלל הרטבים ז'אק מכין בעצמו ובכל מרכיב ומרכיב מטפל באופן אישי- גם סלט זה סופר רענן ומהווה רמז נפלא להמשך הערב:





כרישה מאודה בציר שומר מרווה וכרישה, שמן עגבניות, פטרוזיליה וצ'ילי, אבן יוגורט, פירורי לחם- טוב, תקשיבו רק גאון קולינרי יכול לחשוב על מנה שכזו- כל כך יפה, כל כך טעימה וכל כך מיוחדת- שימו לב להגשה הסקסית, לדיוק, לטיפול בכל פיסה ופיסה של כרישה- אין דברים כאלו, בחיי:





קרפ'ציו סלק מבושל 6 שעות בתנור, מעושן בעץ תפוח, ויניגרט חרדל דבש ליים, פיסטוקים קלויים וגאודה לימון פרסי- גם כאן באופן אישי לא חסידה כלל וכלל של סלק והופתעתי בענק!!! לי יש מוטו בחיים, כל דבר חובה לטעום, לא טעים- לא אוכלים אבל חייבים לנסות. ניסיתי ואימל'ה כל החושים התחדדו לי, איזה שילוב טעמים , איזה איזון, איזו הרמוניה, ביס מכלל המרכיבים יחדיו יוצר לונה פארק שלם של טעמים לחיך:





טופי בטטה אריסה דבש, קרם פרש ליים, שקד מעושן ובזיליקום אדום- אחד הדברים שאני הכי אוהבת לאכול זוהי הבטטה וכאן היא קיבלה מקום נכבד בתפריט המקומי- כל פרוסת בטטה טופלה בעדינות וברכות, באהבה יתרה ובהמון טעמים מופלאים, אימל'ה, תקשיבו, כל מה שאני יגיד רק יגרע מהטעמים המופלאים, אתם פשוט חייבים לטעום:





ברוסקטה מחמצת, קרם אבוקדו נענע, קרם פרש ליים, סשימי טונה בלופין, מיקרו פיטרוזליה, רוטב פונזו חריף- טוב!! חד משמעית!! המנה הטובה ביותר שאכלנו בגזרת הסשימי ותאמינו לי שאכלנו כבר אין ספור- איזה שילוב טעמים מפתיע, איזה איזון בין כלל המרכיבים, ניכר כאילו וז'אק חשב על כל מרכיב ומרכיב רבות, על הכמות המדויקת, על השילוב, על האיזון- אימל'ההההההה, מנה כזו אני יכולה לאכול כל יום כל היום , שלמות זה כאן:






קולורביס- מצע של קולורבי מוחמץ בחומץ ג'ינג'ר , קרם אבוקדו נענע, צנונית מוחמצת, טרטר טונה בלו פין בשמן כוסברה ויוזו, מיקרו כוסברה, שומשום שזיפים- מניחה שמי שיקרה את התיאור לא ממש יצליח להבין על מה אני מדברת אבל גם כאן בדיוק כמו במנת הבטטה ניכרת ההשקעה והמחשבה האין סופית בין האיזון, בין המקוריות, בין היצירתיות הבלתי נדלית- וואו! ז'אק שיחקת אותה:






פילה בר ים קריספי סקין, קרם תפוח אדמה דלורית, בהשריית חלב טימין ושום, פטריות שימאגי ורוטב בר בלאן עם ציר דג עדין- טוב נתחיל בקרם תפוח האדמה- כביכול פירה אבל כזה שטרם אכלתם, קרם קטיפתי ומתקתק בעדינות, כזה שתרצו לזלול בהנאה עם כף גדולה וכמה שיותר , אכלתי קרם תפוחי אדמה אבל כזה אכלתי רק בצרפת, אימל'ה איזה מרקם, איזה טעם ואם לא די בכך מעליו ברכות ובנינוחות ישב לו פילה בר ים קריספי מצידו האחד ומצידו השני עסיסי ונימוח, מתובל ממש בעדינות - גן עדן זה כאן:





ואם לא די בכל המנות המושלמות גם בגזרת הקינוח ז'אק ידע לדייק מאוד- מוס שוקולד, קולי תות דבש טימין, קרוקנט לוז, מלח צילי מלדון - מצד אחד קינוח שוקולדי מושחת אך מצד שני מאוד מדויק, לא מתוק מידי, מנה שלא כוללת יותר מידי מרכיבים מה שגורם לה להיות מוצלחת וטעימה אף יותר:






בין המנות ז'אק מסביר אודותיהן, שר לנו מעט שירים וממשיך להעביר ערב מושלם וחוויתי. חברים אני מניחה שאתם כבר מצליחים להבין עד כמה נהננו מכל הערב - זוהי בהחלט חוויה קולינרית מיוחדת ושונה מכל מה שאנחנו מכירים. אנחנו ביקרנו בארוחה החלבית וממש בא לי כבר לתאם אירוח נוסף והפעם בגזרת האירוח הבשרי. אין לי כלל ספק שגם כאן נהנה ובענק. ז'אק הוא פשוט יוצר קולינרי מחונן שטרם נתקלתי באחד כמוהו. אז חברים, ממליצה בחום לעקוב אחרי הבחור המוכשר ולהצטרף לאחת מהארוחות המדהימות שהוא מציע, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה