יום רביעי, 20 במרץ 2024

לחם כפרי מעולה שאתם חייבים להכין

לפני מספר שנים גידלתי גור מחמצת, האכלתי וטיפחתי אותו באהבה יתרה במשך מספר חודשים, זוהי הייתה תקופה נפלאה! תקופה בה הייתי בחופשת לידה עם הנסיך הקטן והיה לי זמן פנוי אינסופי (טוב, לא באמת, ניקיונות, בישולים, כביסות, אתם כבר יודעים מה זה אבל, היי, זה הרבה יותר זמן פנוי ממה שיש לי היום). טוב ובחזרה לענייננו כאמור גידלתי את גור המחמצת במשך למעלה מחצי שנה, הכנתי אין ספור לחמים משובחים, מאפים, לחמניות , פיצות ועוד, כמעט כל יום ניחוח המאפיה ריחף בביתי.

מאז עברו הרבה מים בנהר וכיום אין לי כמעט רגע מיותר אחד, אז לצערי תחום האפייה פוחת ופוחת, כיום מחפשת יותר פתרונות מהירים של לחמים ומאפים שלא מצריכים שעות המתנה רבות.

לפני מספר שבועות (אמרתי לכם שאין לי כמעט זמן פנוי , נכון?) הגיע משלוח עמוס כל טוב ובתוכו מוצר חדש ומהפכני- LIEVITO MADRE &nd ash; מחמצת אם איטלקית מסורתית, מיובשת, אורגנית ופעילה – מוכנה לשימוש! מבית טחנת "קמח הארץ".

מהיום לא עובדים קשה, המחמצת פותחה בטחנת הקמח העתיקה Molino Merano שבצפון איטליה. הפיתוח המיוחד מייתר את הזמן וההתעסקות הכרוכים בגידול מחמצת טבעית ומאפשר לכל מי שאופה לחמי מחמצת - או שנמנע בשל התהליך הארוך - לאפות לחמי מחמצת איכותיים, בנוחות מירבית וללא חשש.

מחמצת האם נבנתה וגודלה במשך מספר חודשים בתנאים מבוקרים, תוך שמירה על האיזונים הנכונים בין סוגי השמרים, והתאמתה לאפייה. לאחר מכן, היא יובשה בתהליך ייחודי השומר עליה טבעית ופעילה. המחמצת 100% טבעית ואורגנית, ללא חומרים מלאכותיים או תוספות, והיא עשויה מקמח חיטה אורגני איכותי ומים בלבד.




אז כמובן שלאחר שדחיתי ודחיתי הפשלתי שרוולים ויצאתי לדרך עם לחם כפרי חלומי שיצא טעים בטירוף, לא היה אחד שלא טרף בהנאה מרובה ואף כבר קיבלתי הזמנות הן מבני המשפחה וה ן מחברים שדגמו ללחמים בטעמים נוספים. חייבת לציין שמי שפיתח את המוצר פשוט "גאון"!!! זה מסוג הדברים שאני אומרת: "איך לא חשבו עליהם קודם לכן?"

אז חברים להלן המתכון:

מתכון בסיסי למחמצת האם המיובשת
מערבבים 50 גרם מחמצת מיובשת עם 1 ק"ג קמח.

מוסיפים לקערת המיקסר:
3 כוסות מים פושרים
4 כפיות מלח
1 כף סוכר דמררה
תוספות: עגבניות מיובשות/אגוזי מלך/זיתים קצוצים/עשבי תיבול.

אופן הכנה:
לשים במיקסר במשך כעשר דקות את כלל המרכיבים יחדיו, מניחים בקערה משומרת, מכסים בניילון נצמד ומשהים בטמפרטורת החדר כ-10 שעות.

להוציא את האוויר מהבצק שתפח, לחלק אותו ל-2 חלקים שווים ולעצב מכל חלק ככר עגולה מהודקת. להניח מגבות מטבח ב-2 סלסלות, לקמח אותן היטב ולהניח בתוכן את הבצק, כשהצד החלק כלפי מטה. לכסות בניילון או במגבת ולהשהות לתפיחה כ-3-4 שעות, עד שהככרות כמעט יכפילו את נפחן.

לחמם תנור לחום גבוה 230° עם אבן אפיה בתוכו, ותבנית ריקה מונחת על קרקעיתו. להפוך את הככרות על מרדה, לחרוץ בסכין חדה מאוד 4 חריצים עמוקים בכל ככר ולהחליק אותן אל אבן האפיה הלוהטת בתנור. לשפוך כוס מים לתבנית הריקה שעל התחתית ליצירת אדים. אפשר להוסיף בתחילת האפיה כמה ריסוסים של מים אל חלל התנור ממרסס ידני, להגברת האדים. לאפות בחום זה כרבע שעה. להנמיך את החום ל-200° ולהמשיך לאפות עוד כ-40 דקות עד שהככרות יעשו שחומות, קלות במשקלן וקרומן מאוד נוקשה.



להוציא מהתנור ולצנן על רשת.

כשרות: בד"ץ העדה החרדית ואישור הרבנות הראשית לישראל.

מחיר: כ-22 ש"ח לאריזה במשקל 100 גרם, המתאימה ל- 2 ק"ג קמח.

להשיג ברשת שופרסל, חנויות טבע ובאתר קמח הארץ.



וזו הכיכר מוכנה לאפייה:



לאחר האפייה:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה