יום שני, 11 במרץ 2024

ביום שישי לפני כשבוע החלטתי לעשות הפסקה, לצאת מן המטבח והסירים לעבר העיר הגדולה לסיור קולינרי בשוק הכרמל.
הפעם בחרנו בסיור סופר פרודוקטי ומהנה מבית Be Tours אשר קיימים בשוק כבר למעלה מעשר שנים. המותג מציע מבחר סיורים וימי גיבוש לקבוצות קטנות וגדולות ואף סיורים פתוחים לקהל הרחב כמו זה שאנו הצטרפנו.
בין שלל הסיורים שנמצא באמתחתם הינם: סיורים קולינריים, סיורי גרפיטי ואומנות, הפלגות ביאכטות, סדנאות, ימי כיף ועוד שלל חוויות סופר מגבשות ומהנות.

הסיורים הפתוחים שניתן להנות מהם כרגע הינם :

יום רביעי 10:00 סיור גרפיטי בפלורנטין
יום רביעי 12:30 סיור קולינרי בשוק לוינסקי
יום חמישי 10:00 סיור גרפיטי בפארק המסילה
יום חמישי 12:30 סיור קולינרי בשוק הפשפשים
יום שישי 11:00 סיור קולינרי בשוק הכרמל
יום שבת 9:00 סיור גרפיטיקידס למשפחות כולל סדנת יצירה
יום שבת 12:00 סיור גרפיטי בקרית המלאכה
* הסיורים הקולינריים ניתנים לעשות בכשרות מלאה (רבנות תל אביב)
** הסיורי גרפיטי בפלורנטין וקרית המלאכה נוגעים גם בעבודות בעקבות מלחמת "חרבות הברזל"
*** המחירים צפויים לעלות בהמשך השנה, ניתן לרכוש עכשיו ולנצל את המחיר וגם לרכוש שובר מתנה לניצול ללא הגבלת זמן
-----------------------------------------------------------

אז כאמור הגענו ביום שישי בשעה הייעודה (קחו מספיק זמן מראש לחניה או הכי טוב תגיעו בתחבורה ציבורית כי זוהי נקודת האכילס במיקום), נפגשנו עם המדריך יאן - מדריך טיולים במקצועו אשר אוהב את המקצוע באמת!!! בכל רגע נתון ניכר כי הוא עושה את עבודתו בשקיקה ובתשוקה רבה.
הידע המקצועי שלו רחב מאוד ורק תשאלו שאלה קטנה ומיד תקבלו תשובות מעמיקות בכל נושא ונושא.

הסבר קצר אודות הסיור וייאלה יצאנו לדרך. עד היום יצא לנו להשתתף במספר סיורי אוכל וחייבת לציין כי זהו היה בין הטובים שדגמנו עד היום, הן מבחינת הטעמים המופלאים, הן מבחינת הידע המקצועי שקיבלנו והן מבחינת חווית הסיור האינטימי, האישי והמקיף- אם אצטרך להגדיר במילה אחת - שלמות!!!

התחלנו את הסיור ב"איש האתרוגים" - עוזי-אלי, איש האתרוגים, הוא דור שלישי למשפחה העוסקת במשקאות מרפא, רוקחות וצמחים.

מה שהחל במסע שורשי מתימן מחכה לנו המבקרים באהבה גדולה כאן באתר ובחנויות (חנות אחת כאמור בשוק הכרמל ועוד שניים בשוק מחנה יהודה).

כאן אנו זוכים להנות משפע של צבעים, פירות, ירקות, אהבה, מוזיקה וחיוכים. ניתן לבחור ממבחר המיצים הטריים והמחזקים מפירות העונה שיש למקום להציע.

כל משתתף בוחר בשני משקאות במקום: אני בחרתי בקוקוס פסיפלורה מדהים, מרווה ומנחם ואילו המשקה השני שדגמתי היה מיץ לימונדה מרווה וצונן. הזוגי בחר באתרוגת וגם הוא דיווח על הנאה סופר מרובה ובמיץ ג'ינגר תפוח מעניין ושונה מכל מה שהוא הכיר עד היום.

מכאן המשכנו לעבר סמטאות השוק (מודה ומתוודה למרות שחשבתי שאני מכירה את השוק זכיתי להכיר המון פינות נסתרות ומפתיעות), מאחורי דוכני הבגדים מצאנו חנות קטנה ומטריפה - בורקס טורקי זהו שמה אשר מציעה מגוון רחב של בורקסים בעבודת יד, טעימים בטירוף, חמים ומפנקים, כאלו שרק תרצו להמשיך לאכול עוד ועוד. תאמינו לי עד היום דגמנו אין ספור בורקסים וזה היה הטוב ביותר שיצא לנו לטעום.

מנוחה קצרה, הכרות עם עוד כמה סמטאות והמשכנו הלאה לעבר פלאפל משובח ללא גלוטן, כזה שהוגש לנו ללא פיתה מיותרת אלא על מצע של סלט כרוב, סלט ירקות, סלסה וטחינה - הכל תוצרת מקומית, טרייה ואיכותית.

ממש בסמיכות לפלאפל יש את הדוכן של פרנה בשוק של השף דור זגורי, כאן נזכה לטעום פרנות חמות לוהטות במגוון מילויים כגון: אסאדו מפורק, קציצות דגים ברוטב, עוף מתקתק ולצמחונים שבחבורה כרובית. אני בחרתי בפרנה עם אסאדו מפורק חלומי ואילו הזוגי חובב קציצות הדגים לא ויתר והזמין. גילוי נאות אנחנו למודי ניסיון כי בעבר ביקרנו בדוכן והתאהבנו הן בדור והן במנות החלומיות - המלצה אישית שלי- אם אתם מבקרים בשוק אל תוותרו על הדוכן שלו.

רגע לפני הקינוח הגענו לעבר דוכן הפיש אנד ציפס - דגמנו דג קוד מטוגן עם ציפס'- מנה קלילה, טעימה ומנחמת, לצד בירה זוהי המנה המושלמת לצהרי שישי או ליתר דיוק לכל שעה ביממה.

כמובן שלא ניתן לסיים יום כזה מהנה ללא קינוח ואת הסיור המושלם קינחנו ב"מלביה" הזוגי מצידו עם מלבי חלבי על בסיס שמנת- קטיפתי ונימוח ואילו אני בשל העובדה שאכלתי את האסאדו המפורק דגמתי את המלבי בחזקת פרווה שגם הוא הפתיע ובענק.

הסיור בהגדרתו מתקיים כשעתיים אולם בפועל התקיים כמעט שלוש שעות , יאן העביר את הסיור בשקיקה, במקצועיות יתרה ובהמון אהבה ותשוקה.

עלות הסיור הינה: 239 שקלים ולקוראי הבלוג שלי סידרתי הנחה בגובה 15% בהקלדת קוד קופון sarit.

חברים הסיור הזה פשוט מושלם, ממליצה בחום !! הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו!! כפי שציינתי מעלה עשינו כבר אין ספור סיורים שכאלו וזה היה בן הטובים שדגמנו.

אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות עוד היום.