יום ראשון, 31 במרץ 2024

מעדניית גליאנו - איטלקיה בפלורנטין

לפני שנתיים בדיוק חגגנו את יום הנישואים ה-25 שלנו באיטליה הקסומה, נהננו מהמון זמן זוגי רומנטי ומהנה, בשיטוטים בסמטאות הצפופות ובעיקר מהמון קולינריה איטלקית משובחת. מי שמכיר אותנו יודע שאנו חובבי המטבח האיטלקי , נהנים לסעוד במסעדות המקומיות, נהנים מהוויב והאווירה האיטלקית וגומעים אט אט את אותן היינות המשובחים. 

את השף גיא בן שמחון אני מכירה כבר שנים רבות וכאשר שמעתי כי פתח מעדנייה חדשה הממוקמת בפלורנטין ידעתי מיד שאת הדייט השבועי שלנו אנו חייבים לבצע שם! אז מקומות הוזמנו! שריינו תאריך ויצאנו לעבר שכונת הקסם בתל אביב. לפלורנטין יש משהו מאוד שונה ב-DNA השכונתי שלה, כאשר מסתובבים בסמטאות העיר מבחינים בוויב המטורף שיש לשכונה להציע, ציורי הגרפיטי הפרוסים על הקירות מדמים ביקור בלונדון או שמא באיטליה. מצד אחד הרחוב אפלולי ועמוס במוסכים ומנגד בשעות בין ערביים האורות נדלקים, המוזיקה מתחזקת והרחוב מקבל לוק אחר של מסעדות, כיף והנאה. 

מעדניית גליאנו מציעה מגוון פרודוקטים מהמטבח האיטלקי לצד יינות משובחים, כולם ככולם באיכות גבוהה ללא תחרות. מלבד זאת תוכלו בדיוק כמונו להינות ממסעדה משובחת ו/או להזמין טייקאווי הביתה. התפריט מציע מגוון מנות סופר טריות ומשובחות המבוססות כמובן על המטבח האיטלקי. כאן נמצא פתיחים וראשונות, לצד מגוון פיצות משובחות, סלטים רעננים, פסטות קלאסיות טריות והכל כאמור מחומרי הגלם באיכות הגבוהה ביותר שיש לשוק להציע. 



קבלו הצצה לקסם של מקום:






קבלו הצצה לתפריט:


אז מה היה לנו? הפעם החלטנו לתת לשף יד חופשית בבחירת המנות והאמת? הפתיע ובענק, כל מנה הייתה טובה ומוצלחת מקודמתה והתענגנו לנו על כל ביס וביס. ראשית הרמנו כוס יין לחיינו, לחיי גיא והצלחת המעדנייה ולא פחות חשוב להחזרת שבויינו וחילנו הביתה לשלום במהרה, הזוגי מצידו בחר ביין רוזה משובח ואילו אני ביין לבן צונן ומתקתק:


פוקצ'ה ומטבלים- פוק'צה איטלקית קלאסית, רוזמרין מהגינה ומלח ים אטלנטי, מוגשת עם מטבלים משתנים- ממרח עגבניות משובח, ממרח זיתי קלמטה חלומי ושמן זית/בלסמי- הפוק'צה נימוחה מצד אחד ומנגד קריספית וטעימה בטירוף, לצערי לא הצלחתי לעמוד בפיתוי וסיימנו אותה עד תום.




הפולנטה המפורסמת- פולנטה מתירס טרי, ראגו פיטריות, שמן כמהין, פרמג'אנו רג'יאנו וקריספי תירס- אתחיל במילה אחת- וואו!! זאת הייתה הפולנטה הטעימה ביותר שאכלנו עד היום (ומי שעוקב אחרי יודע שאכלנו כבר אין ספור שכאלו), מנה משובחת מאוד , איכותית, עם משחק של טעמים, מרקמים וצבעים- כל ביס עם כלל המרכיבים יוצר לונה פארק שלם של טעמים לחיך, לא בכדי שמה של הפולנטה הולך לפניה ורבבות אנשים מגיעים בעקבותיה:








סלט פנצלנה בוראטה- גבינת בוראטה טרייה, עגבניות שרי צבעוניות, בצל סגול, קרעי קריספי פוק'צה , זיתי קלמטה, בזיליקום טרי, שמן זית ובלסמי מצומצם- גם כאן מדובר באחד הסלטים הטובים שיצא לנו לדגום- סלט סופר רענן וטרי , כלל המרכיבים משובחים וברמה מאוד גבוהה, זוהי מנה שכיבול לא מתיימרת אולם בחירת חומרי הגלם הנכונים יכולים להעניק את הטאצ' הסופי וכאן בהחלט ישנה בחירה סופר מדויקת ומשובחת- שיחוק אמיתי:







אנלוטי פיטריות וריקוטה ברוטב טרטופו- שמנת, פיטריות פורטובלו, כמהין, פרמג'אנו רגיאנו ובזיליקום - טוב, אם במנות הראשונות נפלתי הלוא שכאן פשוט התעלפתי, מה זה הטעמים המופלאים הללו? אילולא ידעתי שאנחנו מבקרים רק בפלורנטין הייתי בטוחה כי אנו נמצאים באיזה כפר איטלקי ובבית של סבתא מבוגרת שיודעת ליצור מנות אותנטיות, מקוריות ומופלאות- גיא!! אתה גאון קולינרי!!  האנלוטי פיטריות עשוי מבצק דקיק ומשובח, עשיר בטעמים במילוי קטיפתי ועשיר של פטריות וגבינה , כל אלו נחו להם בשלווה על מצע של רוטב קטיפתי משובח ואיכותי, מאוזן מאוד בשלל טעמים מופלאים:







קינחנו באפוגטו פיסטוק אמרנה- ג'לטו פיסטוק איטלקי משובח המוגש עם דובדבני אמרנה- קינוח איטלקי! קלאסי ומשובח! הסיום המושלם לארוחה מושלמת, נהננו מכל ביס וביס- חובבי המתוק, אל תוותרו על המנה הזו כי היא פשוט משלימה את כלל החוויה המשובחת של הארוחה:




לסיכום אני יכולה להודות שזו הייתה אחת החוויות המופלאות שחווינו לאחרונה, נהננו מהאווירה במקום, מהוויב המטורף שיש למקום להציע, משירות סופר מוקפד, איכותי, מקצועי, סובלני וסבלני והכל חשוב!! ממטעמים סופר משובחים ומופלאים, אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן בקרוב שוב. אז חברים אם גם אתם אוהבים את המטבח האיטלקי אתם חייבים לבקר במקום, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו!!


כתובת:
אברבנאל 17, 
שכונת פלורנטין
תל אביב

שעות עבודה:
ראשון עד שישי
10.00-22.00





תגובה 1:

  1. שלום לכולם, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי נעמי שמואל, אני בת 40, התחתנתי בגיל 31, יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר ועושר. אחרי שנה של נישואים בעלי הפך להיות כל כך מוזר ואני לא ממש מבינה מה קורה, הוא עמוס מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהבת אותו שאני לא חולמת לאבד אותו, אני מנסה כמיטב יכולתי לוודא שלי הבעל חוזר אליי, אבל הכל בלי עזרה, בוכה ובוכה מבקש עזרה, דיברתי על זה עם המשפחה שלו אבל לא קיבלתי תשובה. אז חברתי הטובה אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד"ר אפטה, אמרה לי שהוא איש גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין לו שום קשר לבעיות אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא סיפרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים בבנייה מחדש של מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת האימייל שלו, drapata4@gmail.com או שלו, Whatsapp או VIBER עם המספר הזה (+447307347648). אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי, ואמרתי את זה, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, מאוד הופתעתי, זה כל כך מדהים. התהילה של מערכת היחסים שלנו עם אלוהים קרובה מאוד עכשיו ושנינו חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה. אם נתקלתם בבעיה דומה, פנו אליו מיד ופתרו את הבעיה אחת ולתמיד. אני גם עד חי..

    השבמחק