יום ראשון, 30 ביולי 2017

אמא? בהריון? קבלי את 10 הדיברות לאם טובה ומאושרת יותר


בנעורי היה לי חלום אחד מורכב , חלום שלווה בהמון חששות ופחדים, חלום שלחלקנו נראה מאוד טריוואלי וסטנדרטי אך לא עבורי- להקים משפחה!

קצת הקדמה לפני, אני בת להורים גרושים, הורי התגרשו שהייתי תינוקת ולא "זכיתי" להנות מ-2 הורים בשל מלחמות ביניהם, עד גיל 14 פגשתי את אבי רק 4 פעמים, אלו הם הזכרונות הצורבים מילדותי , מאותם המפגשים.

במהלך השנים תהיתי ביני לבין עצמי איך ייתכן וכל אחד הופך להורה, איך טרם הפיכת אדם להורה אין מבחני קבלה, אין ספר הוראות- הייתכן כי דבר כזה גדול הינו כל כך פשוט?

אז כאמור התחתנתי עם אדם מדהים, אחד כזה שיודע להכיל ולהעניק ויחד הקמנו משפחה, משפחה לתפארת הייתי אומרת היום במרום נישואינו(למעלה מעשרים שנה אם לדייק).

את בכורתי ילדתי לפני כ-19 שנים, הריון שלווה עם המון פחדים וחששות, הריון שהסתיים בשבוע 36 עם ירידת מים ורק רצון לראות את התוצאה.

אני לעולם לא אשכח את אותה האמא שבתה שכבה לידי במחלקה, אותה אמא שהעניקה, חיבקה והרעיפה אהבה על ביתה וכשראתה שאני נמצאת במחלקה ללא אם אימצה אותי לחיקה, העניקה וחיבקה ואמרה לי משפט שחקוק עד היום בזכרוני, מלווה אותי וילווה אותי עוד שנים רבות- "אמא זו אשה רגילה שמקבלת את התואר מרגע לידת התינוק ועד רגע עצימת עיניה"- אוי, כמה המשפט הזה קיבל אצלי משמעויות רבות לאורך השנים.

אז רגע אחרי יום הולדת 39 עושה עם עצמי חשבון נפש, האם אני אמא טובה לילדי? אני חושבת שכן! אני מחבקת, מרעיפה, מגוננת, מעניקה- כן, גם ללא ספר הוראות חושבת שכאמא הצלחתי!!



אז מה הופך אותנו לאמהות טובות יותר אתן שואלות? לאחר וותק של כ-19 שנים למדתי משהו או שניים על הורות ובוחרת לשתף אתכן:

1. את ורק את יודעת מה טוב לילדך! כולם יכולים לתת עצות אולם את לא חייבת לקבלם!! אם את חושבת שאת צריכה להרים אותו- תרימי, אם את חושבת שהוא צריך לאכול- תאכילי! אם את לא רוצה להניק אל תניקי!

2. זכרי! את לא סופרוומן, את יכולה ואפילו רצוי שתבקשי עזרה! זו לא בושה! 

3. מנוחה זו מילת הקסם- כשאת עייפה (ולא חשוב בן כמה הילד) את חסרת סבלנות, כשאת עירנית את רגועה, נינוחה, רגועה וכך יכולה להיות אם טובה יותר!

4. אל תשכחי, אכלי טוב, כשאת שבעה, את רגועה, במידה ואת מניקה החלב שלך איכותי יותר, באמצעות האוכל גופך מתחזק והחזרה לשגרה מהירה וקלה יותר.

5. בין כל הטרפת, החלפת חיתולים, הנקה, ניקיונות, בישולים קחי פסק זמן לעצמך, פנקי את עצמך בעיסוי טוב, טיפול פנים (אפילו ביתי), תספורת, מניקור, פדיקור- כשאת נראית טוב את מרגישה טוב.

6. אל תשכחי לשמור על הזוגיות שלך, לפני שהפכת לאם היית אשתו של... בן זוגו של... הוא גם זקוק לך ואת זקוקה לו, אל תשכחי לטפח את הזוגיות, צאו למסעדה, לסרט או סתם לדייט על שפת הים, כשאת נאהבת ומחוזרת את מאושרת יותר.

7. היי פתוחה לקבל המלצות/הערות/הארות מאמהות ותיקות יותר (אמא שלך, חמותך, דודה ועוד), הן יותר ותיקות ומנוסות אולם את לא חייבת לקבל הכל.

8. זכרי! מניסיון שלי השתמשי במוצרים איכותיים עם תינוקך , במיוחד כשהוא קטן הוא זקוק להגנה גדולה, אל תוותרי והנה דוגמא קטנה מניסיוני:

כשבכורתי נולדה כאמור לא קיבלתי ספר הוראות, לא ידעתי מה מותר ומה אסור, אומנם קראתי, החכמתי והפנמתי אולם היו דברים שחשבתי לתומי שהם בגדר המלצות בלבד.

לאחר כחודשיים מהיוולדה גילינו כי היא סובלת מאטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), התחלנו טיפול מסיבי בתופעה- שימוש בסבון מיוחד, ניגוב בתפיחות על הגוף אבל הדבר הכי חשוב היה שימוש במוצרי כביסה המיועדים לתינוקות רכים, הלוא ידוע כי עורם העדין חשוף לבגדים והינם צריכים להיות עדינים ורכים במגעם עם העור.

בימים ההם המודעות הייתה נמוכה מאוד ועל כן עד שהצלחנו למצוא את המוצר האידיאלי לקח לנו המון זמן, הגירויים בעור היו רבים והתסכולים שלי כאם גברו וצמחו.

במרוצת השנים נולדו לי עוד שלושה ילדים וגם הם סובלים מאותה התופעה- מאטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) ועל כן לעיתים כשאני רואה שהם מתחילים עם התפרחות אנו משתמשים בנוזל כביסה ומרכך המיועדים לתינוקות, חיש מהר אני רואה את עורם משתפר.

כיום כשאני שומעת על תינוק שסובל מאטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) דבר ראשון אני ממליצה על חומרי כביסה איכותיים.

ממש לאחרונה ראיתי על המדפים את המותג אריאל בייבי - ג'ל כביסה המיועד לתינוקות, מתוך סקרנות רכשתי את המוצר והשתמשנו בו, הכביסה יוצאת ריחנית (אם כי בשל ייעודו לתינוקות הניחוח לא עז), הכביסה יוצאת רכה ונעימה יותר.

אז אימצתי מוצר חדש וממליצה גם לכם! רגע לפני לידת תינוק זכרו עורו עדין ורגיש, חשוף מידי ולכן חוזרת לסעיף 8 הקפידו להשתמש במוצרים איכותיים עם התינוק הרך.

9. אל תשכחי לחבק, לחבק, לחבק ולחבק- כשהם גדלים זה הופך לצורך רק מצידך, הם פחות כמהים לחיבוקים ואף נבוכים.

10. זכרי!! לא קיבלנו ספר הוראות, מותר לנו לעשות טעויות בדרך (וסביר מאוד להניח שנעשה), מותר לנו לעשות איתם שטויות (ואף רצוי), אבל הכי חשוב היי אמא טובה, זה משהו שילד סוחב איתו לאורך כל השנים! בימים אלו כאמור חגגתי יום הולדת 39 והברכות שקיבלתי מילדי היו שוות את כל המאמץ! הבנתי שוואלה אני עושה עבודה טובה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה