יום ראשון, 30 ביולי 2017

מה נעשה עם הילדים בחופש הגדול? חוברות עבודה לחופש הגדול



החופש הגדול הגיע בשעה טובה למחציתו, הימים ארוכים והילדים מחפשים מה לעשות עם עצמם, מבחינתם לבהות שעות מול המסכים ולדלג בין מסך זה לשני אולם אני כידוע אמא קצת "קרציה" כזו שפחות אוהבת שקט תעשייתי ובהייה מול המסכים ומחפשת הפעלות ומטלות לילדים .





אז בשעות אחר הצהריים אנו יוצאים להצגות/סרטים ומופעים אולם בשעות היום הם יודעים יש שעתיים בלבד למסכים! שאר הזמן מיועד לחוברות עבודה, כן, כן, גם בימי החופש לומדים אצלי! אז יש שיגידו שאני צריכה לשחרר ולתת להם את מרחב הנשימה בימי החופשה אולם אני טוענת כי הם זקוקים לשגרה וכי תמיד עבודה מעשית ולימודית לא הזיקה לאף אחד אלא אף תרמה ועזרה.

הפעם בחרתי לספר לכם על חוברות הלימוד החדשות של תמר ארנברג, העוזרות לילדים בגיל 5-6 ללמוד בקלות אותיות ומספרים, תוך עמידה במשימות של סדר, ארגון, שיטתיות ובהירות לצד מוטיבים מעולם הילדים, המשלבים את עולם האגדות, שפע של פרחים וצומח, ממתקים ועוד.

חייבת לציין כי הנסיך ממש אהב לעבוד עם החוברות, הקצבנו כל יום עשייה של 4-5 עמודים בכל חוברת ואילו מבחינתו אף להמשיך ולהמשיך.

כולנו יודעים כי לפני הכניסה לבית הספר, כדאי להכין את הילדים ולהכיר להם את האותיות והמספרים. אבל מה עושים כשהילדים מתקשים ללמוד? מעכשיו אתם יכולים ללמוד בקלות עם חוברות יפיפיות ועליזות שחיברה תמר ארנברג – אשת חינוך ותיקה המאמינה כי כתיבה היא המפתח לכושר וחוזק נפשי. את החוברות חיברה תמר בזמן שנתה שיעורים פרטיים לילדה בת 5 שהתקשתה לזהות אותיות ומספרים וכל החוברות בשוק היו משעממות ולא מגרות מספיק את החושים של הילדים. בעקבות ניסיונה הרב של תמר בעבודה צמודה עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז החליטה לחבר בעצמה ולעצב חוברות חדשות לגיל הרך. 

החוברות של תמר, הופכות את תהליך הלימוד לכיפי ומאתגר ומשלבות בתהליך גם משימות של סדר, ארגון, שיטתיות ובהירות. וכדי שאף אחד לא ישתעמם לדקה, הוסיפה תמר לחוברות גם הרבה צבע, תכנים מעולם התוכן של הילדים עם סיפורי אגדות, פרחים וצומח, שמות של משחקים וילדים, חפצים מוכרים לבית הספר, דמויות מוכרות ואפילו ממתקים. 


איך לומדים אותיות בכיף? בחוברת "אלף בית – בדרך אל בית הספר" מאת תמר ארנברג מחכים לנו  84 עמודי תוכן מעולם הילדים לצד שפע של תרגילים, כולל תפזורות, תרגילי כתיבה, חידות, משחקים לזיהוי אותיות, מילים להקפה, תרגול כתיבה והשלמות, והזמנה להשלים אותיות עוקבות (סדר בן אותיות)- האמת הבן שלי עולה השנה ב"ה לגן חובה ועל כן את רוב האותיות ידע אולם החוברת נתנה לו כלים להתמודד עם אותיות שהיו לו מעט קשות ואף איתגרה אותו במצבים מסויימים. 



עוד בסדרה "לימוד חשבון בגן חובה", הכוללת 39 עמ' ומשלבת בין המחשות צבעוניות לפעולות חשבון בסיסיות כמו חיבור, חיסור, חילוק, כמות ומספר, התאמה בין פריטים, שלם מול חלקי, חשבון מחיי היום יום, זיהוי של מטבעות כסף אמיתיות, זיהוי צורות גיאומטריות ועוד. החוברת נוצרה בהשראת מאמר אקדמי העוסק בחינוך מתמטי לגיל הרך. 



זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה http://www.media-10.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה