יום שבת, 8 ביולי 2017

מצפה רמון לא מה שחשבתם

כאשר קיבלתי לראשונה את ההזמנה לבוא ולהתארח באקו חאן צל מדבר חשבתי לתומי, אוקי, מצפה רמון- מה יש לעשות ב"חור" הזה? הכל שם חול, מדבר ושממון, אין שם כלום.

מעבר לכך, הלוא בכל הנסיעות שלנו לאילת אנו עוברים דרך מצפה רמון ולעולם לא עצרנו ולו בתחנת הדלק להתרעננות. 

בשל החופש הגדול, אהבתם הגדולה של הילדים לישון באוהלים וחיבתו הגדולה של הזוגי למדבר החלטתי להענות בחיוב ולצאת למסע שהתברר כמסע קסום מעין כמותו, יצאנו למסע הכרות עם המדבר וחזרנו נפעמים ומלאי חוויות.



חברים במדבר יש המוןןן פעילויות, מצפה רמון מלאה כרימון בשפע הפעלות, אטרקציות, כיף והנאה, העברנו 24 שעות של עונג אמיתי מעין כמותו וכי הבטחנו לעצמנו בדרך חזרתנו למרכז כי נחזור לכאן עוד רבות, כי יש כאן עוד המון דברים לעשות שטרם טעמנו.

אז בואו חברים הצטרפו אלינו למסע קסום ומלא כוכבים והנאה, אתן לכם טעימה קטנה וחוויתית ממה שאנו חווינו.

לפני הכל עוד לפני שאתם מרימים גבה וטוענים כי חם אי שם במדבר בטירוף אגלה לכם כי הטמפרטורה בשעות השיא במשך היום עומדת על כ-30 מעלות סה"כ ובערך סביב ה-20 מעלות במשך הלילה (לנו אף הייתה רוח קרירה במיוחד והיה פשוט קרררר), מה גם שרמת הלחות עומדת על 25% בלבד- בכל זאת מצפה רמון נמצאת כ-900 מטר מעל פני הים ובהחלט האקלים במקום מושפע מכך.

בחודש אוגוסט ייערכו סופי שבוע מאתגרים ומהנים במיוחד כמו שאנו עברנו בסופ"ש האחרון - 3 ימים גדושים בכיף, הנאה, הפעלות ואטרקציות- עם שימת לב ודגש על הפרטים הקטנים והגדולים- חוויה משפחתית אמיתית ומומלצת בחום!!

במסגרת הסופ"ש החוויתי תיהנו מקיץ של כוכבים במצפה רמון , מגוון פעילויות: תצפיות כוכבים, סיורי לילה, קבלת שבת, סדנאות תנועה וקצב, ערבים מסביב למדורה, תבשילי פוייקה, חץ וקשת מדברי, טיולים במכתש ועוד


אז שנתחיל?

אקו חאן צל מדבר- הבחירה הטבעית על מצוק מכתש רמון

מדובר בחאן אוהלים מדברי הממוקם על מצוק מכתש רמון עם נוף קסום ומיוחד אשר מציע אירוח באוהלוגים (זוגיים או משפחתיים) ו/או לינה באוהל בדואי, החאן מנוהל על ידי הזוג המקסים זיו ומיה אשר פותחים את ביתם ומארחים באהבה גדולה ובנתינה אין סופית, מלאי סבלנות וסובלנות, כל בקשה ולו הקטנה ביותר נענתה תוך דקות ספורות.



המיקום הייחודי על שפת מכתש רמון- שמורת הטבע הגדולה בישראל מהווה נקודת יציאה מושלמת לחקירת שבילי המדבר, במרחק דקות קצרות זכינו להגיע לאטרקציות ומקומות הבילוי במצפה רמון.










מהו בעצם אוהלוג אתם שואלים? אוהלוג הינו אוהל אקולוגי- בעל צורת בנייה ייחודית המשלבת בניה קלה של אוהל עם קירות אקולוגים הבנויים עם חומרים ממוחזרים ואדמה, לשיטה זו יתרונות רבים והמרכזי בהם הוא ויסות אקלים טבעי בתוך האוהולוג אל מול הבדלי הטמפרטורה הקיצוניים במדבר.




אנו לנו באוהלוג המשפחתי (ארדון)  המותאם לזוג+2 , נמצא בשורה הראשונה עם נוף קסום ומרגיע של המכתש, האוהלוג בגודל של כ-14 מ"ר ומכיל 4 מיטות יחיד (עם מצעים נקיים וריחניים), מאוורר בקיץ וחימום בחורף, תאורה ושקעי חשמל.






בסמיכות למבנה המגורים ישנו מבנה של שירותים ומקלחת (נקיים מאוד), ומבנה של מטבחון שכולל: כיור, כירת גז, מקרר, משטחי עבודה, מגוון קטן של כלי מטבח ושולחנות אוכל.




בחאן מעבר ללינה נהננו מארוחת ערב,בוקר וצהריים שכללו מבחר פינוקים ביתיים : תבשילי פוייקה, מבחר סלטי הבית, לחם בית ועוד ועוד- הכל טרי, חם וטעים מאוד בטעמים של בית.





טיולי מדבר בחסות בית ספר שדה הר הנגב

את הפעילות התחלנו בטיול היכרות עם מכתש רמון בחסות בית ספר שדה הר הנגב הממוקם בסמיכות לאתרי הטיולים הייחודיים והאטרקציות של הר הנגב וארץ המכתשים.



רוני רכזת ההדרכה של בית הספר העבירה לנו סיור חוויתי בו למדנו אודות המכתש- עצרנו בנקודת התצפית המדהימה וכאשר נגלה לפנינו המכתש למדנו איך בעצם נוצר, מהו האקלים המצוי, אילו בעלי חיים נמצאים באיזור ואף זכינו לביקורו של יעל צעיר וחמוד , ירדנו לאיזור המכתש שם גילינו סלעים ואף מלאנו בקבוקי חול צבעוניים.





עוד רגע השבת תכנס אך עוד פעילות מהנה במיוחד חיכתה לילדנו- חץ וקשת מדברי- הילדים (וגם ההורים) קיבלו הדרכה והכוונה וחזרו מחוייכים ומרוצים מאוד.






קבלת שבת בחסות ייקב רוג'ום

רגע לפני השבת שהשמש עוד רגע ושוקעת ערכנו בחאן קבלת שבת חגיגית עם הרמת כוסית יין מעולה מהייקב המקומי- יקב רוג'ום- הייקב ייצר יינות בוטיק אדומים המיושנים כ-15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מדובר ביין עדין, איכותי וטעים במיוחד.



היקב הוקם אי שם בשנת 2009 והוא הגשמת חזונו של דוד בן גוריון שאמר "בנגב ייבחן העם בישראל" .

ביקב מקפידים על בציר איכותי מענבים שגדלו בגבהים שמעל 600 מטרים ונהנו מהאקלים המיוחד של המדבר הגבוה.

מיד לאחר קבלת השבת נהננו מארוחת פוייקה (כפי שסיפרתי מעלה) מלווה בסלטי הבית טריים, רעננים וטעימים, תוספות ועוד...







ואם חשבתם שבזה תם יומנו הגדוש טעות בידכם רגע לפני השינה עוד ערכנו תצפית כוכבים, בה למדנו על שמות הכוכבים, הירח, בעזרת הטלסקופים השונים צפינו בכוכבים וקיבלנו הסברים מעמיקים.



בשלב המדורה המשותפת כבר פרשתי עם הילדודס שהיו עייפים מידי.

בשעת הבוקר המוקדמת ממש רגע לאחר הזריחה התקיימה סדנת זריחה עם ורד שומרון (לצערי לסדנה זו לא הצטרפנו) אולם שותפינו לסופ"ש נהנו מאוד.

ארוחת בוקר קלה רגע לפני היציאה לדרך שכללה : שקשוקה ביתית, ביצים קשות, סלט ירקות גדול, גבינת לבנה עם שמן זית איכותי ומקומי, חומוס ביתי, טחינה , שתיה חמה וקרה ולחמי הבית.







חוות האלפקות

את חוות האלפקות הקימו הזוג אילן ונעמה דביר לפני כשלושים שנה כאשר חזרו מטיול בהרי האנדים עם חלום וחזון - להפריח את השממה ולהקים חווה בה יגדלו בעלי חיים מעניינים, מקוריים והעיקר חיות שלא מיועדות למאכל אדם.




הם שוטטו במשך שבועות בין כפרי האינדיאנים ולמדו אודות האלפקות אשר מילאו תפקיד חשוב מאוד בכלכלת המדינה ובתרבות: האינדיאנים הפיקו מהאלפקות חלב, מהצמר סרגו מלבושים ובלאמות השתמשו לנשיאת משאות בשבילי ההרים ואף הקריבו אותן קורבנות לאלים השונים.





כאן הם חיפשו מקום שיהיה גבוה, יבש, מדברי, רחב ידיים אך אם זאת יפה ומיוחד, כך הם הגיעו להר הנגב ובמפגש ואדיות המשובצות טרסות נבטיות עתיקות הם הקימו את החווה , הם בחרו בקבוצת לאמות ואלפקות (כ-120) והביאו אותם ארצה במטוס (מסע לוגיסטי מטורף לכשעצמו) ויצאו לדרך.



במהרה התברר כי קסמן של האלפקות, הפעילות הססגונית בחווה, נופי המדבר מסביב ועצם הרעיון של התיישבות מיוחדת בלב הר הנגב – כל אלה עשו את החווה לאתר ביקורים אטרקטיבי למשפחות, לנוער ולקבוצות תיירים. עד כה ביקרו בחווה למעלה ממיליון מבקרים.



כיום ניתן למצוא בחווה עדר של אלפקות ולאמות ועוד בעלי חיים אחרים – סוסים, חמורים, עזי אנגורה ועוד. כמו כן בחווה מתבצע כל תהליך ייצור הצמר – מגידול האלפקות, דרך הגז וכלה בטוויית הצמר. עובדה זו, יחד עם קסמן של האלפקות ויופי המדבר, עושים את החווה ליחידה מסוגה בעולם.



כבר שנכנסים לחווה ניתן לקבל "קבלת פנים" חביבה מהלאמות המטיילות בין השבילים בין הבקרים במקום, ניתן להאכילן באוכל שקונים במקום.

סיור מודרך במפעל פארן- לייצור קוסמטיקה טבעית וסבונים

את מפעל פארן הקים איתי קינן אי שם בשנת 1999 לגמרי במקרה כאשר התקלקלה מכונת הכביסה הביתית והם נזדקקו להוציא את המים מהצינורית, במדבר כמו במדבר לא מבזבזים מים מיותרים ועל כן החליטו כי הם ישתמשו במים להשקיית הגינה, מאחר ובימים אלו לא היו חומרי ניקוי טבעיים הם החליטו ליצור לעצמם חומרים שכאלו ומכאן החל סיפורו המדהים של המפעל הקסום והריחני.




לאיתי היה חזון של פיתוח וייצור מוצרים טבעיים לחלוטין השואבים את השראתם מן הטבע והמדבר באיכות משובחת וללא פשרות, כיום המפעל מונה כ-15 עובדים.




לחברה קו ייצור סבונים ומוצרי קוסמטיקה מחומרי גלם משובחים מגידולים מקומיים, ים תיכוניים ומשאר קצוות העולם, כאן מייצרים לפי תקנים מחמירים ביותר, רוב המוצרים קיבלו תו תקן אורגני טבעי והינם תחת פיקוח ורישוי חברת ECOCERT הצרפתית. רוב רובם של המוצרים הינם 100% ממקור טבעי, דבר נדיר ביותר בקנה מידה עולמי.





המפעל מורשה משרד הבריאות ומחזיק ברשיונות הנדרשים למכירה בארץ ובחו"ל.


ערכנו סיור במפעל , למדנו אודות הסבונים, אודות הצמחים, השמנים, היסטוריית המפעל ויצאנו לחצר למשחק "חפש את הסבון" בין צמחי התבלין השונים.



חי רמון- גן מדברי חי




בהגיענו לחי רמון פגשנו בבעלי החיים הקטנים של המדבר, כאלו שאת רובם לא נפגוש כלל במדבר מאחר והינם נסתרים וחבויים מן העין.



באתר מוצגים כ-40 מינים של בעלי חיים ביניהם: לטאות, נחשים, צבים, דורבנים, קיפודים, בזים ועוד.



בעלי החיים נמצאים בכלובים שמדמים את סביבת חייהם הטבעית ובעזרתם ניתן ללמוד על סביבת המחייה המיוחדת להם במדבר ועל ההתאמות הביולוגיות וההתנהגותיות שמאפשרות חיים בסביבה המדברית.




כל משפחה קיבלה משחק חידות מאתגר, לימודי ומהנה והילדים רצו ועברו בין תחנה לתחנה על מנת למצוא את התשובות לכל החידות- למדו והחכימו אודות החיות- כיף גדול!!



מרכז המבקרים מכתש רמון




רגע לפני שאספר אודות הנקודה האחרונה חייבת לציין כי זוהי התחנה המרגשת ביותר בטיולנו, שם הרגשתי בגאווה ישראלית ענקית וליבי התמלא כבוד.

המרכז הינו אתר ההנצחה הממלכתי לאסטרונאוט אילן רמון ז"ל ,צופה על המכתש הגדול בעולם ומהווה שער כניסה לשמורות הטבע שמסביבו.







הביקור במרכז המבקרים מתחיל בתצוגות אודות חייו של אילן רמון, החל מגיוסו לצה"ל, ועד למשימתו בחלל על המעבורת קולומביה.








המשך הביקור מוקדש לטבע והסביבה ובו תצוגה גאולוגית שכוללת מיצג תלת מימדי מרשים שמתאר כיצד נוצר מכתש סחיפה, תופעה יחודית לאזורנו, וגם דגמים מכניים שמתארים תופעות גיאולוגיות מהאזור.






סרט טבע אודות חיות הבר המדבריות מסיים את תצוגות האתר.






אנו אומנם ויתרנו אולם מבקרי האתר מוזמנים לגג מרכז המבקרים משם תצפית נהדרת למכתש רמון. על הגג מוצב שעון שמש מיוחד, הסבר על שעון השמש ניתן לקבל בחנות מרכז המבקרים. במבואת האתר תחנת מידע למטייל בה ניתן לקבל מידע על מסלולי טיול במכתש רמון ובשמורות הטבע שסביבו.

עייפים ומרוצים חזרנו לחאן צל מדבר לארוחת צהריים טעימה במיוחד, נשיקות וחיבוקים לזיו ומיה היקרים עם הבטחה ברורה כי עוד נפגש.



אז אם גם אתם מחפשים חופשה משפחתית שונה, מאתגרת, מחכימה וכיפית במיוחד הרשמו לאחד מסופי שבוע כוכבים המוצעים כאמור בחודש אוגוסט - הנאה מרובה מובטחת לכם ולילדיכם.

מחירון :

סופ"ש משפחות מיוחדות 4.8.17  :
לינה לילה אחד  על בסיס חצי פנסיון (ארוחת בקר וארוחת ערב ) והשתתפות בפעילויות
סוג אירוח
מחיר לזוג
בוגר + ילד
תוספת ילד
תוספת בוגר
אוהלוג -
1,090 ש"ח
990 ₪
395 ₪
545 ₪
אירוח באוהל בדואי
-------
---------
365 ₪

495 ₪
קמפינג עצמאי
------
--------
330 ₪
460 ₪

סוג אירוח
מחיר לזוג
תוספת ילד (2-15)
תוספת בוגר
זוג + 3 ילדים
אוהלוג
1,880 ₪
יחיד 1,180
480 ₪
680 ₪
2,980 ₪
אירוח בדואי
1,720 ₪
יחיד 1100
420 ₪
620 ₪
2,750 ₪
קמפינג עצמאי
1,640 ₪
380 ₪
580 ₪
2,480 ₪
חבילה לשוחבילת שומרי מסורת – 17.8.17  – לילה אחד
סוג אירוח
מחיר לזוג
תוספת ילד (2-15)
תוספת בוגר
זוג + 3 ילדים
אוהלוג
990 ₪
יחיד 630
265 ₪
395 ₪
1580 ₪
אירוח בדואי
920 ₪
יחיד 580
230 ₪
340 ₪
1460 ₪
קמפינג עצמאי
870 ₪
200 ₪
295 ₪
1320₪








עלות חבילת תוכן ללא לינה :
זוג :  1,580 ₪  ילד : 350 ₪  בוגר : 550 ₪  זוג + 3  : 2330 ₪
לפרטים נוספים על הפעילויות :
https://www.desert-shade.co.il/summer-of-stars


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה