יום שבת, 29 ביולי 2017

מגדל של קוביות בניתי מאת דבורה עומר



על ספריה הרבים של הסופרת דבורה עומר ז"ל גדלתי וכך גם ילדי, כידידת משפחתו של בעלי ילדי הכירו את הסופרת באופן קרוב ביותר והתרפקו באהבה גדולה על כל ספריה, קטנים כגדולים קראנו כל ספר חדש שיצא לשוק בשקיקה רבה.

ממש לאחרונה הושק בהוצאות "דני ספרים" ו"שרברק" ספרה המקסים והקלאסי "מגדל של קוביות בניתי" שכולנו גדלנו עליו בשלושה ספרי קרטון קטנים הנוחים לקריאה עם הקטנטנים, מלווים באיוריה המקסימים והנפלאים של נורית יובל.
הספר הצהוב כולל בתוכו סיפורים, הספר הירוק כולל בתוכו סיפורי משחק והספר הכחול מיועד לקטנטנים.

הספרים מיועדים לבני שנה ומעלה. בספרים (שתואמים לספר שיצא במהדורת הנייר) ארבעים סיפורים קצרים מעולמו של הפעוט, מלווים באיורים צבעוניים וססגוניים. מטרתם של הספרים להעניק לפעוט הנאה מן הסיפורים והאיורים וכן לסייע בהעשרת אוצר המילים שלו ופיתוח מחשבתו. להקנות לו מושגי יסוד, תוך שימוש במתכונים הבדוקים – הסיפור והציור כאמצעי העשרה טבעיים וקלי הפעלה, המאפשרים גם להורים הטרודים לתרום באופן יעיל ויזום להעשרת ילדים ופיתוחו האינטלקטואלי.

מאחר והספרים מלאים באיורים מקסימים הקטנטנים נשאבים פנימה בהנאה מרובה, אנו כהורים מספרים את הסיפור והם מתלהבים מאוד מהתמונות , מעבר לכך הספר נוח עבור הקטנטנים בשל היותו קשיח- ממליצה בחום, אנחנו התאהבנו!

השימוש בספרים יכול להיעשות בכמה שלבים, לפי רמת התפתחותו של הילד. שלב ראשון, לבן השנה, יצטמצם בהתבוננות בתמונות, שאחריה יבוא הסיפור בעל פה. עם התפתחותו וגדילתו של הפעוט יש אפשרויות נוספות של תרגולים לפיתוח הילד, שעשועים, חיבור סיפורים נוספים על פי התמונות, מדרש תמונה ושאר פעילויות.





היום בונה ענבל בקוביות – מגדל.

גבוה גבוה המגדל, אותו בונה ענבל.

עוד קוביה כחולה. ועוד אחת אדומה.

ופתאום – בום! טראח! – נפל המגדל שבנתה ענבל.




בואי, אילת. אמא תסרק אותך.

לא רוצה? בסדר, אמא תסרק את... הבית!

הנה אמא מסרקת את החלון של הבית..

עכשיו הבית מסורק יפה. וגם אילת.


לפרה יש עגל.

לתרנגולת יש אפרוח.

לסוסה יש סיח.

ולאמא יש ילדה שהיא אוהבת כל כך!



דבורה עומר (2013-1932), סופרת אהובה, שילדים ובני נוער רבים מספור גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של כולנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה