יום חמישי, 6 ביולי 2017

פנינה יפואית קסומה ומיוחדת - מסעדת חג' כחיל

אמש בסיומו של השבוע הראשון לחופש הגדול, שבוע אינטנסיבי ומעייף עם הילדודס בחרנו לצאת לדייט זוגי רומנטי ומיוחד, הפעם בחרנו בפנינה יפואית קסומה ומיוחדת אשר שמענו עליה לא אחת - מסעדת חג' כחיל המדוברת.

עוד לפני שאמשיך לספר לכם על התפריט שדגמנו, על האווירה במקום, על עיצוב המקום האותנטי והמיוחד אני חייבת רגע לעצור ולהגיד לכם, לא ביקרתם כאן? רוצו!! זו בהחלט המסעדה המוצלחת ביותר שביקרנו בה לפחות בשנה האחרונה! ועכשיו... ראשית העיצוב יפיפיה, יפואי אותנטי- מסעדה בעלת אנרגיות מדהימות, כבר שנכנסים למסעדה ניכר והגענו לביתם של המשפחה, הכנסת האורחים חמימה ונעימה, ברקע מתנגנת מוזיקת רקע (MTV) שקטה ונעימה, הכל מתוקתק ומסודר (לא תמצאו כאן את הרעש המעיק שקיים בהמון מסעדות), והאוכל? אוי, האוכל פשוט שלמות!! כל סלט טוב מקודמו, כל מנה טובה מקודמתה, כך שבהחלט חווים פה חוויה קולינרית מיוחדת, ניכר בהחלט כי שף המקום יודע לצאת מהקופסא אחרת לא יודעת איך הצליח להגיע לטעמים הללו.



משפחת חג’ כחיל מתגוררת ביפו למעלה מ-120 שנה. בימי השלטון הטורקי, בסוף המאה ה-19, התפרנסו בני המשפחה מנהיגה ב’דליג’אנסים’ – כרכרות שהסיעו את התושבים המכובדים של יפו ברחבי ארץ ישראל ותפקדו גם כשומרי ראש. את מסעדת חג’ כחיל החדשה פתח נעים חג’ כחיל באותו מקום ששימש במשך שנים כ’תחנה מרכזית’ לכרכרות. כאות הוקרה להיסטוריה המשפחתית הנציח חג’ כחיל את הדליג’אנס כסמל המסעדה החדשה.



בתפריט המסעדה תמצאו את המנות הטובות והאהובות שעד היום הייתם נוסעים במיוחד לגליל בשביל לאכול אותן: צוואר טלה ממולא, שוק טלה, קבב חלאבי מעולה, סיניה של טחינה או עגבניות, מח’מאר וסלטים עונתיים טריים לפתיחה. כל אלו לצד מגוון גדול של שיפודים וסטייקים ומבלי לוותר על כנאפה ועטייף לקינוח.


אז שנתחיל?

ראשית עוד לפני שהתחילו להגיע המנות המיוחדות הגיע לשולחן סט סלטים חלומי- ממש גן עדן של סלטים, שכל אחד מוצלח מקודמו (50 שקלים לסט במידה ולא מזמינים מנה בשרית) וכולל מילוי חופשי, כל הסלטים רעננים, פרשים, נעשים במקום מידי יום, טריים, עשויים מחומרי גלם איכותיים מאוד (לא תמצאו חומרי גלם כאלו בכל מסעדה באיזור המרכז) וכללו: חצילים בטחינה חמצמצה וטעימה במיוחד, ארטישוק וירקות,כרובית בטחינה (חלומי), חצילים וזיתים,קישואים בטחינה, סלט סלק, סלט גזר מתקתק ומיוחד במינו, סלט פסטה וירקות חלומי, סלסת עגבניות ועוד ועוד... שוב ממש קשה להפסיק לזלול מאחר והכל פשוט מדהים, לא היה סלט אחד שלא קלע לטעמנו- כל אלו מגיעים יחד עם לאפת הבית עתירת זעתר- גם כאן הטובה שאכלתי - קריספית, רכה וטעימה במיוחד:





חומוס ביתי שנעשה במקום, חמים, מוגש עם שמן זית בנדיבות וגרגירי חומוס נימוחים- חומוס אמיתי:


סלט טאבולה- אושר ירוק וטעים במיוחד, מתובל בדיוק במידה הנכונה- שלמות בכל ביס וביס:


פטריות פורטובלו מתובלות במרינדה על הגריל- אויי, שלמות, מה זו המנה הזו? כמה פשטות, נטולת יומרות אך חלומית- אל תוותרו:


פטוש- סלט ירקות עם גבינת עיזים וקרעי פיתה- כמה פשוט ככה מושלם, סלט פטרוזליה קצוצה עם שקדים וגמבה- חלום ירוק וטעים במיוחד שלא הצלחתי להפסיק לנשנש עד שנסתיימה לה המנה, סלט שקדים עם שמיר קצוץ, שקדים וחמוציות- אני פחות אוהבת שמיר אך גם כאן התיבול מדוייק מאוד, טעים ומיוחד.




הסלט המושלם שהוכתר כמנצח הערב היה סלט שבשביל להכין אותו ממש צריך לצאת מהקופסא ולהיות יצירתי במיוחד- סלט סברס עם קוביות גבינת לבנה, שקדים פרוסים, חמוציות, נענע- כל אלו בתיבול מדוייק ומושלם ושילוב טעמים יוצא מן הכלל- גם סלט זה נזלל בהנאה מרובה- אליפות.



לבנה עם שום ואגוזי מלך- מנה פרשית מאוד, טעימה, איכותית, מיוחדת, שימו לב להגשה המיוחדת:


בשלב הזה היינו ממש זקוקים להפסקה קלה להתאוששות, כל הסלטים היו נפלאים, כפי שציינתי מעלה כל אחד טוב מקודמו, המנות יצירתיות ומיוחדות , שונות וקסומות, מתובלות בדיוק מפתיע- אין ספק כי גם צמחונים יכולים לעוף כאן על המנות.

אחרי מנוחה קלה יצאנו לדרך עם המנות העיקריות שכביכול לא מתיימרות אך גם להכין סטייק טוב צריך גרילמן מקצוען, כזה שיודע לתבל במידה המדוייקת ויודע להוציא את הבשר בדיוק רגע לפני... כך גם המנות שלנו- הזמנו נתח אנטריקוט טרי שהגיע עסיסי,איכותי, עשוי במידת העשייה המדוייקת, נימוח בפה ומנת צלעות טלה חלומיות- 4 סוכריות של עונג, קטנטנות ומושלמותתתת, גם כאן הבשר איכותי מאוד, עשוי במידת הצלייה המדויקת- כל הבשרים מוגשים על עלי רוקט, עם תפוחי אדמה קטנטנים וירקות :





במסעדה אחרת אולי היינו מוותרים בשלב זה על הקינוחים אולם כאן לא יכולנו לוותר, ידענו שגם בגזרה זו נקבל הפתעות קולינריות ייחודיות למטבח ואכן כך הדבר, גם הקינוחים מוקפדים מאוד, טעימים ומיוחדים, כאלו שלא תמצאו בכל מקום בטעמים הנפלאים הללו, ממליצה בחום לא לוותר גם אם זה צורך מכם לפתוח עוד כפתור במכנס.

מלבי ביתי בפיסטוק ופירות יער- חלום קטיפתי ומיוחד:



כנאפה ביתי, חם ואיכותי- אכלתי המון כנאפה בחיי אך זו הייתה אחת הטובות:


אין לי כלל ספק כי לכאן נחזור עוד רבות- עם הילדים, בלי הילדים, עם חברים, לדייט זוגי- פנינה קולינרית אמיתית ומיוחדת מעין כמותה, יציאה מהקופסא של השף, טעמים איכותיים ומוקפדים, איכות ושירות ללא תחרות- במילת סיכום אחת- אליפות!!!!!

שעות פתיחה: 11:00 בבוקר עד השעה 24:00 בלילה ובימי שישי עד השעה 4:00 לפנות בוקר.

רזיאל 18 יפו 68120 | טלפון 03-6831239 03-5188866

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה