יום שלישי, 10 בדצמבר 2019

מיגרנה- לא מה שחשבתם

לא אחת אני שומעת אנשים שמתמודדים עם מיגרנה (כמוני) אשר מתלוננים כי הסביבה הטבעית והקרובה אליהם כלל לא מבינה מה הם עוברים,  רוב האנשים חושבים שמיגרנה היא רק כאב ראש ולא מבינים את המשמעות של ההתקפים הקשים אשר לא אחת גורמים לנו הסובלים להיות מושבתים לחלוטין מבלי יכולת לתפקוד כלל- מה שמוסיף לתסכול הקשה גם ככה.

הכל התחיל לפני כשנתיים לערך כאשר התחלתי לסבול באופן תדיר וקבוע מכאבי ראש קשים אשר גרמו לבחילות, טשטוש ראייה , צוואר תפוס ולעיתים רחוקות אף להקאות. כאשר הבנתי כי לא ייתכן שכל אלו נגרמים מסתם כאב ראש פניתי לרופא המשפחה אשר שלח אותי באופן בהול לנוירולוג- מספר בדיקות והתשובה לא איחרה להגיע- אני סובלת ממיגרנות קשות- קיבלתי ציידה של מספר סוגי כדורים ויצאתי לדרך לעבר תקופה לא פשוטה של הערכות מחדש של חיי אשר כוללת התקפים לעיתים קרובים, ניהול יומן מיגרנות ועוד.

למדתי לחיות עם המיגרנה, לא אשקר ואספר שמדובר בשגרה ברוכה וקלה אולם יחד עם זאת מנסה עד מאוד להמנע ממצבים וממאכלים אשר "מעירים" את המיגרנה, מצאתי את הכדור שעוזר לי ואף למדתי לזהות את תחילת המיגרנה די בראשיתה כך שלעיתים מצליחה לעבור את המשבר בקלות.

די במיקרה מצאתי את אתר mymigraine.co.il (המיגרנה שלי) אשר נותן כלים להתמודדות עם הבעיה, מספר על מבחר הטיפולים החדשים שקיימים, מעניק קבוצות תמיכה ועוד - סובלים ממיגרנה? חושבים שאתם סובלים ממיגרנה? ממליצה להציץ באתר, שם תקבלו המון טיפים יעילים.

בימים אלו שמעתי כי בקרוב תושק תרופה ביולוגית חדשה אשר תעזור לנו הסובלים במניעת התקף המיגרנה הכרונית (אגב, שמעתי גם על זריקה שתעשה את העבודה- לא מניסיון אישי אלא רק משמועות).

ראשית ולפני הכל חשוב לי לחדד לכם מספר דברים שמניחה שרובכם לא ידעתם על המיגרנה:

  • המיגרנה היא הרבה יותר מכאב ראש רגיל. מדובר בכאב שחוזר על עצמו, מלווה בבחילות, הקאות, טשטוש ראייה, צוואר תפוס ועוד.
  • כמעט דבר לא יכול להשבית אותנו כמו התקף מיגרנה פתאומי שיכול להמשך בין מספר שעות לימים...
  • החדשות הרעות: נשים סובלות פי 3 מגברים, ממיגרנה ונראה שזו מחלה תורשתית...
  • החדשות הטובות: מוצעים היום לסל הבריאות טיפולים ביולוגיים חדשים, היכולים למנוע את התפרצות התקף המיגרנה...בתקווה שיאושרו בקרוב ויחסכו את הסבל המיותר הזה


כמה טיפים להתמודדות עם מיגרנה...

  1. למדי לזהות את הסימנים המוקדמים להתקף מגרנה (צוואר תפוס, טשטוש או הבזקים בראייה, רגישות לאור ורעש, סחרחורת ,עייפות כרונית ועוד).
  2. נטרלי מחוללי מגרנה ידועים - כאורות בוהקים וחזקים, רעש, ריחות חזקים, צריכת קפאין, אלכוהול בכמות גבוהה וכד'.
  3. שמרי על שעות שינה מספקות בלווית אורח חיים מאוזן - כבתזונה, ספורט וטיפול במתחים כביוגה, מדיטציה ועוד.
  4. בררתי מה הוא הטיפול המתאים לך ביותר אצל הנוירולוג - אין סיבה לסבול! כיום הצליחו לפתח טיפול ביולוגי מונע להתקפי המיגרנה, אולי יתאים גם לך. 
  5. נהלי "יומן כאבי ראש" המטרה להבין מה הוא המחולל האישי שלך למיגרנות בכדי להימנע ממנו. תיעוד ההתקפים יסייע לך גם בעת המפגש עם הרופא המטפל, להבין מה הוא הטיפול הטוב ביותר עבורך.
  6. עליה מופרזת בשימוש במשככי כאבים עלול ליצור החרפה בעוצמת כאבי הראש, בשל ירידה הדרגתית באפקטיביות המשככים עם הזמן. שתפי את הרופא המטפל במינון משככי הכאבים שאת נוטלת ובררי עימו האם יש טיפול היכול להתאים לך ולסייע במניעת התפרצות הכאב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה