יום שני, 3 ביוני 2024

מסעדת BELAGO- קפיצה קטנה לאיטליה


אחת הארצות האהובות עלינו הינה איטליה. אנחנו מאוד אוהבים את הניחוחות, הטעמים, הנופים והאנשים - יש במדינה משהו אחר, אותנטי, כיפי ומיוחד. ואם באיטליה עסקינן אז כאנינת טעם אני מאוד מתחברת ואוהבת את המטבח האיטלקי- יכולה לחיות על המטעמים הללו כל חיי- הבצקים, הרטבים, שילובי הטעמים, המרקמים- אימל'ה ואבל'ה בשבילי זה החיים.

אז אוכל איטלקי אמרנו? אמש לאחרונה שוב חזרנו למסעדת BELAGO - הלוא היא מסעדה איטלקית השוכנת במתחם המסעדות יס פלנט ממש על האגם באווירה מיוחדת וקסומה. כאן נמצא מסעדה רחבת ידיים המתפרסת על שטח של כ- 220 מ"ר פנים ובמרפסת הפונה אל האגם. במסעדה יש כ-122 מקומות ישיבה. התפריט איטלקי אותנטי , כלל המטעמים עשויים מחומרי גלם משובחים וטריים, תפריט הספיישלים גדל מביקור לביקור וכמובן גם תפריט האלכוהול עם מגוון קוקטיילים איטלקיים קלאסיים ויינות עשיר במיוחד. הפיצות והפוקצ'ות נאפות מבצק ייחודי שמכינים במקום, תוך הקפדה על ההכנה ותפיחתו, הליך שמורגש מייד בטעם ופריכות המאפה, לצד שמן זית ומתבלים המוכנים במקום- נאפים בטאבון אבן גדול שנבנה ממש עבור המסעדה.

העיצוב במקום מוקפד ויפיפיה מאוד, האווירה נעימה, מוזיקת רקע נעימה מתנגנת לה ברקע והסועדים לא מפסיקים להגיע ולהגיע. הגענו בשעת בן ערביים מאוחרת, המקום היה מלא כמעט עד אפס מקום- זוגות זוגות, משפחות ואף פגישות עסקים. אם לומר את האמת ממש מבינה על מה המהומה. 

עוד רגע לפני שאמשיך אני חייבת לעצור ולהוריד את הכובע!! אנחנו מגיעים להמון מסעדות אולם כאן זכינו לחוות משהו שלא זכינו לחוות במקומות אחרים, כאן השירות כל כך מוקפד, איכותי, איכפתי ואדיב. מעבר למקצועיות האין סופית של המלצרים האיכפתיות והנדיבות הם שם דבר. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת להציץ גם בשולחנות האחרים, להקשיב ולצפות בשירות שמקבלים - וואו!! שאפו ענק!! איזה שירות, איזו נדיבות, איזו הקשבה- חברים!! מי ייתן ועוד ועוד מסעדות ילמדו מ-BELAGO  את העבודה. בשולחן אחד פינקו את החיילים בקינוח, בשולחן אחר ילד בכה פינקו אותו בגלידה לבחירתו ועוד ועוד.  

אז גם הפעם ראשית הרמנו כוס יין לחיינו , לחיי שבויינו וחיילנו שישובו במהרה הביתה לשלום, אני מצידי עם יין שבלי צונן ואיכותי ואילו הזוגי עם יין רוזה שנמצא בתפריט הספיישלים מיקב יתיר- שניהם היו פשוט מעולים:



למנות ראשונות חלקנו הבוראטה של עברי מוגשת עם אורוגולה, שרי בצבעים, עשבי תבלין, שמן בזיליקום ובלסמי- זוהי המנה הכביכול הכי פשוטה שדגמנו, אין בה יותר מידי יומרנות אולם ההקפדה על חומרי גלם איכותיים, טריים ומפנקים יוצרים מנה חלומית- סלט של מגוון עגבניות שרי בתיבול מינימליסטי ומדויק ומעליהם נחה לה גבינת בוראטה חלומית שאני יכולה לאכול כל יום, כל היום:





הפעם החלטנו בהמלצת הצוות להזמין יותר מנות מתפריט הספיישלים מה שהיה רעיון פשוט מעולה. לאחר התייעצות ארוכה וקשה (אל תרימו גבה, התפריט כולו מפתה כך שממש קשה לבחור) בחרנו בפרחי זוקיני הממולאים בריזוטו כמהין מוגשים ברוטב בר בלאן ושמן בזיליקום- גן עדן זה כאן!! אתם לא מבינים וכמה שאני לא אסביר לא תצליחו להבין עד כמה המנה הזו מיוחדת ומפתיעה- הריזוטו חלומי, פרחי הזוקיני קיבלו כל כך הרבה אהבה - כל ביס עונג צרוף:







מילפי טרטר דג ים מוגש על מצע של יוגורט ושמן בזיליקום- שכבות דקיקות של מילפי עליהם יושב לו בנחת טרטר דג ים פרשי וטרי מתובל במתינות אך בדומיננטיות וכל האושר הזה נח לו על מצע של יוגורט עדין עדין ושמן בזיליקום שמקפיץ אותו עוד יותר מעלה - טוב, אין לי ספק שמי שאמון על התפריט כל כך יודע את העבודה אז גם כאן שאפו ענק:






בגזרת המנות העיקריות אני בחרתי בפילה דג ים שנח לו על מצע של פסטה רחבה, ירקות ירוקים מאודים בחמאה וקונפי שרי- אתחיל בכך שאציין שבחירת כלל המרכיבים מדויקת, השילוב בינהם מופלא וכל מרכיב מעניק למרכיב השני טוויסט בעלילה, הפסטה איכותית , טריה וטעימה כזו שאני יכולה לאכול ללא הרף עם שילוב של ירקות נפלאים, קראנציים, קונפי עגבניות מופלא וגולת הכותרת - דג ים טרי, איכותי, מצידו האחד נימוח ורך ואילו מצידו השני קריספי וצרוב היטב בדיוק כמו שאני אוהבת:






הזוגי מצידו קרניבור אמיתי בחר בלא אחר מנתח אנטריקוט עשוי לעילא ולעילא , נתח עסיסי, מיושן, משויש במידה הנכונה וצרוב בדיוק כמו שהוא אוהב, במקור מוגש על מצע של קרם ראטה (פירה חלבי) אולם בשל העובדה שאנחנו לא מערבבים ביקשנו לקבל תפוחי אדמה ובטטה עשויים במדורה וצרובים- הוא מצידו התענג על כל ביס וביס וציין כי מדובר באחד הנתחים האיכותיים שיצא לו לאכול לאחרונה :






כיף לדעת שיש במקום קינוח טבעוני שמתאים גם לטבעונים וגם לאלו שמקפידים על הפרדה בין בשר וחלב- על כן דגמנו את קינוח הסניקרס- שכבות של אושר שוקולדי המוגש עם גלידה טבעונית ופירורי קרמבל- הקינוח המושלם לארוחה המושלמת, נהננו מכל ביס :







אז חברים אם אתם אוהבים אוכל איטלקי ויודעים להעריך אותו זה המקום בשבילכם, כאן כפי שציינתי בתחילה תקבלו חוויה כוללת מושלמת, אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות עוד היום, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו!! 

המסעדה פתוחה כל השבוע החל מהשעה 12.00 ועד אחרון הלקוחות. 

כתובת:
מתחם יס פלאנט ראשון לציון

טלפון להזמנות:
03-544-9977






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה