יום שני, 3 ביוני 2024

כרמליטה- בר פיצות איטלקי בסמטאות שוק הכרמל

אם להודות באמת אני יכולה לחיות על פחמימות 24 שעות ביממה, במיוחד פיצות , פוקאצות ופסטות איכותיות. לאחרונה קיבלנו המון המלצות אודות כרמליטה- בר פיצות איטלקי קסום ומיוחד השוכן באחת מסמטאות שוק הכרמל בתל אביב. השוק בשעות הערב שוקק חיים ובכל מסעדה כזו תמצאו אווירה ייחודית רק לה. את  כרמליטה פתח אביחי שחי, נושם וחולם פיצות כבר מגיל 13. סבתו ניצולת שואה אשר ברחה מלוב לאיטליה ומשם הביאה אין ספור מטעמים , ניחוחות וריחות לביתה הפרטי, מה שגרם לאביחי כבר מילדותו להתאהב במטבח האיטלקי. אביחי מצידו קסם של בחור שיעשה הכל על מנת שכל סועד וסועדת ירגישו בבית וייהנו ממטעמים ייחודיים ולא מעוד סתם ערב שגרתי ורגיל , עובר בין השולחנות, מתעניין, מציע, מפנק בצייסר ועוד.

בר המסעדה כאמור ממוקם בסמטה בשוק הכרמל (ברחוב מל"ן 43 אם נדייק) , פינות ישיבה בפנים ובחוץ עם מוזיקה טובה, אנרגיה קסומה וויב מטורף. הפעם נתנו לאביחי את זכות בחירת המנות בעבורנו כי ידענו שהוא יעשה זאת באופן הטוב ביותר עבורנו, מודה, היה לי מאוד קשה לבחור מהתפריט שנראה כל כולו טעים בטירוף.




הזוגי מצידו התחיל עם בירה צוננת וקרה במיוחד ומיד לאחר מכן הרמנו כולנו צייסר של אוזו יווני איכותי:





אט אט המנות החלו להגיע וכל אחת הייתה מוצלחת וטעימה מקודמתה- פסטו בסטה- שמנת, פסטו, מוצרלה, שרי קונפי, שום קונפי ובלסמי מצומצם- נתחיל מהבצק המופלא- כאן כל כדור בצק מקבל המון אהבה מאביחי, במשך כ-72 שעות עובר התפחה, ליטוף ונשיקה מאביחי רגע לפני שנכנס לתנור ,אמשיך עם התוספות- שילוב מאוד מאוזן ומדויק של תוספות מובחרות, כולן ככולן איכותיות מאוד- הפסטו, שרי קונפי ושום קונפי נעשים בידיו של אביחי מידי יום , כלל הרטבים גם הם נעשים כאן מידי יום , טריים ומפנקים:








סלט הקיסר של השוק- חסה, בצל סגול, קרוטונים, רוטב קיסר שום קונפי ומעליהם נחו להם פרוסות גבינת עזים ושפע אגוזי מלך קצוצים- מי שמכיר אותי יודע שזה הסלט המועדף עלי וכאן הוא קיבל טוויסט מעניין ושונה מכל מתחריו- גבינת העזים הקפיצה אותו פלאים. רוטב הקיסר סופר קטיפתי וטעים- סלט כזה אני יכולה לאכול כל יום ולא יימאס לי כי הוא סופר טעים ומפנק. הירקות טריים ורעננים:







רביולי גבינות ברוטב שמנת פולנטה, נגיעות שאטה, שמן זית ובזיליקום- אימל'הההההההה, מה זה הדבר הטעים הזה? הרביולי הטעים ביותר שאכלנו עד היום! חד משמעית!! רביולי דקיק במילוי גבינות עשיר שנחים להם על מצע של רוטב קטיפתי ומדויק אשר מוקפץ גבוה גבוה בזכות השאטה- כל ביס לונה פארק של טעמים לחיך:






בשלב הזה היינו כבר ממש מפוצצים אולם סיקרנה אותי פיצת זוקה בשוקה- ממרח דלעת, מוצרלה, שום קונפי, לאבנה ובלסמי מצומצם- אביחי מביא לכאן טוויסט מעניין מהמטבח הטריפוליטאי- ממרח דלעת, טוב, תקשיבו! האיש גאון! זה פשוט טעים בטירוף, שילוב בין כלל המרכיבים יוצרים ביס שהוא פשוט חלום ענוג- אל תבקשו ממני לבחור איזו פיצה טעימה יותר אבל ויש פה אבל גדול, אתם חייבים לאכול את כל הפיצות שיש לו להציע כי כולן ככולן היו פשוט חלום:







כפי שאתם בוודאי כבר מכירים אביחי יוצר בחסד עליון ולכן כאשר הוא יצר פיצה בשליפה מהמותן לאחד הלקוחות הרגשתי צורך לצלם את יצירת המופת הזו:






חברים אם גם אתם כמונו אוהבים ומעריכים אוכל איטלקי משובח אתם חייבים להגיע לכאן ויפה שעה אחת קודם לכן מאחר והנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלנו, אין לי ספק כי נחזור לכאן בקרוב בשנית ואפילו עם הילדים. 


להזמנות באמצעות WOLT

רחוב:
מל"ן 43, שוק הכרמל
תל אביב

שעות עבודה:
א'-ה': 12.00-12.00
שישי 12.00 עד שעה לפני כניסת שבת

כשר למהדרין!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה