יום שני, 17 באפריל 2023

יקב נבו- הבילוי האולטימטיבי שלנו

 ממש לאחרונה פיתחנו "תחביב" חדש- ביקור ביקבים השונים בימי שישי בבוקר, במקום לבלות שעות רבות במטבח, עושה את הכל ביום חמישי וביום שישי מתפנים לזמן זוגי שהוא רק שלנו לצד מה שאנחנו מאוד אוהבים- יינות איכותיים, אווירה נפלאה, נשנושים מפנקים, אז מה צריך יותר מזה בן אדם?

את יום שישי האחרון בחרנו לבלות ביקב נבו - מדובר ביקב בוטיק משפחתי כשר שהוקם אי שם בשלהי 2002 על ידי נבו ומשפחתו, היקב ממוקם במושב מטע שבהרי ירושלים , איזור כפרי , ירוק ומיוחד אשר גידלו בו גפן יין עוד מימי אבותינו. האיזור אידיאלי לגידול גפן ליין ומשלב שמש חמימה במהלך היום ולילות קרירים במיוחד, הקרקע עשירה במינרלים וכמות משקעים מתאימה. 





כיום היקב מייצר כ-20,000 בקבוקי יין בשנה ומתמחה בעיקר בייצור יינות אדומים יבשים מזנים שונים בהם: קברנה סובניון, מרלו, פטיט ורדו ועוד. כמו כן משנת 2013 החלו לייצר בייקב יין רוזה מאשכולות שלמים מה שמעניק טוויסט מדהים ליין- צבע ורוד בוהק לצד טעמים עזים וטעימים במיוחד (וואו אני ממש אהבתי את הרוזה). כמו כן משנת 2020 מיצרים ביקב גם יין לבן מענבי שרדונה שלצערי לא דגמנו מאחר והם לא נמצאים בתפריט הטעימות. 

לפני שנים רבות , עוד בטרם היה כאן יקב הבית של נבו ומשפחתו שימש כגן ילדים, מאחר וכך הדבר ומיקום היקב סמוך לגבול הוקם בצמידות לבית מקלט ששימש את הנוכחים , לרבות הימים המקלט הפך לבית הקריר של חביות היין, מה ששומר על טמפרטורה אידיאלית בחורף ובקיץ וחוסך לנבו הרבה מאוד כאב ראש. כלל היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי ומיוצרים בסדרות מוגבלות מה שמאפשר לנבו היינן להעניק מגע אישי לכל יין ויין בתהליך העשייה. 





                            

את נבו אומנם לא הכרנו בביקרנו אולם את ליאור מנהלת היקב ובתו של נבו פגשנו וזכינו להנות מביקור מלא בידע, תשוקה ואהבה גדולה למקום. מרכז המבקרים בנוי בעיצוב ייחודי עם שימת לב ודגש לכל פרט ופרט, הסגנון משרה אווירה ביתית, נעימה ומיוחדת.



במקום ניתן להנות מסיור חוויתי מודרך (כמובן בתיאום מראש) שמתחיל בחדר המיכלים של היקב (כאמור המקלט) שם זוכים לקבל הסבר על תהליך עשיית הין תוך סיפורה המרגש של המשפחה שהביא אותו לשנות את ייעודו בחיים ולהקים את היקב. לאחר הסיור נכנסים למרכז המבקרים לטעימה מודרכת של יינות היקב לצד כיבוד קל שכולל: לחם מחמצת טעים וחמים המוגש עם שמן זית מתוצרת ביתית לצד פלטת גבינות קשות ואיכותיות.

אנו הגענו כאמור ביום שישי וזכינו לבילוי של מספר שעות בשמש החורפית והנעימה, זכינו כאמור לדגום מיינות הבוטיק המעולים: התחלנו ביין רוזה מושלם , עברנו לשלושה סוגים של יינות אדומים: קברנה סובניון (מדהים), מרלו, פטיט ורדו וקינחנו ביין קינוח מתוקקק ועז. את טעימות היין ליוונו עם לחם מחמצת טעים וחמים המוגש עם שמן זית מתוצרת ביתית (של השכן של נבו) לצד פלטת גבינות קשות ואיכותיות. אגב, לפני שתשאלו מחיר לאדם הינו 85 שקלים בלבד.










כפי שציינתי העברנו מספר שעות מבלי לשים כלל לב לשעון, נהננו מהבריזה הנעימה, מהשמש החורפית ומהאווירה המושלמת. האירוח היה מאוד מוקפד, מלא בידע ותשוקה ליין, המטעמים היו נפלאים והיינות מושלמים!! אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן בקרוב. אז חברים, אם גם אתם חובבי יינות ויקבים בדיוק כמונו זה הבילוי האולטימטיבי בעבורכם, ממליצה עוד היום להכנס לאתר ולהזמין מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם!! מילה שלי!!


יקב נבו

כתובת:
יקב נבו
הברוש 57, מושב מטע

טלפון לבירורים והזמנות:
0526071780
0526071866

שעות פעילות:
בתיאום מראש
א-ה – 09:00-15:30
ו’ – 09:00-14:00


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה