יום חמישי, 27 באפריל 2023

הבילוי המועדף עלינו והפעם ביקב עמק האלה

כבר שיתפתי אתכם כי פיתחנו "תחביב" חדש ומהנה במיוחד- ביקור ביקבים השונים בעיקר בימי שישי בבוקר/צהריים, מודה ומתוודה! זה בהחלט הסיום האידיאלי עבורנו לכל שבוע מאתגר ומסיבי. הפעם אני רוצה לשתף אתכם בביקורנו ביקב עמק האלה- יקב קסום ומיוחד הממוקם אי שם בעמק האלה באיזור המקשר בין השפלה להרי יהודה.

אזור עמק האלה מוכר בעולם כולו כאתר שבו נערך הדו-קרב המפורסם בין דוד לגוליית. עם זאת, בימי קדם היה העמק ידוע לא פחות בזכות היינות שיוצרו בו. המסורת ההיסטורית של גידול גפנים וייצור יין שנשכחה במשך מאות שנים, קמה לתחייה בתחילת שנות ה 90 של המאה 20 בזכות נחישותם של קומץ בעלי חזון. הקמת יקב עמק האלה ב-1998 החזירה לאזור תרבות יין בת אלפי שנים – עם הכלים והידע של המאה ה-21. העקרונות שהנחו את מקימי היקב היו לייצר יין מעולה, המנצל את היתרונות והתנאים הייחודיים של האזור. היקב הנו יקב ESTATE, כלומר יקב המייצר יינות פרימיום מכרמים שבבעלותו הבלעדית, תוך שליטה בתהליך גידול הענבים ומתן דגש משמעותי לביטוי האיזורי-“טרואר”.





אז כאמור ביום שישי האחרון הגענו ליקב עמק האלה. בכל יום שישי יש להם תוכנית גדושה אחרת עם מוזיקה, מופעים ועוד. ביום שישי שהגענו התקיים במקום מופע פלמנקו מרהיב , על השירה וגיטרה הופקד יהודה שריקי ואילו על הריקוד מיכל בן צבי. זכינו להנות ממופע מרהיב, ססגוני, יפיפיה ומהנה עד מאוד.






ישנה אפשרות להגיע לסדנאות יין, ליהנות מחוויה מסעירת חושים של הסברים חווייתיים על אזור עמק האלה, על הכרמים , על אופן הכנת היין וייחודיות היקב, בסדנה המבקרים זוכים ללמוד איך למעשה טועמים יין, מונחי בסיס בעולם היין, תהליך ייצור היין ועוד. הביקורים ביקב מתאימים הן לאנשים פרטיים שרוצים להכיר את עולם היין והן לקבוצות מאורגנות שמחפשות חוויה ייחודית ורב חושית. כמו כן, בחנות היקב ניתן למצוא מגוון מוצרים נלווים ליין כגון- גבינות, מטבלים, דבש ועוד ממיטב תוצרת הארץ.

במסלולי הביקור ביקב ניתן להנות מ:

טעימת יין מודרכת- 100 ש”ח לאדם

האירוח כולל טעימת 4 סוגי יינות מסדרות שונות של היקב. הסבר והדרכה על היקב ועולם היין והסבר על היינות שטועמים. האירוח מלווה בכיבוד קל הכולל: לחמי מחמצת,שמן זית וזיתים,גבינת שמנת ומטבל. משך האירוח כשעה

טעימת יין מורחבת- 150 ש”ח לאדם

האירוח כולל טעימת 5 סוגי יינות מסדרות שונות של היקב, הדרכת יין מרתקת עם הסבר מעמיק על ייחודיות איזור עמק האלה, על היקב והכרמים שלנו, והסבר על היינות שטועמים. האירוח מלווה בכיבוד עשיר להשלמת חווית היין, הכולל: מגוון גבינות ממחלבת בוטיק, מטבלים שונים, סלט שוק, שמן זית וזיתים, ולחמי מחמצת. משך האירוח כשעה וחצי

מארז פינוקים זוגי 249 ש”ח
מארז מפנק זוגי לישיבה ביקב הכולל: בקבוק יין לבחירה מסדרת ה ELLA (ניתן לשדרג ליין מסדרה אחרת בתוספת תשלום) קובנה/לחמי מחמצת (בהתאם למלאי), גבינות קשות, עלי גפן ממולאים, ירקות, מגוון מטבלים, גבינת שמנת, שמן זית וזיתים וחמאה.

מסלול טעימות מיוחד בימי שישי 80 ש”ח
המסלול כולל טעימת 4 יינות
מסדרות שונות של היקב
עמדת טעימות כוללת: סובניוןן בלאן, רוזה, אלה אדום וטעימה בהפתעה מסדרת האסטיט של היקב

אנחנו הפעם זכינו להנות לצד המופע ממארז פינוקים עשיר, זוגי ומפנק במיוחד , לאחר טעימת היינות השונים בחרנו ביין רוזה - רוזה יבש ומפתיע, שופע פרי ובעל חמיצות נעימה המלווה את כל הטעימה. בעל מבנה עגלגל ורצינות, אך יחד עם זאת קליל ומהנה. בין שלל הפינוקים שדגמנו זכינו להנות מקובנה אישית טעימה, חמימה ומפנקת, מגוון גבינות קשות ואיכותיות, גבינת שמנת, עלי גפן ממולאים, זיתים כבושים טעימים במיוחד, מגוון מטבלים: ממרח ארטישוק, ממרח עגבניות וטפנד זיתים, חמאה, שמן זית וסלט ירקות רענן וטרי. זהו מארז סופר סופר מפנק ואיכותי, אם אתם שואלים אותי אל תוותרו עליו, זה באמת כל מה שצריך לבוקר מפנק ואיכותי. הכל מוכן במקום בטריות יוצאת דופן, מחומרי הגלם באיכות הגבוהה ביותר.












לסיכום יכולה להעיד כי הייתה לנו חוויה סופר מהנה, שונה מכל מה שאנחנו מכירים, לא בכדי המקום היה מפוצץ עד אפס מקום ולמרות עובדה זו השירות היה סופר מוקפד לאורך כל הביקור. האווירה אנרגטית ומקפיצה, ניכר כי חלק מן הנוכחים הינם מבקרים שחוזרים שוב ושוב ואם נודה באמת ממש מבינה מדוע. אז חברים, אם גם אתם כמונו חובבי ייקבים ואוהבים יינות איכותיים זה המקום בעבורכם, ממליצה בחום להגיע ולבקר , הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!




יש צורך בתיאום הגעה מראש- טלפון להזמנות:
02-9994885​

שעות פתיחה:
א'-ה': 10.00-16.00
ו': 10.00-14.00


האירוח ביקב אינו כולל סיור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה