יום שבת, 27 במאי 2023

מסעדת קפאו הגיעה לפתח תקווה והביאה עימה משב רוח תאילנדי קסום

 על מסעדת קפאו השוכנת בבית שמש שמעתי אין ספור המלצות , כאשר התברר לי שהיא הגיעה לפתח תקווה לא הייתה מאושרת ממני, נרגשים ומרוצים הגענו עם נסיך הבית לעבר המסעדה החדשה הממוקמת במתחם דן טאון החדש בעיר. המסעדה רחבת ידיים ומעוצבת  בעיצוב תאילנדי מוקפד ויפיפיה. ברקע מוזיקת רקע נעימה והאווירה במקום קסומה במיוחד. 

קפאו הינה המסעדה התאילנדית הכשרה הראשונה בישראל וכאמור את דרכה החלה בבית שמש, היא נוצרה על ידי חובבי התרבות התאילנדית, ההיסטוריה והמטבח שכל מטרתם הייתה להעביר את הטעם המקורי מבנקוק בירת תאילנד לישראל. כידוע לכולנו ישראלים רבים מבקרים ומטיילים בתאלינד מדי שנה, רבים מהם אף חוזרים לביקורים נוספים במדינה האקזוטית והקסומה (אנחנו באופן אישי טרם ביקרנו אך זהו היעד המתוכנן הבא). כל מי שביקר בתאילנד מתלהב ומתאהב במנות של המטבח המקומי ומתענג לו על המנות המקומיות כגון: פאד תאי, פאד קפאו, אגורלים, טום גאי ומנות מלהיבות נוספות. אז מהיום אין צורך להכין את הדרכון אלא נותנים גיחה לקפאו  בבית שמש או כאמור בפתח תקווה כאן נהנה ממגוון רחב של מנות ראשונות, מנות עיקריות, מוקפצים, סוגי ואף בירות המיובאות ישירות מתאילנד.





אז שנתחיל? ראשית כהרגלנו הרמנו כוס לחיינו, הזוגי מצידו עם בירת סינגה תאילנדית צוננת וקרה ואילו אני בחרתי בקוקטייל מלפפון סמאש- ג'ין, מונין מלפפון ומיץ לימון סחוט:




בהמלצת המלצרית המקסימה שלנו בחרנו למנות ראשונות סום טאם- רצועות פאפיה ירוקה, גזר, עגבניות שרי, בוטנים קלויים, שום ולימון. (מומלץ חריף)- סלט חרפרף עם המון טעמים אקזוטיים, רענן , טרי , פרשי וטעים שנזלל בהנאה אף על ידי זאטוט הבית:




פופיה גאי- אגרול בעבודת יד במילוי עוף קצוץ אטריות שעועית נבטים וירקות. 2 יחידות- נכון, זה מאין אגרול אבל תשכחו מכל מה שאתם מכירים כי כאן תקבלו אגרול אחר, עם ניחוח וטעמים שונים לחלוטין, המילוי סופר טעים, ממולא בשפע רב , עם עקצוץ וטאצ' תאילנדי מקומי, למנה התווסף לו רוטב מושלם ומיוחד שהעניק טוויסט  טעים למנה:






הגברים שלי מצידם מאוד אוהבים מוקפצים על בסיס אורז על כן בהתייעצות עם המלצרית המקסימה בחרנו במנת קאו פאד גאי בזיל -אורז מוקפץ המוגש עם  אנטריקוט , ביצה טרופה, צ'ילי, תירס ובזיליקום. (מומלץ חריף). אגב למנה הזו ניתן להוסיף עוף, אנטריקוט או טופו, אנחנו כאמור בחרנו באנטריקוט. וואו, אני מעולם לא אוכלת את המנה הזו כי תמיד זה פשוט לא טעים לי, כאן המנה הייתה פשוט מדהימה! שיחוק אמיתי של טעמים, האורז רטוב בדיוק כמו שצריך להיות (לרוב רטוב מידי או פשוט יבש), שילוב הטעמים מדויק, מאוזן וכלל חומרי הגלם משתלבים בהרמוניה מופלאה:





אני באופן אישי חובבת מאוד איטריות אורז על כן בחרתי במנת הפאד קי מאו- אטריות אורז רחבות מושחמות עם  אנטריקוט , ביצה טרופה, תירס גמדי, צ'ילי ובזיליקום. (מומלץ חריף), גם כאן בדיוק כמו במנה הקודמת ניתן לקבל את המנה עם עוף, אנטריקוט או טופו. שלא תחשבו לרגע שגברי הבית לא השתלטו לי גם על המנה, היא הייתה כל כך טעימה שהם לא עזבו אותה. איטריות האורז רחבות ודומיננטיות מאוד, משתלבות נפלא עם הרטבים המופלאים ותוספות הירקות שהתווספו למנה, המנה מוגשת חמה ישירות מהמחבת, מחומרי הגלם הטובים והאיכותיים ביותר ואין לי כלל ספק כי החלה אצלי התמכרות חדשה ואני ממש בונה על להזמינה עד הבית ממש בקרוב:




ועכשיו.. קבלו במחיאות כפיים סוערות את שלושת רולי הסושי המופלאים שהגיעו לשולחננו, כל אחד טעים ומוצלח מקודמו. האורז דביק בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, שילובי הטעמים מדויקים ומאוזנים ויוצרים ביס גן עדן . התענגנו לנו שלושתנו והכרזנו בחגיגיות שהוא בן חמשת הסושי הטעימים שאכלנו בארץ- אז שאפו גדול. 

בין הרולים שהגיעו לשולחננו תמצאו: 





סלמון בטטה -סלמון נא, בטטה בטמפורה וגזר במעטפת שומשום ושבבי בטטה מעל.





מאגורו- ספייסי טונה אדומה נא, בטטה בטמפורה, מלפפון ושיטאקי (פטרייה יפנית) במטעפת טונה אדומה נא וצ'ילי חריף מעל.



הוט סלמון- סלמון אפוי, אבוקדו, בטטה בטמפורה ובצל ירוק במעטפת שבבי פנקו.




בשלב זה כבר לא ממש הצלחנו לנשום אולם נסיך הבית ממש לא רצה לוותר על קינוח הבננה לוטי -בצק פריך במילוי פרוסות בננה, קוקוס קלוי, שוקולד אגוזים וסורבה קוקוס- אימל'ה ואבל'ה , צרחות כמה שזה טעים, הקינוח האולטימטיבי, התאילנדי המתבקש ביותר בסיומה של ארוחה שכזו, מילה שלי - אל תוותרו, כן, גם אם אתם מלאים, תנוחו מעט ותזמינו:






אז חברים, אם חשקה נפשכם בארוחה תאילנדית מפנקת, סתם קינוח תאילנדי מיוחד או סושי איכותי זה המקום בעבורכם, אין לי כלל ספק כי זהו הולך להיות מקום שנחזור אליו שוב ושוב ושוב. אגב, לסועדים במקום ניתן שובר לחניה- יתרון נוסף מובהק. ציינתי מעלה שהמסעדה כשרה אבל חשוב לי להדגיש כי המסעדה כשרה למהדרין. אז כן, פתח תקווה על המפה והביאה את הבשורה הבאה. אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות עוד היום או כמובן משלוח עד הבית , הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!


כתובת:
מתחם ב.ס.ר סיטי, תוצרת הארץ 3, פתח תקווה

טלפון להזמנות:
077-3622222

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה