יום שני, 1 במאי 2023

גיחה קטנה לירושלים והפעם יקב ירושלים

אנחנו מאוד אוהבים מקומות עם חזון, עם סיפור עשיר מאחוריהם, עם היסטוריה- כך היה לנו עת ביקרנו ביקב ירושלים, חזרנו נפעמים ונרגשים מן המקום המרהיב, הלוקיישן המדהים, הסיפור שמאחורי היקב, ההיסטוריה וההסברים אודות כל יין ויין מפי אלרואי מנהל המקום אשר עושה עבודתו בתשוקה אדירה.

יקב ירושלים הינו אגודה חקלאית שיתופית בבעלות משפחת גואטה, משפחת כורמים שורשית וותיקה ממושב בני ראם אשר החליטו להרחיב את פעילותם לתחום היין והתיירות. היקב הינו היחיד הפועל בירושלים (בעטרות ליתר דיוק) ומייצר מגוון רחב של יינות איכותיים, עשירים בטעמים נפלאים ומפנקים.



אז כאמור היקב שוכן בעטרות ואילו מרכז המבקרים ממוקם בלוקיישן מדהים בטחנת הרוח ההיסטורית מונטפיורי במשכנות שאננים, הצופה אל העיר העתיקה, מקום בו החלה דרכו של היקב לפני למעלה מ-150 שנה. טחנת הרוח הינו אתר בעל חשיבות רבה בהיסטוריה של העיר אשר מסמלת את התפתחות היישוב היהודי והיציאה מחוץ לחומות העיר העתיקה. היקב שהחל את דרכו בעיר העתיקה ויצא ממנה לאחר קום המדינה שב והתחבר אל שורשיו בעיר, במקום הקרוב ביותר לעיר העתיקה. מקום שלימים התברר כמקום המושלם מכל הבחינות. 

יקב ירושלים הינו היקב היחידה אשר ממשיך לפעול בבירת ישראל הלוא היא ירושלים והחיבור אל שכונת משכנות שאננים וטחנת הרוח הינו טבעי ביותר. מרכז המבקרים הוקם מתוך רצון לחזק את הקשר האמיץ של היקב לעיר העתיקה, לספר את סיפור האתר המהווה מפגש בין עבר לעתיד ולזמן למבקרים בו מפגש עם השכונה ועיר, תוך חשיפה לתכנים, להיסטוריה וכמובן לטעימות היין הנפלאים.







במרכז המבקרים ניתן להגיע ולהנות מכוס יין איכותי לצד הנוף הקסום ו/או להנות ממסלולי הטעימות השונים:

Jerusalem View- טעימת 3 סוגי יינות. כאן יחד עם הצוות המקומי כל אחד ימצא את היין המתאים לחיכו . נזכה לקבל הסברים אודות תהליך ייצור היינות, התאמת יינות לארוחות ומידע כללי על היקב.
משך הפעילות כ-40 דקות, מחיר למשתתף הינו: ארבעים שקלים. 

Jerusalem Glimpse- זהו למעשה המסלול בו אנו בחרנו! טעימת 6סוגי יינות. כאן יחד עם הצוות המקומי כל אחד ימצא את היין המתאים לחיכו . נזכה לקבל הסברים אודות תהליך ייצור היינות, התאמת יינות לארוחות ומידע כללי על היקב.
משך הפעילות כ-40 דקות, מחיר למשתתף הינו: שבעים וחמישה שקלים. 

את הביקור התחלנו עם גוורצטרמינר, 2022- יין לבן חצי יבש, בעל גוף קל עד בינוני, ניחוחות של ורדים וליצ'י. סיומת מאוזנת. כאחת שהיין האהוב עליה הינו יין הגוורצטרמינר התענגתי על כל לגימה ולגימה, יין קליל מאוד, טעים, מאוזן ואיכותי. 





מכאן המשכנו לעבר רוזה יבש- 2022- יין רוזה יבש, בעל גוון ורוד בהיר, ארומות של תות, פטל, ופריחת הדרים, בעל גוף בינוני וחומציות מאוזנת. בשונה מכל יינות הרוזה שטעמתי עד היום (וטעמתי הרבה) כאן קיבלנו יין שונה, עוצמתי יותר, בעל טעמים דומיננטיים , כל לגימה היא ממש גן עדן.




אחרי הפתיחה הקלילה חיש מהר עברנו לעבר היינות האדומים בינהם דגמנו4 סוגים שונים אך הפייבוריט שקיבל את הציון הגבוה ביותר אצלי הינו יין מרסלן, 2018- יין אדום יבש המופק מענבי מרסלאן שגדלו בגבעת עדה. לאחר תסיסה ממושכת על הקליפות, התיישן היין במשך 12 חודשים במיכלי נירוסטה וחביות עץ אלון. היין בעל ניחוחות של פירות יער שחורים, תות ווניל. בעל גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. כאחת שפחות מתחברת ליינות האדומים חייבת לציין כי זהו היין הטוב ביותר שדגמתי עד היום- עוצמתי אך יחד עם זאת לא כבד, מלא בטעמים המשתלבים בהרמוניה מופלאה יחדיו. 






לצד טעימות היין ניתן להנות מפלטת גבינות מפנקת שכוללת שלושה סוגי גבינות קשות, שלושה סוגי מטבלים, לחם הבית ואגוזים.







מניחה שבין השורות אתם יכולים להבין שהביקור במרכז המבקרים הותיר אותנו נפעמים ביותר, נהננו מכל רגע ורגע. כפי שציינתי מעלה הלוקיישן מדהים, הבריזה הירושלמית עשתה את שלה, הוויב המטריף שיש למקום, האנרגיות וכמובן ההסברים מלאי התשוקה, הידע והדקויות מפיו של אלרואי. אז חברים, אם גם אתם כמונו אוהבים יינות ויקבים משובחים זה המקום בעבורכם, ממליצה בחום להגיע ויפה שעה אחת קודם. שלבו ביקור בעיר הקודש ותקבלו חוויה מדהימה. אתם עוד פה? רוצו והזמינו עוד היום מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!




כתובת:
טחנת הרוח משכנות שאננים, ירושלים

טלפון לבירורים והזמנות:
02-6646062

שעות הפעילות :
ראשון - חמישי: 10:30-17:00
שישי וערבי חג: 10:00-14:00
האתר סגור בשבתות וחגים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה