יום שבת, 20 במאי 2023

רגע לפני שבועות משתפת אתכם במתכון מושלם לפיצה נטולת גלוטן

חג שבועות כבר ממש בפתח ואני אט אט מתחילה להרכיב את התפריט של המטעמים שיככבו על שולחננו. השנה שוב אותגרתי  ונתבקשתי להכין מנה נטולת גלוטן, אבל אתם מכירים אותי, לי יש תמיד את הפתרונות המוצלחים והאיכותיים ביותר. הפעם אני רוצה לשתף אתכם במתכון מעולה לפיצה נטולת גלוטן סופר טעימה שממש לא מורגש שהיא נטולת גלוטן. 

אצלי בבית תמיד תמצאו את תערובת האפייה האיטלקית של מולינו- תערובת נטולת גלוטן סופר איכותית! המיוצרת על ידי טחנת "קמח הארץ".

לרגל החג המותג מציע קמח מעולה להכנת פיצה ופוקאצ'ה ואת כאמור תערובות אפייה איטלקיות "מולינו" - נטולות גלוטן – כך שכולם יוכלו ליהנות ממטעמי החג!

הקמח לפיצה ופוקאצ'ה, תוצרת גרמניה, הוא קמח חיטה לבן באיכות מעולה, עשיר במיוחד בחלבון ובגלוטן. הקמח יוצר בצק חזק, גמיש, רך ובעל מרקם וטעם עשירים ובזכות הרכבו הוא מתאים במיוחד להכנת פיצות ופוקאצ'ות. הקמח כשר בהשגחת בד"ץ מהדרין הרב רובין והרבנות הראשית לישראל. מחיר: 10 ש"ח לאריזה של 1 ק"ג.

מתערובות האפייה האיטלקיות נטולות הגלוטן - "מולינו ירוק" ו"מולינו כחול" - אפשר להכין פיצות נהדרות, פוקאצ'ות, לחמים ועוד. תוצאות האפייה בהן לא נופלות מאפייה בקמחים רגילים מבחינת המראה, הטעם ונוחות העבודה. התערובות כשרות פרווה, בהשגחת בד"ץ העדה החרדית והרבנות הראשית לישראל. מחיר: כ- 17 ש"ח לאריזה של 500 גרם.

ניתן להשיג באתר הטחנה ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ (רשימת חנויות באתר).







לבצק:

קילו קמח מולינו - נטול גלוטן של טחנת "קמח הארץ"
כף מלח
3 כפות סוכר
2 כפות שמרים
1/4 כוס שמן זית 
650 מ"ל מים פושרים

ללוש היטב את כל החומרים ולהתפיח כשעה עד שעה וחצי, אל דאגה הבצק מעט דביק אבל הכל בסדר , לשמן מעט את הבצק ולכסות בניילון נצמד.

בינתיים נכין את הרוטב:
רבע כוס שמן זית
2 רסק עגבניות 
2 עגבניות מגורדות
שום כתוש
תבלין לפיצה
מלח, פלפל, אבקת מרק עוף, פפריקה מתוקה, מעט סוכר
חצי כוס מים

תוספות: טונה, פלפל חריף, רצועות בצל, פיטריות טריות, תירס, זיתים, גבינה בולגרית ועוד...

לטגן שום כתוש עד להזהבה קלילה, להוסיף עגבניות מגורדות, תבלינים, רסק עגבניות, סוכר ותבלינים, לערבב היטב, להוסיף מים ולבשל על אש קטנה כחמש דקות.

אם אוהבים רוטב חריף ניתן להוסיף פפריקה חריפה ו/או פלפל צילי גרוס.

אופן ההכנה:
לשמן תבנית פיצה ו/או תבנית של תנור עם שמן זית (בנדיבות), ניתן לפזר מעט קמח תירס (אני באופן אישי ויתרתי וזה יוצא מעולה גם כך), לרדד היטב את הבצק ולשטח בתבנית (תרדדו דק מאחר וזה ממשיך לתפוח), למרוח את הרוטב, תוספות וגבינה צהובה מגורדת.






לאפות בחום בינוני (180 מעלות) עד להזהבה- אל תשכחו להגיש חם:




קבלו הצצה לתחתית הקריספית והזהובה:




"קמח הארץ" הינה טחנת קמח ישראלית (מ-2009) במושב כוכב מיכאל, המייצרת ומשווקת קמחי איכות במחירים הוגנים. הקמחים הנטחנים בה מכילים את גרעין החיטה בשלמותו, כולל הסובין והנבט. הקמחים המיובאים מגיעים מטחנות קמח מובילות ומתמחות בגרמניה, צרפת ואיטליה.

עפ"י חזונו של מייסדה, אמנון ברזין, הטחנה נותנת מענה לאופה הביתי והמקצועי ומספקת קמחים איכותיים ומוכרים לצד נדירים ומיוחדים. בקמחים: קמחים מלאים ממגוון דגנים; קמח פיצה; קמחים צרפתיים; קמחים מדגנים עתיקים; קמחי פרימיום ועוד. בנוסף, משווקת הטחנה את המותג נטול הגלוטן MOLINO (מולינו) הכולל דברי מאפה, תערובות לאפייה ועוד. בצמוד לטחנה פועל בית מאפה ללחמי מחמצת טריים, הבודק הלכה למעשה את מגוון הקמחים ומשמש כמוקד ידע לאופים בכל הרמות.

אז כמובן מצרפת להנאתכם את המתכון המושלם בו תקבלו פיצות סופר איכותיות וטעימות. המתכון כאן מדבר על קילו קמח אבל אתם בהחלט יכולים לשחק עם המינונים וכמובן להשתמש עם הקמח פיצה ולא קמח נטול גלוטן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה