יום שבת, 6 ביולי 2024

שוקה סיורים קולינריים והפעם בשוק לוינסקי


לפני מספר שבועות נחשפנו לסיורים המדהימים של רונן מבית שוקה סיורים קולינרים , אז ביקרנו בשוק הפשפשים, נקסמנו מהאיש, מהאווירה, מהתכנים וברגע שרונן סיפר לנו שיש סיור נוסף והפעם לשוק לוינסקי ידענו מיד שאנחנו חייבים להגיע. הצטיידנו בזוג חברים טובים ויצאנו לעבר היעד ביום ובשעה שנקבעו. גם חברינו אגב הוקסמנו מהאיש והאגדה.

אם גם אתם כמונו אוהבים להסתובב בשוק? אוהבים לחוות טעמים חדשים, ולשמוע את כל הסיפורים מאחורי המאכלים? זה בדיוק מטרת הסיור ועל כן הגעתם למקום הנכון!! עם שׁוּקָה סיורים קולינריים TLV בהדרכתו של רונן סיון (סונבוליאן), תזכו להכיר ולטעום את השווקים הפופולריים ביותר בדרום תל-אביב! תשמעו את הסיפורים העסיסיים שיש ללוקיישנים השונים להציע, תחוו את הסיפורים שמאחורי כל דוכן/מסעדה ותזכו בדיוק כמונו להכיר קצת מעבר את העסקים השונים.

רונן בצעירותו גדל באיזור ועל כן מכיר את שווקי הדרום תל אביביים לאורכם ולרוחבם, יחד עם זאת ניכר כי בכל סיור הוא מתרגש מחדש לחוות ולשתף אותנו בהיסטוריה, במאכלים ובדוכנים הכי אותנטיים ושווים, כן, אפילו כאלו שלא תחשבו לעצור בהם. רונן מעביר את הסיור בצורה קלילה, קולחת, מצחיקה ומהנה, מבלי לשים לב תעבירו מספר שעות ואם לומר את האמת אנחנו די התבאסנו לנו שהסיור הסתיים לו.

רונן מציע מגוון סיורים בשוק התקווה, שוק הכרמל, שוק לווינסקי ושוק הפשפשים, אנחנו כאמור בביקורנו הקודם ביקרנו בשוק הפשפשים והפעם בשוק לוינסקי - אגב, בבקשה אל תשאלו מה טוב יותר כי תהיה תשובה מאוד קשה בעבורי. בדיוק כמו בסיור הקודם נפגשים בנקודת המפגש המצוינת בתזמון מדויק!! מרימים כוסית לחיים, מקבלים הסבר אודות הסיור ו... יוצאים לדרך לעבר היעדים השונים. הרבה שאלו אותי האם הסיור כלל טעימות ומה גודלן, אז כן חברים, הסיור כולל טעימות של ארוחה גדולה ומפוצצת, המלצה חמה, תגיעו רעבים ועוד מילה, אל תעמיסו יותר מידי כי באמת המנות כאן גדולות מאוד.  




בשוק לוינסקי לא ביקרנו כבר המון זמן, הוא התחדש מאוד, התפתח, כבישים נסגרו והפכו למדרחוב שלם של ניחוחות, צבעים וטעמים קסומים ומיוחדים. רונן גם הפעם בחר בקפידה את נקודות העצירה שלנו וכולם ככולם היו מובחרים ונפלאים. 

את היום פתחנו בארוחה משובחת בחומוס של גינג'י- למי שלא מכיר הסיפור של איתי גולן (ג'ינג'י) מתחיל בשדות החומוס המוריקים של קיבוץ עינת. זאת היתה אהבה ממבט ראשון. עם השנים, הילד גדל והופך לחקלאי גאה שמוביל את ענף גידולי השדה בקיבוץ אך לא מפסיק לחלום לרגע על לפתוח חומוסיה...כמובן שחלומות מתגשמים ואיתי ממשיך את המורשת ופותח עוד סניף והפעם בתל אביב ממש בסמוך לשוק לוינסקי- החומוס הוא אותו חומוס משובח לצד מטעמים מפנקים נוספים. כמי שסעדה במספר סניפים של ג'ינג'י יכולה להעיד כי בכל הסניפים הם שומרים על איכות גבוהה, על טעמים מופלאים ועל אווירה אש, ממליצה בחום:








שבעים ומדושנים יצאנו לעבר חוביאן- חנות הטבע שלך- שם מצאנו מגוון רחב של תבלינים, פירות יבשים ועוד אך לא לשם כך התכנסנו הפעם - הפעם הגענו ללגום את משקה גן העדן הפרסי, הלוא הוא פלודה- משקה צונן, מרווה, מתקתק ועשיר במיוחד, אתם מכירים? מודה ומתוודה, שנים ראיתי את המשקה אך לעולם לא טעמתי והוא טעיםםם, אז עשו לעצמכם טובה וטעמו, מי יודע אולי גם אתם תנחלו הצלחה כמוני:






מכאן המשכנו לעבר- החלבן- הגבינות של אבא בטעם של סבא- מדובר למעשה במעדניית בוטיק דליקטסים המציעה מגוון רחב של : גבינות מכל הסוגים, דגים מעושנים, חמוצים, סלטים ביתיים , מעדנים וקינוחים והכל ברמה גבוהה ובטעמים ייחודיים, מצאנו אין ספור מוצרים שלא נחשפנו אליהם במקומות אחרים והאמת? הוקסמנו. מעבר לטעמים המופלאים הכל טרי, נקי ומצוחצח ומזמין במיוחד. דנה הנכדה סיפרה לנו מעט אודות העסק והאמת? עשה חשק לחזור בקרוב.








מכאן המשכנו לעבר סניף לוינסקי של רשת התבלינים הכי מצליחה בישראל- חיים פרג (לשעבר-פריג') ייסד אימפריית תבלינים שנמצאת כמעט בכל מקום בארץ וכמובן גם כאן תוכלו למצוא בחנות את כל התבלינים המוכרים והטובים מפפריקה ועד מקלות קינמון וקארי הודי ומשמן זית איכותי ועד לתערובות מיוחדות לבישול שטועם כמו גן עדן. ואם בסיור קולינרי עסקינן כמובן שדגמנו מגדר'ה עם התבלינים הנפלאים שיש למקום להציע אשר משדרגים כל תבשיל ומאכל:










רונן הבטיח לנו שהתחנה הבאה שנדגום הינה הבראוניז הטעים ביותר שאכלנו, סקרנים ונפעמים יצאנו לעבר- SWEET BOX - לדעתי אין אחד שלא מכיר ומי שאכן כך חייב להגיע בדחיפות!! גן עדן זה כאן!! סוויטבוקס נולדה כחלום שמחבר את תל אביב עם ניו יורק. מאפייה קטנה, מטריפה ומופלאה שקמה במתחם שוק לוינסקי וצברה לה קהל אוהדים קבוע, בזכות מאפים טריים וסופר-איכותיים שהתבססו על קלאסיקות אמריקאיות מושחתות. דגמנו מספר רב של בראוניז משובחים שכל אחד היה טעים מקודמו:








מכאן המשכנו לעבר הקובה של אבי- בר קובה המציע מגוון רחב של קובות בכל הצורות, בכל הצבעים ובכל הטעמים, הכל טרי במקום - מכינים מידי יום ביומו, תוצרת ביתית. לצד הקובות תמצאו מגוון רחב של מאכלים: פסטלים, סיגרים, עלי גפן, כרובית מטוגנת, אורז, טבית ועוד ועוד. אנחנו דגמנו את הקובה חמוסטה ומאוד אהבנו:







רגע לפני סיום קפצנו לעבר יוסי חממה אורגינל- כאן קולים לטעם שלך וקיבלנו שקית עם פינוקים לשבת. עוד רגע לפני שסיימנו שבעים ומדושנים צעדנו לעבר קירות הגרפיטי באיזור. מאחר והיה יום חם מאוד (בלשון המעטה) לא המשכנו עוד לעבר הגרפיטי היפים ביותר באיזור אולם נגיע בקרוב, מבטיחים. קבלו הצצה ליופי שצועק מבין הקירות:









אז חברים אם גם אתם כמונו אוהבים להכי פינות חמד שלא כולם מכירים, לטייל בסמטאות השווקים, לחוות את הוויב המקומי ממליצה בחום על הסיורים של רונן משוקה סיורים קולינרים, כאן באמת תקבלו חוויה אחרת מכל מה שאתם מכירים. ניתן להזמין סיורי יום הולדת, ימי גיבוש ועוד ו/או להצטרף לסיורים הפתוחים שתוכלו למצוא באתר. זהו כבר הסיור שלנו עם רונן ואני מאוד מקווה שנמשיך לדגום עוד ועוד סיורים שלו כי כאן באמת מקבלים חוויה אחרת, שונה ולא פחות חשובה- מלאה באוכל איכותי וטעים.

הסיורים השונים מתקיימים  בהזמנה מראש בכל יום שישי בשעה 10:00-13:00 ויום חמישי ערב 19-22. מחיר הסיור כולל מבחר רחב של טעימות כפי שראיתם הינו 200 שקלים לאדם בלבד. 

ממליצים בחום!!! אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות עוד היום.




טלפון להזמנות ובירורים:
050-391-1113

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה