יום שבת, 6 ביולי 2024

סולו קרנה- כל פעם מפתיעה מחדש


מי שעוקב אחרי זוכר בוודאי את ביקורנו במסעדת סולו קרנה הלוא מדובר במסעדת שף כשרה בניצוחו של האחד והיחיד השף ישראל דודק. זוהי כבר הפעם השלישית שלנו במקום וזה אומר הכל חברים!! זוהי באמת אחת המסעדות הטובות ביותר שנחשפנו אליה לאחרונה ובכל ביקור אנו חווים חוויה שונה מקודמת.

המסעדה ממוקמת בבני ברק על חורבות מסעדת ציפורי המיתולוגית אשר הייתה למעשה המסעדה הראשונה ברחוב זבוטינסקי והוקמה לפני למעלה משישים שנים. בשנת 2022 חבר היזם אלי צפורי- הבעלים של רשת המלונות 'צפורי'- לשף ישראל דודק, כדי ליצור את מסעדת שף הראשונה בכשרות גבוהה ללא פשרות.

ישראל דודק שף ויו"ר איגוד הקולינריה הכשר מוביל כבר מעל 10 שנים את הקולינריה הכשרה, הקים וניהל את בית הספר בישול לגברים והכשיר דור של טבחים ושפים חרדים מן השורה הראשונה. מסעדת סולו קרנה משלבת שתי מסעדות. בראשונה דוכן מזנון מהיר המציע לקהל כריכים וארוחות עסקיות- לקחת, ובשנייה -מסעדת שף איכותית ויוקרתית לישיבה במקום, בשתי המסעדות מוגש המזון מתוך חשיבה על מכלול הטעמים המושלם וחוויה קולינרית מרתקת.

תפריט המסעדה משתנה לו כל מספר חודשים כך שכל פעם נחשפים לטעמים וניחוחות חדשים ומפתיעים. האווירה במקום קסומה ומיוחדת , צוות מלצרים אנרגטי, מקצועי, סובלני וסבלני קיבל את פנינו, מוזיקת רקע נעימה התנגנה לה ברקע, המסעדה מעוצבת בעיצוב מוקפד ובקווים נקיים ועל הכל מנצח השף ישראל דודק בנאמנות רבה, מסתובב בין הסועדים, שואל, מתעניין ומפנק. המסעדה מלאה עד אפס מקום ולא בכדי, מדובר באמת באחת המסעדות שף המעולות שדגמנו. כאשר הגענו בשבת בן ערביים מאוחרת עוד היו מקומות במסעדה אך כחצי שעה לאחר מכן הייתה פשוט מלאה עד אפס מקום אז אם אתם מעוניינים להגיע אתם חייבים להזמין מקומות. 

אם בביקורים הקודמים שלנו היו תפריטי טעימות הלוא שכיום הצטרף גם תפריט ערב וניתן להנות מ-2 האופציות. אנחנו התלבטנו קשות אולם בחרנו את תפריט הערב מה שהתברר כהחלטה מוצלחת מאוד. ישראל השף לא הפסיק לפנק ולהוציא עוד ועוד מנות גם כאשר כבר לא נותר לנו טיפה אחת של מקום. 




כהרגלנו הרמנו כוס יין לחיינו, לחיי ישראל ומסעדת סולו קרנה, לחיי חיילנו ושבויינו שישובו הביתה לשלום במהרה:




לפתיחה השף שלח לנו פרנה מחמצת עם שלושה מטבלים שמתחלפים להם מידי יום : חמאת אסאדו, ממרח פיטריות ואם אני זוכרת נכון ממרח בטטות: לחם הפרנה היה פשוט טעים, כזה שתרצו להמשיך לדגום אך היי, חברים, אל תשבעו מלחם כי כלל המטעמים שעוד רגע יגיעו לשולחן טעמים בצורה יוצאת דופן:





לאחר התלבטות קשה בחרנו למנות ראשונות הערינג בשר- בשר כבוש בתחמיץ, גבינת קשיו וקרקר- אוהבי ההרינג כמוני יחוו כאן חוויה חוץ גופית- מדובר במנה שהיא פשוט אגדה, מה זה הדבר המושלם הזה שף? התענגתי לי על כל ביס וביס, מנה שזרקה אותי לבית ילדותי אך בהווה- בטעמים מפתיעים , ייחודיים ומפתיעים:









טטאקי דנוור לימוני- דנוור קאט, בצל סגול, לימון- גן עדן זה כאן!! אימל'ה כמה שהמנה הזו מדויקת, טעימה ומפתיעה, ביס עם כלל המרכיבים יוצרים חלום של ביס. הבשר סופר איכותי, טרי וטעים, התיבול מינימליסטי מה שעושה את המנה למדויקת, עשו לעצמכם טובה ואל תוותרו:





השף פינק עם פטה בשר עם טלה- פטה טלה, טחינה פלפל קלוי, טחינה חמוצים, איולי כוסברה, קרקר וריבת חרדל- האמת זוהי הייתה אחת המנות עליה התלבטנו ובסופו של דבר בהתייעצות עם המלצר ויתרנו, מה שהתברר כהחלטה לא ממש נכונה, תקשיבו, זוהי מנה גאונית!! טעימה בצורה יוצאת דופן, מקורית ומפתיעה- שף אתם גאון קולינרי:







עראייס לחוח- לחוח ממולא בבשר טחון, טחינה ופלפל קלוי- מי היה חושב על זה?? אני שואלת- תקשיבו זה טעים!! כביכול מאוד פשוט אבל שונה מכל מה שאנחנו מכירים וטעים במיוחד:





האמת שבשלב זה כבר היינו ממש מלאים אבל לפני כן בחרנו להזמין את הסטייק אנטריקוט אשר מוגש לצד תפוחי אדמה פוטטוס ומטבלים- נתח סופר איכותי, מיושן במקום, משוייש במידה הנכונה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים ועשוי במידת העשייה המדויקת, כל ביס היא עונג צרוף (אגב, הצימיצורי שלהם נדיר, אל תוותרו):








השף פינק את הזוגי במנה של אברהם אבינו- סטייק לשון על פירה אפונה עם פטריות צלויות- לצערי זוהי מנה שלא הייתי מסוגלת לטעום מאחר ומרכיבה את כל המרכיבים שאני לא מסוגלת לאכול אבלל... הזוגי התענג לו על כל ביס וביס ואף ארז את שנותר הביתה והילדים שלא ידעו במה מדובר התענגו על כל ביס וביס (לצערי בשל טראומת ילדות העברתי לילדי שלשון זה לא דבר אטרקטיבי והם כמוני לא מסוגלים לטעום):







מנה שהתלבטתי לגביה והיא פשוט העיפה לי את הסכך הינה- נייבל מתפרק ועוצמתי- סטייק נייבל, אטריות של קודל, רוטב ברביקיו תאילנדי- לא!!! אתם לא מבינים אפילו כמה שהמנה הזו מושלמת!!! כזו שתשאיר אתכם עם פה פעור כי אין דברים כאלו, כמה שהיא טעימה, שונה ומפתיעה, אימל'ה ואבל'ה, גם מהמנה הזו ארזנו והילדים כמוני בדיוק פשוט עפו עליה:







בשלב זה היינו כבר ממש מפוצצים אבל כידוע לקינוחים ישנה קיבה נפרדת ולשולחננו הגיעו פאד'ג שוקולד- פאדג' שוקולדי עם טוויל שוקולד ורוטב שוקולד חם- כמה פשוט ככה מדויק וטעים- הסיום המושלם לארוחה מפנקת ואיכותית:






פאי לימון- קרם לימון, עוגייה, אבקת פירות יער- קינוח צונן ומרענן, לימוני וטעים- התענגנו על כל ביס וביס:





האמת שהפעם בשונה לשאר הכתבות שאני מעלה ממש קשה לי לסכם וזאת מאחר ובאמת זוהי סעודה של פעם בחיים, כאן מקבלים בכל ביקור חוויה שונה ומפתיעה, כיפית ומהנה, קולינרית אשר מנוהלת בידיו הנאמנות של השף ישראל שהוא בהחלט אחד לדור!! הוא גאון קולינרי  בזה אין לי כלל ספק. 

אתם עוד פה? אם אתם מחפשים מסעדת בשרים איכותית, כשרה, שוברת שגרה וכלל לא שיגרתית זה המקום בעבורכם. כאן תקבלו את כל מה שנפשכם חשקה בו- יצירתיות אין סופית של השף, שירות מוקפד, אווירה קסומה, אוכל מושלם ובמחיר שווה לכל נפש. רוצו והזמינו מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!


כתובת:
זבוטינסקי 16
בני ברק

טלפון:
3044*

שעות פעילות:
א' - ה' : 11:30-22:00


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה