יום רביעי, 11 באפריל 2018

סלט קינואה, עדשים, בורגול וירקות טעים במיוחד


בשבוע הבא נחגוג את יום העצמאות, יום רווי מאכלים וחגיגות על המנגל, אני מאוד אוהבת לצרף הרבה סלטים שירעננו את הצבעים והטעמים בשולחן, אחד הסלטים שתמיד יככב על שולחננו יהיה סלט הבריאות העשוי מקינואה, עדשים, בורגול וירקות- כמה פשוט, ככה טעים ולא עתיר קלוריות ושומנים.

ההכנה קלה ופשוטה מאוד אולם אני החלטתי להכניס לתבשיל עוד המון טעמים נפלאים שיצרו סלט קר וטעים במיוחד.



המצרכים:
קוביות קטנות של בטטה מבושלת
צרור סלרי קצוץ (כולל הגבעול)
בצל קצוץ 
צרור בצל ירוק קצוץ
מעט נענע קצוצה
2 עגבניות קצוצות
3 שיני שום קצוצות
מיץ מ-2 לימונים
מלח, פלפל
חבילת קינואה רויאל אורגנית של תבואות 

אופן ההכנה:
בסיר קטן לבשל 2 כוסות מים, 2 כוסות מלח, מלח, פלפל, מעט אבקת מרק עוף וחבילת תערובת מג'דרה אורגנית, לבשל על אש קטנה כ-20 דקות.

לקרר מעט ולהוסיף את שאר הירקות, לצנן ולהגיש קר.



חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציעה קינואה רויאל אורגנית מעולה המתאימה להכנה של מגוון סלטים נהדרים לצד המנגל המסורתי. 

הקינואה רויאל של תבואות מגיעה מבוליביה שבדרום אמריקה, והיא מתאפיינת בגרגירים עגולים וגדולים יחסית וללא מרירות. כמו כן, היא גדלה בתנאים אורגניים, ללא שימוש בחומרי הדברה ובכימיקלים המזיקים לבריאות. 

הקינואה נחשבה כמקור מזון עיקרי בדרום אמריקה כבר לפני כ-6000 שנה. בני האינקה ראו בה צמח קדוש ובשל סגולותיה הבריאותיות כינו אותה "אם הדגן". לקינואה ערך תזונתי רב: היא עשירה בחלבון איכותי, ויטמינים B ו-E, סיבים תזונתיים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, סידן, מגנזיום ואבץ. הקינואה אינה מכילה גלוטן. 

"תבואות" משווקת 3 זנים של קינואה אורגנית: לבנה, אדומה ושחורה – אשר לכל אחד מהם יתרונות בריאותיים ייחודיים. וגם "קינואה טריו אורגנית" המשלבת את 3 הזנים ומאפשרת להכין מנות צבעוניות במיוחד. 

3 זני הקינואה מתאימים להכנת מגוון מאכלים ובהם: סלטים, קציצות, ממולאים, פשטידות, תוספת לבשר, עוף ודגים ואף קינוחים. 

הקינואה משמשת כבסיס להכנת למגוון סוגי סלטים. אפשר לשלבה עם ירקות מסוגים שונים, פירות טריים או מיובשים, מיני אגוזים ושקדים, גבינות (כגון חלומי, פטה), חזה עוף צלוי ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה