יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

ברוכים הבאים למסעדת גואטה

יום שישי , שעה 13.00, הגענו למסעדת גואטה ביפו ונזרקתי לרגע 30 שנים אחורנית לאותם ימי שישי בהם הייתי מגיעה לסבתי גמילה ז"ל לארוחת צהריים.
בבית היו 2 סירים ענקיים- האחד של קוסקוס (להערכתי היו שם לפחות 4 ק"ג) והשני של מפרום, גיגית ענקית של מסייר (למי שלא יודע מה זה אלו הם החמוצים הטריפוליטאיים) וקערה נוספת של צרש'י (רוטב דלעת חריף וטעים במיוחד)- זה היה הנוהל- שישי כל הילדים והנכדים מגיעים לאכול- אין ויתורים כולם באים!

כך גם החל סיפורה של מסעדת גואטה אשר פועלת כמעט עשרים שנים אי שם ביפו (ליתר דיוק ומי שבטעות לא מכיר זה מול תיאטרון נוגה).
בן המשפחה פתח מסעדה צרפתית יוקרתית מאוד אשר לא צלחה, החובות לא איחרו להגיע ועד מהרה תפחו והמסעדה נסגרה, אם המשפחה לקחה לידיה את המשימה לסגור את החובות והחלה למכור קוסקוס, בתחילה סיר אחד, למחרת 2 סירים ולאט לאט הבינה כי יש בידיה נכס וכמות הסירים גדלה , לימים הפכה למסעדה מובילה בגזרת האוכל הטריפוליטאי. המסעדה מנוהלת ע"י משפחת גואטה על דורותיהם וניכר כי האהבה לאוכל ולאורחים הינם מנת חלקם של המשפחה , הם נותנים לאורחים הרגשה כאילו הרגע הגיעו למטבחם הפרטי.

האוכל לא יומרני כאן אם כי טעים עד מאוד.

בחרנו בתפריט הטעימות הזוגית - החלה שהתבררה כמצוינת.
הארוחה כוללת:

לשולחננו הגיעו מבחר סלטים ביתיים וחלה טרייה:
לימון כבוש ביתי.
זיתים סוריים בכבישה ביתית.
פלפל צומה.
סלט כרוב.
צרש'י.
מסייר.
טחינה.


כל הסלטים טריים וטעימים מאוד.

מנת חרימה וצלחת קציצות דגים- מנות חריפות (כמקובל) ופתיחה נפלאה לארוחה נהדרת.




צלחת גדולה ובתוכה: מחשיא (פלפל ממולא), בסטיל (קציצת תפוחי אדמה ממולא בשר), קיפתא (קציצות עוף מטוגנות)- כל התבשילים ביתיים וטעימים מאוד.


צלחת קוסקוס ומפרום, שלושה רטבים שכוללים: מרק ירקות, טבחה בסלק, טבחה כמון- שם נזרקתי שוב לימיה של סבתי עליה השלום- הכל כל כך טעים, אסתטי ומיוחד:




הארוחה הייתה פשוט נפלאה, מי שלא מכיר את האוכל הטריפוליטאי אני ממליצה בחום להגיע ולהנות מארוחת הטעימות כך נחשפים למבחר רחב של טעמים וניחוחות, מי שכן מכיר את האוכל הטריפוליטאי בוודאי ימצא כאן את מבוקשו כי כאן האוכל אותנטי, טעים ובהחלט נותן תחושה של בית.

קינחנו במלבי ביתי (פרווה) אך כל כך טעים, עוגת סולת עם תמרים כבושים וכוס תה טריפוליטאי (עם בוטנים, ציפורן וסוכר שרוף)- הכל פשוט נפלא:





ממליצה בחום, רוצו ותהנו!!


שד' ירושלים 6 , מול תיאטרון נוגה, תל אביב
טלפון: 053-9424696
פקס: 03-6813993

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה