יום שני, 23 בנובמבר 2015

חנוכה בפתח, קבלו מתכון לסופגניות מעולות ופחות משמינות

חנוכה עוד רגע כבר כאן, אתם מוכנים?
כל שנה חודש לפני החג אני כבר מתחילה לרענן את מחברת המתכונים שלי, לחפש מתכונים חדשים ומעניינים לחג, כי כל שנה האורחים שמגיעים אלינו בכל ערב מחכים להפתעות חדשות וטעימות.

אז אמש יצאנו לדרך עם מתכונים חדשים ומרעננים, אתם מוכנים?

ראשית הכנתי סופגניות אפויות במולטיקייק- כל כך טעימות שהנגלה הראשונה התחסלה חיש מהר.

המצרכים:

2 ביצים
כוס שמנת מתוקה
100 גרם חמאה מומסת
כפית תמצית וניל
1/4 2 כוסות קמח סופגניות+ אבקת אפיה
קורט מלח

אופן ההכנה:

לערבב היטב את כל החומרים , לחמם היטב את המולטיקייק, לרסס בתרסיס שמן, אני הכנתי עם 2 פלטות שונות- הפלטה העליונה הייתה של הדונטס והפלטה התחתונה של מאפינס- למלא כף מהמלית בתבנית המאפינס ולאפות כ-4-5 דקות.

למלא בכפית ריבה/שוקולד/ריבת חלב/ממרח חלבה.

לפזר אבקת סוכר ולהגיש- הנאה מרובה מובטחת לכם.


אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה קמח סופגניות שרשמתי מעלה?

יצרנית הקמח הוותיקה "הטחנות הגדולות של א"י" מחיפה (נוסדה בשנת 1921), השיקה לכבוד חג החנוכה אריזה חגיגית לקמח לבן בהיר, בעיצוב מיוחד בסגנון רטרו, עם ברכה ל"חנוכה שמח" ומתכון לחג המוצג על גבי האריזה. 

אריזת הקמח לחג החנוכה הנה מסדרת "החגים" המיוחדת שהשיקה החברה, הכוללת 5 אריזות של קמח בעיצוב מיוחד לפי חגי ישראל – ראש השנה, חנוכה, פורים, שבועות ויום העצמאות. הסדרה זכתה בפרס הזהב בתחרות האריזות העולמית היוקרתית WorldStar Packaging Award , לשנת 2015. לתחרות, שנערכה במילאנו, איטליה, הוגשו מאות עבודות מ-37 מדינות מרחבי העולם, וסדרת החגים של "הטחנות הגדולות של א"י" זכתה במקום הראשון בקטגוריית שיווק.

מוצרי החברה כשרים בהשגחת הרבנות הראשית חיפה ובכשרות מהודרת של של בד"צ העדה החרדית ירושלים.

מחיר: 4-5 ₪ (לאריזה של 1 ק"ג).





כמו כן השתמשתי בתרסיס שמן של חברת תומר אשר מציעה סדרה של תרסיסי שמן – זית, קנולה וחמניות – המאפשרת שימוש מופחת ומבוקר בשמן בהכנת לביבות וסופגניות 


סופגניות ולביבות הם המאכלים המסורתיים והסמליים של חג החנוכה. אולם לא חייבים להשתמש בכמויות גדולות של שמן כדי להכין לביבות וסופגניות טעימות. 

חברת "תומר", המתמחה בשיווק מוצרי מזון, מציעה סדרה איכותית של תרסיסי שמן, הכוללת 3 סוגי שמנים: שמן זית, שמן קנולה ושמן חמניות. 

התרסיסים מתאימים לטיגון ואפייה ומהווים תחליף דיאטטי ובריאותי לשימוש בשמן מבקבוק, מאחר והם מאפשרים שימוש מופחת ומבוקר בשמן. כל התזה שווה לקלוריה אחת בלבד. שימוש בתרסיס שמן מאפשר פיזור טוב של יותר של השמן על המחבת כך שאין צורך להשתמש בכמות גדולה של שמן. 


השף נועם שלו, הבעלים של מרכז ההדרכה לבישול "פודסטפס", נותן לנו המלצות לשימוש בתרסיסים להכנת לביבות וסופגניות: 

  • לביבות מטוגנות - ניתן להשתמש בכל אחד מהתרסיסים לטיגון, לפי הטעם. לפני הטיגון יש לרסס מעט על הלביבות ואז לרסס גם את המחבת. לפני שהופכים את הלביבות לטיגון מצד שני יש לרסס שוב את הלביבות. 

  • לביבות אפויות – להכנת לביבות אפויות בתנור, מרססים על גבי נייר האפייה, מניחים את הלביבות ומרססים שוב מעל הלביבות. מי שאוהב את הטעם המטוגן יותר יכול לרסס פעם נוספת במהלך האפייה. יש לאפות בחום גבוה של 190 מעלות עד להזהבה. 

  •  סופגניות אפויות – להכנת סופגניות אפויות מומלץ לרסס את התבנית ונייר האפייה, להניח את הבצק ולרסס היטב את הסופגנייה. לאחר שלב התפחת הסופגנייה יש לרסס שוב לפני שמכניסים לתנור. את הסופגניות מומלץ לרסס בשמן קנולה או חמניות. 

  • טיפ כללי: ניתן להשתמש בתרסיסים להכנה של כל מנה שרוצים טיגון קל במחבת, החל מטיגון אורז ופתיתים, עד לביבות וסטייק. 

לתרסיסים כשרות מהדרין בהשגחת הבד"ץ חתם סופר. 

מחיר: כ-11.90 ₪ ל- 170 גרם. 



להשיג ברשתות השיווק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה