יום רביעי, 3 בפברואר 2016

ספר מנגן חדש איך שיר נולד מאת יוני רכטר

ספר מנגן חדש
איך שיר נולד מאת יוני רכטר




רובנו גדלנו על שירי המקסימים של יוני רכטר- גן סגור, מה עושות האיילות, איך שיר נולד, הילדה הכי יפה בגן... את שירי הילדים הנפלאים של יוני רכטר אין צורך להציג. אנחנו מזמזמים אותם כבר כל כך הרבה שנים שהם הפכו להיות חלק מילדותנו, חלק מחיינו, חלק ממי שאנחנו.

על כן כאשר קיבלנו השבוע את הספר המנגנן החדש לא הייתה מאושרת ממני, הנסיך הקטן לא הבין מדוע אני כל הזמן לוקחת לו את הספר ומתמוגגת, עברנו שיר שיר, דף דף ונהננו בטירוף.

"איך שיר נולד" מאת יוני רכטר, בהוצאות "שרברק" ו"דני ספרים", הוא ספר מנגן ראשון בסדרת "צלילי ילדות", ובו מיטב משיריו לילדים, עשרה שירי ילדים שהלחין, בעיבודים חדשים שנעשו במיוחד עבורם, כדי שתוכלו לשיר אותם יחד עם ילדיכם ולזכות ברגעי אושר משותפים.

איוריה הקסומים של אסנת פייטלסון מלווים את השירים ומוסיפים להם נופך של חלום.


סדרת "צלילי ילדות" היא סדרת ספרים מנגנים שבעזרתה יזכה הדור החדש של ילדינו להכיר את שירי הילדות הקלסיים של גדולי המוזיקאים הישראלים בפורמט עכשווי ומרהיב עין.

מתוך פתח הדבר לספר שכתב יוני רכטר :

"שלום ילדים, כשאלירן צלצל אלי והזמין אותי לביקור במקום העבודה שלו, שמחתי על ההזדמנות לצאת קצת מתל-אביב. אלירן עובד בהוצאת ספרים שנמצאת בקרית גת, "דני-ספרים" שמה. הוא עשה לי סיור מעניין במקום ואז העלה בפני רעיון: "בוא נעשה ספר מאויר ומנגן של עשרה משירי הילדים שהלחנת, אבל בתנאי אחד – שכל שיר יהיה באורך של כ- 30 שניות והוא יהיה כֵּלי בלבד (כלומר, ללא שירה)". נסעתי בחזרה הביתה וחשבתי, איך אני מקצר שיר של 3 דקות לחצי דקה ועדיין שומר על המשמעות המוזיקלית שלו? התחלתי לעבוד וראיתי שזה אפשרי. לכל שיר מצאתי פתרון אחר ואחרי כמה שבועות היו לי עשר הגרסאות המוכנות. אז הלכתי לאולפן של אייל אמיר ובעזרתו הרבה השלמנו את המלאכה. לפניכם התוצאה הסופית עם המילים שכתבו המשוררים ועם האיורים היפים של אסנת פייטלסון. כשתשמעו את המנגינות יהיו לפעמים רגעים בהם אולי לא תזהו את השירים כפי שאתם מכירים אותם, אבל אני מקווה שמהר מאד תלמדו לאהוב את מה שעשינו ולראות שאפשר לפעמים גם לשנות ולהתחדש וגם לשמור על הקיים. להתראות, יוני". 

"איך שיר נולד" מאת יוני רכטר. איורים: אסנת פייטלסון, הוצאות "שרברק" ו"דני ספרים", 32 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה