יום שבת, 20 בפברואר 2016

עונג שמיימי במסעדת Fleamarket JAFFA

כבר כתבתי על ביקורנו במסעדת Fleamarket JAFFA לפני זמן מה ושבוע שעבר הוזמנו שוב לערב בלוגרים קסום ומפנק לרגל עזיבתו של שף המסעדה אורון אסקיו.

האוכל המיוחד, האווירה היפואית הקסומה נשארים אך אורון עוזב לרגל פתיחת מסעדה אישית בירושלים (שכמובן נבוא לבקר ולסקר).

המסעדה שוכנת בלב שוק הפשפשים מקום אותנטי, קסום ומזמין, בעלי המקום שמרו על המראה המקורי של החנות והוסיפו אלמנטים אורבניים בעיצוב המסעדה, בנוסף, שילבו פריטים בפלימרקט משווקי פשפשים ברחבי העולם וכך יצרו אותנטיות למקום.



מאחר וכאמור היה מדובר בערב בלוגרים הוזמנו לערב מיוחד של 7 חטאים שרובם לא נמצאים בתפריט והינם  פרי מחשבתו של אורון, כל אחד מוצלח ומרנין מהשני.

התחלנו את הערב עם לחם הבית, שמן זית ורוטב בלסמי- למרות שידעתי שעומד בפנינו ערב ארוך ועמוס מטעמים לא הצלחתי להפסיק לזלול בהנאה מרובה:


סלט תמנון- עלי סלק,תפוח עץ,סלרי,ענבים,קרם פרש יוזו ותמנון על הגריל - אחד הסלטים הכי טובים שאכלתי עד היום, לאחרונה אנו נמנעים מאכילת פירות ים ועל כן ויתרתי על התמנון אך שותפי לשולחן התמוגגו, אספר לכם כי בביקורנו הקודם התענגנו על מנה זו:


טרטר בקר ״מפורק״- ציר בקר לימוני,חלמון שליו,איולי חזרת,שאלוט,צילי,צלפים וראשד- שילוב טעמים מדהים, כל אחד יכול לצרף את הפרודוקטים אותם הוא אוהב וכך ליצור לעצמו מנת שלמות- אנחנו ערבבנו את כל המרכיבים אשר יצרו חגיגה אמיתית.


טאטאקי טונה אדומה-קראסט זרעי כוסברה,ויניגרט אננס ודאשי, ג׳ינג׳ר כבוש ומיקרו כוסברה- מנה שראינו במקומות אחרים אך עדיין כאן יש שלמות אחרת, הטאצ' של אורון יוצר מנה חלומית:


סקאלופ- קרם ארטישוק ירושלמי,ציר זעפרן מצומצם וגבינת תום- ממנה זו לא טעמתי אולם שותפי לשולחן רבו על כל חלק וחלק מהמנה, קריאות ההתפעלות לא פסקו.


שקדי עגל- שאלוט מדורה,קרם תירס חלב,אספרגוס ופיטריות שימאגי- מנה זו הייתה המנה הטובה ביותר שאכלנו, ישבנו בשולחן 8 בלוגרים וכל אחד התמוגג יותר מהשני, שקדי העגל היו עשויים בדיוק במידה הנכונה,
מאחר והייתה לי חוויה לא נעימה עם אכילת שקדי עגל התלבטתי קשות אם לטעום מהמנה אך מאחר ושמעתי את קריאות העונג של שותפי לשולחן החלטתי לנסות והוקסמתי.
מנה חלומית - ביקרתם במסעדה? אתם חייבים אבל חייבים לטעום את המנה.


פילה אינטיאס- ניוקי,שום שחור,בייבי ארטישוק,אפונה סינית וביסק סרטנים- גם מנה זו זכתה לקריאות התפעלות, מנה מצויינת, נתח האינטיאס נותר עסיסי , התיבול עדין , השום השחור עורר סקרנות עזה בשולחן והתגלתה התפעלות לאחר אכילתו, השום מתקתק, טעים ונועז, הניוקי עדינים וטעימים- גם מנה זו פשוט מושלמת.


טאג׳ין חלקי פנים-טחול,לבבות,כבדים,גרגירי חומוס,פפריקה מעושנת,טחינה-עמבה,חריסה ועשבי תיבול- מנה ביתית, מרוקאית ואותנטית,באופן אישי אני לא מחובבות חלקי הפנים (מלבד שקדי עגל וכבד ) ועל כן טעמתי ממש נגיעות מספר על מנת להרגיש את טעמי הבית והאותנטיות של אורון, אורון התלבט לגבי מנה זו ובכל זאת בחר להגישה ואני שמחה על כך, מנה מצויינת אשר גרפה אין ספור מחמאות מחובבי הזאנר.




גם בגזרת הקינוחים התמוגגנו עם קינוח טובלרון ביתי ומלבי מעולה שנעשה על ידי אורון (שזכרנו לטובה עוד מביקורנו הקודם).





מסעדה מעולה, שירות קפדני, חייכני ואדיב במיוחד, אוכל חלומיייייייי, אותנטי ונפלא, לכו ותבקרו, הנאה מרובה מובטחת לכם.


כתובת:
רבי יוחנן 8 , יפו.
טלפון: 053-8094376
שעות פתיחה:
יום א' - יום ה' 24:00 - 19:00

שישי-שבת בראנץ 12:00 עד 17:30 ובערב 19:00-24:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה