יום שלישי, 9 ביולי 2019

פער ופוטנציאל



פער ופוטנציאל

מאת: יוּקי ששון / איורים: דַריה סינָָה. הוצאת ספרי ניב




ספר חדש לילדים ולהורּים, על הפער בין הפוטנציאל האישי שלנו למימושו.

האם אנו מכירים את הפוטנציאל החבוי בילדינו? או שמא זה החבוי בנו? לא אחת אני שומעת הורים שמופתעים שגורם חיצוני מדבר על הפוטנציאל של ילדיהם, על הפערים השונים בין הילדים השונים במשפחה, לא אחת אני שומעת את המשפט הידוע : "הוא לא מממש את הפוטנציאל החבוי בו".

המחברת, יוּקי ששון, היא יועצת משפחתית שבחרה לעסוק בספר הביכורים שלה בנושא שמוכר לכל אחד מאתנו, ילדים ומבוגרים כאחד. בספרה היא מצליחה לגרום לקוראים לתהות ולהעמיק במחשבות בנושא הפוטנציאל האישי, מימושו, והפער הקיים ביניהם.

גיבור הספר הוא איתן, הבן הבכור במשפחה, שמשתף את הקוראים במחשבותיו מנקודת מבטו הייחודית על יחסיו עם הוריו ועם אחיו הצעיר, יובל, בעל הפוטנציאל. הסיפור מביא את ההתמודדות שלו אל מול הפער והפוטנציאל הקיימים בו. 




"פַּעַר הוּא הֶחָבֵר הֲכִי טוֹב שֶׁלִּי. 
לְפַעַר יֵשׁ חָבֵר מַמָּשׁ טוֹב שֶׁקּוֹרְאִים לוֹ פּוֹטֶנְצְיָאל. 
רֹב הַזְּמַן הֵם בְּיַחַד, מַמָּשׁ כָּמוֹנִי וּכְמוֹ אָח שֶׁלִּי – גַּם הֵם מִדֵּי פַּעַם רָבִים וּמִתְרַחֲקִים, 
אֲבָל כִּמְעַט תָּמִיד הֵם עוֹשִׂים הַכֹּול בְּיַחַד". 

מילים אלה נאמרות מפיו של איתן, גיבור הספר החדש "פער ופוטנציאל" שכתבה יוּקי ששון. הספר מיועד לילדים ולהורים והוא עוסק בפער בין הפוטנציאל האישי לבין מימושו בפועל. יוקי ששון, מנחת קבוצות הורים ויועצת משפחתית ובספר הביכורים שלה היא נוגעת באחד הנושאים האוניברסליים המעסיקים הורים וילדים בכל משפחה. את האיורים בספר ערכה דַריה סינָה והוא יוצא בימים אלה בהוצאת ספרי ניב. 

עלילת הספר מספרת על איתן, הבן הבכור במשפחה בת שני בנים. איתן משתף את הקוראים במחשבותיו ובקורותיו, סביב יחסיו עם הוריו ועם אחיו הצעיר, יובל, בעל הפוטנציאל. דרך נקודת מבטו הייחודית, מובאת ההתמודדות של איתן אל מול הפער והפוטנציאל הקיימים בו. 

יוּקי ששון מצליחה בספרה לגרום לקוראים, ילדים ומבוגרים כאחד, לתהות ולהעמיק במחשבות בנושא של הפוטנציאל האישי, מימושו, והפער הקיים ביניהם. 

"פער ופוטנציאל נולדו אצלי עוד כשהייתי קטנה, והם מלווים אותי לאורך כל חיי. בזכות ההבנה והקבלה ששניהם תמיד קיימים בתוכי הצלחתי להתמודד עם מצבים מורכבים בחיי ולהתמודד איתם, לחוות וליצור דברים רבים וטובים כמו הספר הזה." 

כולם, מתמודדים עם תחושת הפער בין הפוטנציאל ומימושו בשלבים שונים בחייהם - הורים המחפשים את הדרך הנכונה לעזור לילדיהם לממש את הפוטנציאל שלהם, בני נוער הננזפים על שאינם מממשים את הפוטנציאל שלהם ומבוגרים שדרכם בחברה מבוססת על תחושה של אי מיצוי הפוטנציאל שלהם – כל אלה ימצאו את עצמם בספר. 

"הסביבה הרבה פעמים מתקשה לתת מענה לפער שצריך אהבה ללא תנאי ואמונה ביכולת העצמית שלו", מוסיפה יוקי, "ולפוטנציאל, שהסביבה מחזקת את היכולות שלו אך לא מאפשרת לו לצמוח בחלקים אחרים שבו כגון; משחק, דמיון ופיתוח יכולות אישיות שאינן תמיד עונות לרצונות של הסביבה".

הספר מאפשר להורים לנהל עם ילדיהם שיח פתוח בנושא בעזרת שימוש בדמויות שקצת דומות לנו וקצת שונות מאיתנו. 

יוּקי ששון היא אמא לשתי בנות, מנחה קבוצות הורים ויועצת משפחתית וזוגית. עוסקת זה שנים בתחום היחסים במשפחה, בין הורים למורים/גננות, ובעיקר בינינו לבין עצמנו. 

אמש בעת קבלת הספר ישבנו אני ונסיך הבית בן השבע וקראנו את הספר בשקיקה מרובה, הנסיך טרם הכיר את המילים הנ"ל אך ישבנו, שוחחנו, הסברנו, הדגמנו ועוד, בסיום הסיפור נקודת מבטו על החיים ועלינו כמשפחה היו בהחלט שונים- ספר חובה לכל המשפחה הן לילדים הקטנים, לבוגרים ואף לנו ההורים- ממליצה בחום.

הספר ניתן לרכישה בחנויות הספרים הדיגיטליות, בחנויות העצמאיות בת"א ובאתר של יוקי ששון.
מחיר: 68 ₪. מיועד לקוראים מגיל 6 ומעלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה