יום ראשון, 9 במאי 2021

מסעדת סמרקנד- חוויה בוכרית קולינרית

אחד הדברים שאנחנו אוהבים מאוד בטיולינו בחו"ל זה החשיפה לקולינריה המקומית, מאוד אוהבים להיחשף למטבחים השונים, לטעמים, למרקמים. הקורונה הגיעה ושיבשה את נסיעותינו לחו"ל ועל כן מחפשת יותר ויותר מסעדות מקומיות שיענו על הצורך הזה- להכיר מטבחים חדשים, להיחשף לטעמים המיוחדים. הפעם אני רוצה לשתף אתכם בביקור שלנו במסעדת סמרקנד בתל אביב- מסעדה המבוססת על המטבח הבוכרי עם שלל טעמים, מאפים, ניחוחות, צבעים ומרקמים. 



המסעדה בתל אביב רחבת ידיים, יש איזורי ישיבה בפנים, חדר פרטי לאירועים קטנים ובחוץ קיימים חצר ומרפסת עם אווירה כפרית לנוחיות הסועדים. צוות המקום יעשה הכל על מנת שכל סועד וסועד יקבל את מבוקשו וכל בקשה נהנית במהירות. האווירה במקום קסומה , נעימה ומיוחדת עם עיצוב אותנטי מוקפד.



את הארוחה פתחנו עם סלטי הבית, מבחר רחב של סלטים טריים ומפנקים מאוד, בין שלל הסלטים תמצאו: סלט גזר פיקנטי, סלט תירס, סלט אבוקדו חמצמץ וטעים במיוחד, סלט חצילים בוכרי , סלט חצילים במיונז, סלט ירוק רענן וטעים, סלט עגבניות שרי, חמוצים ביתים, סלט בטטה מתקתק, סלט ביצים מושלם, סלט פיטריות מפתיע, סלט כרוב אדום ועוד... את מבחר הסלטים ליוו פיתות מהטאבון המקומי. 










לשלל הסלטים התווספה גם צלחת חומוס ביתי שנעשה במקום, עם טחינה, גרגירי חומוס והמון אהבה:



אט אט התחילו להגיע המנות לשולחן, כל מנה יותר מוצלחת מקודמתה וכולכן ככולן טריות ומפנקות מאוד. 

ראשית הגיעו לשולחן מאפים מקומיים, אותנטיים עם טעמים ביתיים. 

צ'יבוריק- בצק במילוי בשר , בצל מטוגן ושמיר- אימל'ה ואבל'ה כמה שזה טעים, בצק דקיק דקיק עם מילוי עשיר מאוד. התענגתי על כל ביס וביס , מודה שאני יכולה לסיים מנה שכזו המונה 3 יחידות בקלילות. אל תוותרו זו אחת המנות המוצלחות שדגמתי:






מאנטו- כיסוני בצק מאודים במילוי בשר- לפני פרוץ הקורונה טסנו לבטומי ובכל יום עצרנו במסעדה מקומית אחרת והתענגנו על המנה הזו. כאן זכינו לטעום מנה עם אותם הטעמים של בטומי, טעמים אותנטיים עם בצק בדיוק כמו שאני אוהבת ושפע של מילוי מעולה, ממליצה בחום:






סמבוסק - בצק במילוי בשר אפוי בתנור- לאלו שמעדיפים מנה לא מטוגנת זו המנה המושלמת בעבורם. כפי שבוודאי שמתם לב כאן ניתן לקבל את המאפים באופנים שונים- מטוגן, מאודה ו/או אפוי בתנור. המשותף לשלושת אופני ההכנה זה שהכל טרי, טעים, בטעמים אותנטיים והמילויים בשפע רב. ממליצה בחום:





עוד לא הספקנו להתאושש וחיש מהר הגיעו לשולחננו אורז אוש פלוב- אורז עגול מובחר בשילוב נתחי בקר וגזר- מנה נהדרת שאנחנו מאוד אוהבים, האורז היה דביק בדיוק במידה הנכונה, שילוב נתחי הבקר הורגשו בשפע רב והמנה הייתה מתובלת באופן עדין ולא דומיננטי מידי המשתלט על המנה:




עוד הגיע באחש בוכרי- אורז עגול עם נתחי בקר ועשבי תיבול קצוצים דק- גם מנה זו כקודמתה הייתה פשוט מצויינת. זוהי מנה עשירה בירק קצוץ ונתחי בקר קצוצים גס. אני באופן אישי פחות מתחברת למנה הזו אך הזוגי פשוט התמוגג לו על כל ביס וביס.:




בשלב זה כבר די התפוצצנו אבל היינו חייבים לדגום גם את מנות הבשר שלהם, במקום ניתן להנות ממבחר רחב של שיפודים טריים ומיוחדים, אנחנו בחרנו ב-2 מנות מיוחדות שיש למקום להציע:





שיפוד קבב בוכרי- קבב קצוץ טרי ידני בשילוב תבלינים בוכריים מקוריים- קבב עשוי בדיוק כמו שאנו אוהבים, ראשית מדובר בבשר טרי ואיכותי, קצוץ גס ולא טחון ובתיבול נהדר, עדין ולא משתלט על הבשר. 



פילה רולדה- מומחיות בוכרית- שיפוד של פילה בקר מגולגל עם שומן כבש - טוב, עצרו הכל!! אם אתם מגיעים לכאן אתם חייבים להזמין את המנה המושלמת הזו, כל ביס פשוט לונה פארק שלם של טעמים בחיך, צרחות כמה שזה טעים, גם כשאנחנו שבעים יכולים לאכול כמה שיפודים שכאלו.



אם בחרנו לדגום ארוחה בוכרית אותנטית הלוא שגם בגזרת השתיה בחרנו כך ונהננו מקומפוט טרי, רענן וקריר:



את הארוחה המצויינת הזו קינחנו במבחר קינוחים בוכריים אותנטיים מאוד: חלבה בוכרית, בקלאות , מאפה בצק ודבש מדהים שאכלתי כאן לראשונה אליהם הצטרף תה בוכרי בהגשה אותנטית ומיוחדת .








ישבנו במסעדה כשעתיים ונהננו מכל רגע ורגע. כפי שציינתי מעלה השירות במקום מוקפד ואיכותי מאוד. נהננו לראות כי אט אט המסעדה מתמלאת עד אפס מקום וכי שמה הולך לפניה ולא בכדי. אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן בקרוב מאוד שוב ושוב ושוב. 

לרשת 2 סניפים- זהו הסניף הגדול של הרשת ואילו השני ממוקם באור יהודה.

המסעדה כשרה וחשוב לציין! מתחם האירועים כשר למהדרין.

ניתן להזמין שירותי קייטרינג עם משלוח וכמובן ניתן להזמין אירועים במקום.
ניתן לקיים אירועי חברה, אירועים פרטיים כמו ימי הולדת, בר/בת צווה.
קיימת מערכת הגברה, מסך ומקרן לשירות הלקוח.

כתובת:
רח' בן צבי 34
טלפונים להזמנה:
03-6811122 / 03-6818050
שעות פתיחה:
ימים א' עד ה': מ 11:00 עד 24
ימי ו' מ: 11:00 עד חצי שעה לפני כניסת שבת
מוצאי שבת: עד 24:00







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה