יום רביעי, 26 בינואר 2022

נוסטלגיה מבית אמא עם מטעמי Mama D'oma

 יש לי  וידוי! לא הרבה יודעים אבל גדלתי בבית רוסי. סבי וסבתי עליהם השלום הכינו את אותו האוכל המסורתי שכילדה מאוד לא אהבתי מלבד פריטים בודדים לחלוטין. לצערי מאחר ואת רוב המטבח הרוסי לא ממש חיבבתי לא הייתי מספיק חכמה לרשום לפני את אותם המתכונים להם כיום בעיקר כאמא אני מאוד מתגעגעת. יש לי 2 חברות ממוצא רוסי  שמכינות את אותן המאכלים והם טעימים לי אולם אני ממש לא מרגישה את אותם הטעמים להם אני מתגעגעת. 

לאחרונה חברה הפנתה אותי ל-Mama D'oma וטענה כי אלו הם הטעמים אותם אני מחפשת. לא היססתי פניתי לזאנה הבעלים של Mama D'oma, ביצעתי הזמנה ו... הוקסמתי , אימל'ה בחיי שאלו הם אותם הטעמים עליהם גדלתי, לרגע הרגשתי כאילו סבי וסבתי הגיעו אלי, העמידו סירים והשאירו את החותם שלהם אצלי במטבח. 


ב-Mama D'oma ניתן להנות ממבחר של מנות קלאסיות מהמטבח של אמא וסבתא, מאותו האוכל הנוסטלגי עליו גדלנו. זאנה מבשלת את כלל המאכלים יחד עם אמה ובעלה (הגרוזיני כך שיש מטבח עם קשת טעמים רחבה במיוחד). כלל המנות הינן מנות של פעם עם אותו הטעם העשיר והכל בעבודת יד. כלל המטעמים מוכנים ממרכיבים טריים ואיכותיים, חומרי הגלם באיכות הגבוהה ביותר. 

Mama D'oma דואגים שכלל המנות יגיעו אלינו הביתה במצב קפוא, כך שניתן לאחסן עד לשעת הצורך. בבישול קל של מספר דקות נקבל ארוחה חמה, מזינה, נוסטלגית וטעימה במיוחד. 


אז מה היה לנו?


פלמני (כיסונים עם בשר הודו ועוף) , חייבת לשתף שכאשר אכלתי את אותו פלמיני הראשון עלו בעיני דמעות של התרגשות, זה היה בדיוק אותם פלמיני שאכלתי בילדותי. בדיוק אותה מעטפת הבצק שעוטפת את כדורי הבשר הטעימים. התיבול זהה לחלוטין, עובי הבצק, אימל'ה ואבל'ה. כאשר ילדי אכלו מן המנה והתמוגגו (הכנתי אותה עם המון בצל מטוגן) והכריזו כי אלו הם הפלמיני הטעימים ביותר שאכלו עד היום הבנתי כי באמת כאן מדובר באיכות הגבוהה ביותר. 





בגזרת הכיסונים ניתן למצוא במגוון עוד מבחר כגון: כיסונים עם תפוחי אדמה, כיסונים עם גבינה צהובה, תרד ובצל ירוק, כיסונים עם גבינה לבנה יבשה (טבורוג), כיסונים עם גבינה צהובה ולבנה, כיסונים עם בטטה (מתובל בכורכום), כיסונים עם גבינה צהובה, תפוחי אדמה ובצל, כיסונים עם דובדבנים, כיסונים עם אוכמניות , שוקולד עם גבינה לבנה (עם קקאו),כיסון הפוך מעורבב (תערובת אחידה) ועוד ועוד.


עוד דגמנו : בלינצ'ס עם בשר בקר,גם כאן בדיוק כמו במנה הקודמת קיבלנו טעמים פשוט נפלאים ומיוחדים. הבשר מתובל במתינות ולא משתלט על המנה. בצק הבלינצ'ס דקיק דקיק בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. הגשתי את המנה עם רוטב פיטריות וחיש מהר הכל חוסל עד תום. 





גם כאן ניתן לקבל מגוון רחב של מילויים כגון: גבינה לבנה גרוזינית, גבינה צהובה, בשר פיקנטי, בלינצ'ס עם גבינה לבנה (טבורוג), בלינצ'ס עם גבינה לבנה (טבורוג) וקונפי דובדבן ועוד. 


צ'בורקי ממולא בבשר, וואי גם הטעמים כאן הינם בדיוק כמו טעמי הילדות שלי. הבשר מורגש בשפע, הבצק מושלם והמנה הזו פשוט חלומית, כזו שניתן לאכול ולהתמוגג כל יום (חבל שהקלוריות לא מאפשרות זאת). הילדים שמאוד אוהבים את המנה התמוגגו על כל ביס וביס וגם כאן הכתירו כטעים ביותר שאכלנו, אפילו יותר טעים מקרובת משפחה שעושה זאת בתדירות גבוהה והם ממש אוהבים. 







הזמנתי עוד מספר פריטים אך טרם יצא לי להכינם, מאחר והילדים מאוד התחברו לטעמים החלטתי לחכות להזדמנות שנהיה כולנו יחדיו בבית וזה לא קורה הרבה אז ממתינה מעט. מבטיחה לחזור ולשתף ברשמים שוב בהמשך. 

חברים, אם גם אתם נמנים על חובבי המטבח הרוסי והגרוזיני כמוני ומחפשים את אותם המטעמים האותנטיים עם טעמים של בית נוסטלגיים זה המקום בעבורכם. פנו עוד היום לMama D'oma, הכנסו לדף ההזמנות, התרשמו מן התפריט הרחב והעשיר והזמינו, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!





משלוחים עד הבית מאשקלון ועד לחיפה. מינימום להזמנה 250 שקלים, רכישה מעל 350 שקלים תזכה אתכם במשלוח חינם. 

ישנה אופציה לאיסוף עצמי מבת ים ללא מינימום הזמנה. 

כלל המאכלים כשרים אך ללא תעודת כשרות. 

לפרטים נוספים והזמנות, זמינים עבורכם גם בווצאפ: 053-953-8657




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה