יום שבת, 29 באפריל 2017

המבורגר עדשים מיוחד במינו



"תבואות" מציגה קמח עדשים אדומות אורגני, עשיר בערכים תזונתיים ומתאים להכנת מגוון מתכונים

השנה אותגרתי לכבוד יום העצמאות ולארוחה החגיגית והבשרית הוזמנה גם צמחונית, אז מה מכינים לצמחונית בערב שכולו בשר, בשר ושוב בשר?

האמת ישבתי וחשבתי המון, נכון, יש המון סלטים ויהיו גם שיפודי ירקות ותוספות אך עדיין מאחר והיא אורחת ומגיעה אלינו פעם ראשונה ממש רציתי לפנק אותה במשהו אישי וטעים, אמש יצאתי למסע, ישבתי על האינטרנט, הוצאתי מתכונים ונכנסתי למטבח, הפחתתי, הוספתי, שידרגתי והנה יצא המבורגר צמחוני מלא בעדשים, קינואה ועוד דברים טובים, אני אהבתי, מחכה לראות מה היא תגיד על התוצאה.

המצרכים לכ-20 המבורגרים:

300 גרם (כ-1/2 1 כוסות) עדשים כתומות, מושרות במי ברז לפחות 4 שעות
1 כוס קינואה 
בצל סגול קצוץ דק ומטוגן
בצל ירוק קצוץ
גזר מגורד 
4-5 שיני שום כתושות
1/2 צרור פטרוזיליה, קצוצה גס
3 כפות קמח עדשים
1-2 כפות שמן זית
מלח ים, פלפל שחור גרוס טרי

שמן לטיגון 

אופן ההכנה:

ראשית מבשלים את הקינואה : מחממים מעט שמן זית בסיר, מוסיפים את הקינואה, ממליחים ומערבבים. יוצקים 2 כוסות מים רותחים. מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה 15-20 דקות, עד שכל המים נספגים והקינואה מוכנה.

מסננים את העדשים המושרות מהמים, שוטפים קלות ומעבירים למיכל מעבד המזון. מוסיפים את כל הירקות והתבלינים וטוחנים עד שמתקבלת תערובת עסיסית ואחידה, מוסיפים את הקינואה והקמח ומערבבים היטב.

לטגן בשמן חצי עמוק ולהגיש חם!



חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציגה קמח עדשים אדומות אורגני, המיוצר מעדשים אדומות אורגניות שגודלו באופן טבעי, ללא דשנים כימיים וללא חומרי הדברה. הקמח מיוצר מעדשים שנטחנו באבני ריחיים בתהליך השומר על ערכו התזונתי. 

הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת "מדיטבע" לרפואה משלימה, מציינת כי קמח עדשים נוח יותר לעיכול מאשר העדשים בשלמותן. (בתהליך הטחינה מתפרקים החומרים שגורמים לתסיסה ומכבידים על מערכת העיכול). קמח עדשים הוא מקור מעולה לחלבון, לוויטמין 1B, לחומצה פולית, לאשלגן, לאבץ, למגנזיום ולברזל. כמו כן הוא עשיר בחומצת אמינו ליזין התורמת לחיזוק מערכת החיסון. קמח עדשים בתוספת של דגנים, זרעים ואגוזים מהווה השלמה לצמחונים לחלבון מלא. 

דוגמאות למתכונים שאפשר להכין מקמח עדשים: חביתה מהצומח – מערבבים קמח עדשים, מים או חלב סויה ומגוון ירקות שאוהבים, כגון פטריות, בצל, עגבניות, פטרוזיליה ועוד; פנקייקים – מערבבים קמח עדשים עם ביצים או חלב סויה, סוכר, שמן וקינמון ומטגנים מכל צד. מוסיפים מעל סילאן או מייפל;

עוגיות בריאות – מוסיפים לקמח עדשים ביצה או חלב סויה, שמן קוקוס או חמאה, סוכר, קינמון ואגוזים חתוכים ואופים בתנור; מאפינס מלוח – מערבבים קמח עדשים, מים, וירקות חתוכים – כרישה, בצל, שום, פטריות שמפיניון, אבקת מרק וקארי, ואופים. 



מחיר: קמח עדשים אורגני – 15.90 ₪ לאריזה של 500 גרם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה