יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

ארוחת צהריים בחמש דקות עבודה

מודה ומתוודה אני מאוד אוהבת את המטבח, יכולה שעות רבות להעביר בהכנת מטעמים לבני ביתי אבלללל, כן, יש אבל גדול, באמצע השבוע לעיתים מחפשת פתרונות מהירים, קלילים אבל לא פחות חשובים טעימים.

אחד המטעמים שכל בני ביתי מאוד אוהבים זה עוף במלח, מבחינתם שאני אכין את זה כל יום בשבוע, הם פשוט מתמוגגים- חמש דקות ניקיון של העוף ויש לכם ארוחת צהריים טעימה, מזינה ומשביעה.

אז קדימה הפשילו שרוולים ובואו יחד נתקתק ארוחת צהריים- מאחר וכאמור אין כאן כמעט עבודה וחומרים אני נוטה להשקיע במלח איכותי וטוב אשר יעניק לעוף טעמים וארומה נפלאים.

המצרכים:
עוף שלם (אני באופן אישי קונה במשקל קילו וחצי/שתיים)
קילו מלח גס (הפעם השתמשתי במלח הימליה גס של תבואות)

אופן ההכנה:
לנקות היטב את העוף (זו העבודה הקשה).
לפזר בתבנית של תנור (מעל נייר אפייה למניעת לכלוך מיותר) קילו של מלח גס ומעליו להניח את העוף.
לעטוף תפוחי אדמה בנייר כסף ולהניח על המלח הגס.

לאפות בגריל בחום של 200 מעלות במשך כשעה וחצי לערך (תלוי בתנור).

בתאבון!!






כפי שסיפרתי לכם מעלה השתמשתי במלח של חברת "תבואות" המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציגה סדרת מלחים מהרי ההימלאיה: מלח קריסטל (גבישי מלח), מלח בטחינה גסה ומלח בטחינה דקה. המלח טבעי וטהור מהרי ההימלאיה ללא כל תוספות.

מלח הימלאיה עשיר במינרלים חיוניים לבריאות הגוף, כגון מגנזיום, אשלגן, ברזל, גופרית, סידן ויסודות נוספים. אלה מקנים לו את צבעו הוורוד. למלח הימלאיה טעם מעודן יותר מהמלחים האחרים, ובשל צבעו המיוחד אפשר לתבל ולקשט באמצעותו מנות מגוונות במטבח. 

המלח הגבישי והמלח הגס מתאימים לכבישת ירקות ובשר, בהיותם מעולים לספיחת נוזלים של החומרים שאתם הם באים במגע. המלח הגס מתמוסס לאט יותר מהדק, ולכן הטריות והפריכות של חומרי הגלם נשמרות לזמן ארוך יותר. כמו כן, המלח הגס תורם להעשרת הטעמים ולאסתטיקה של המנה. במהלך הבישול גרגירי המלח העבים מתמוססים פנימה לתוך חומרי הגלם ומעניקים למנה טעם עשיר. המלח הדק לעומת זאת, העשוי מגרגירים קטנים, מתמוסס בצורה אחידה ומתאים לתיבול ו"לפתיחת" הטעמים של המנה. 

בנוסף לתיבול, אפשר להשתמש במלח הימלאיה גם לטיפוח העור – לטיפולי פילינג, לאמבטיית מלח מפנקת ועוד. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה