יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

סקרלוטה- זן ענבי החורף של "ענבי טלי"



סקרלוטה- זן ענבי החורף של "ענבי טלי"




בימים סתווים אלה, משווק זן ענבי החורף של ענבי טלי – סקרלוטה.

זן הענבים סקרלוטה, הינו ענב אדום כהה עסיסי וחסר חרצנים. 

ענבי סקרלוטה מגיעים למדפים החל מנובמבר וילוו אותנו אל תוך החורף.

אחד הדברים שאני באופן אישי אוהבת בקיץ זה את הפירות הקיציים , הטעימים, המתקתקים והמפנקים ואין מאושרת ממני שמהיום ניתן למצוא ענבים מרעננים ומפנקים גם בימי החורף הגשומים.



אז כאמור רגע לפני החורף ענבי טלי משיקים את סקרלוטה- הינו ענב אדום כהה, גדול, חסר חרצנים ובעל מרקם עסיסי וטעים. הזן במקור הינו אמריקאי מקליפורניה, הובא לארץ על ידי ענבי טלי ואוקלם בהצלחה בתנאי הגידול הייחודיים לארץ. אחרי חמש שנים של התאקלמות הושק הזן בהצלחה בשווקים, להנאת אוהבי הענבים שהתחילו לאכול ענבים גם בחורף. 

סקרלוטה, עשיר בויטמינים ונוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) ועם רק כ-60 קלוריות ל- 100 גרם, הוא תחליף מתוק ובריא לחטיף. את ענב הסקרלוטה, מומלץ לשלב באירוח או לנבנב (כן כן לא לנשנש אלא לנבנב) במשך כל היום, אפשר לשלבו בסלטים, בריבות ומרקחות, בתבשילי קדירה, ועוגות או להגיש עם גבינה, קרקרים וכל מה שאוהבים. 

ענהי טלי הינם המובילים בגידול ושיווק ענבי מאכל, שמים דגש רב על זני ענבים, המותאמים כל אחד לעונת הגידול שלו.

התאמה זאת של זנים מאפשרת לענבי טלי, להוציא מידי חודש זנים אחרים של ענבים, שהם טריים, עסיסיים, פציחים ומלאים בטעם. ובהמשך להתאמת הזנים לעונה, בעונת הסתיו משיקים ענבי טלי את זן "סקרלוטה" שהינו זן ענבים טרי וחסר חרצן, שמבשיל בצורה טבעית בעונת הסתיו והחורף, הרבה אחרי שעונת הענבים הרשמית הסתיימה.

בזכות החורף הישראלי הנעים יחסית אפשר להפוך את הסקרלוטה לקינוח צונן, פשוט להכניס את הענבים למקפיא, בשל הסוכר הטבעי שנמצא בענב, הענבים לא קופאים לגמרי ומתקבל מרקם מיוחד וטעם ייחודי, סורבה טבעי וטעים.


ניתן להשיג: ברשתות השיווק ובירקניות מובחרות ברחבי הארץ. מחיר: החל מ- 14.90 ₪ לק"ג. 

אודות המותג "ענבי טלי"

מותג 'ענבי טלי' הינו בבעלות 66 משקים פרטיים ממושב לכיש, המשווק בישראל ובחו"ל. למותג נתח שוק של כ 25-30% משוק הענבים בישראל, המוערך כולו בכ- 350 מליון ₪. מותג 'ענבי טלי' מונה זני ענבים רבים, חלקם פותחו וטופחו בחו"ל. כל הזנים מגודלים בענבי טלי לפי תקנים בינלאומיים, תוך שימת דגש על השבחת הקרקע והיבול, ושמירה על איכות הסביבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה